Gå til innhold

Webasto Thermo top C - Defender 110 TD5 2006


Siggen

Anbefalte innlegg

Intercooleren sitter foran radiator. Skru av plastdekselet over radiator så får du tredd ei plate mellom radiator og IC.

Da er det annerledes enn på Defender 300Tdi. Der står intercooleren på siden.

 

Og ja, det hjelper mye å dekke til radiatoren de kaldeste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet ut noe mer om webastoen? Jeg feilsøker på en defender td5 med thermo top c nå . brennkammeret var dårlig så jeg skiftet til nytt men den har fortsatt samme symptomer som du beskriver. Webasto starter opp normalt og blir varm men så går den av etter kort tid og da går kun sirkulasjon pumpen så etter ca 15min starter den igjen men går bare noen minutter. Vis motoren går så går webasto som normalt . Noen fler som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig sirkulasjonspumpe?

Det er en av mine teorier ja.

At det ikke er god nok sirkulasjon så den blir for varm og stenger ned. Men pumpen går. Testet den også med 12v direkte. Men mulig de kan bli dårlig selv om jeg tenker at de enten virker eller ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenkte at varmeregisteret var litt tett og renset dette med flushemiddel for radiator/kjølesystem og spylte masse vann igjenom. Fylte opp igjen med kjølevann og luftet systemet på nytt.

Har testet webastoen to ganger nå(uten motor i gang) og nå går den igjen :)

Om det var dårlig flow i varmeregisteret eller luft i systemet som var problemet er jeg dermed ikke helt sikker på.

 

Webasto i TD5 defendere er montert veldig høyt, trolig høyere en hva webasto instalasjonsmanualen sier. Det tror jeg er en ulempe.

På min Puma er de montert lavt, nede på rammen.

Endret av kimhas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun i Norge at dem har funnet på å montere Puma TTC på chasis.

 

Utenlands (sveits) finnes det en kit å montere høyere opp i motor rom, som jeg mener er fordel, det sitter den bedre beskyttet mot vei salt / skitt.

 

I TD5 er det plassert det Webasto anbefaler det.

 

Vannpumpen er nokså kraftig, men billens kjølvanns pumper er kraftigere.

 

Da håpe vi du har funnet problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Liten oppdatering herfra.

Det virket som jeg rett og slett måtte bruke webastoen en del ganger, fordi nå fyrer den mye bedre enn før.

Jeg vet at webastoen hadde stått ganske urørt før jeg tok over bilen.

Så nå jeg kjører den i gang nå flytter nålen seg i større grad enn tidligere.

 

//Siggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...