Gå til innhold

2003 Discovery 2 Td5 HSE, Bell stage 1, mye påkostet


SmithCorona

Anbefalte innlegg

Tiden er inne for å lufte vårt familiemedlem "Bamse" for salg. Det er en MY 2003, registrert i 2004, 7-seter, Epsom Green med lyst skinninteriør. Td5 automat. Kmstand 182 000, nesten bare langkjøring. Kona brukte den som pendlerbil til Sverige i tre år, derfor gjorde vi mye føre-var- vedlikehold og skiftet det som typisk ryker på D2 før eller senere: Dieselpumpe, dieselrør, dieseltrykkregulator, luftbelger, vannpumpa, nesten alle kjøleslangene, XYZ-girvelgerbryter etc. Andre slitedeler skiftet fortløpende, deriblant tre hjullagre og alle 4 opphengskuler foran. Perm med kvitteringer og servicehistorikk medfølger. Har bare brukt original- eller OEM-deler.

Ny frontrute i fjor. Understellsbehandlet med Fluid Film høst 2013 og 2017. Motorolje skiftet hver 15 000 km (Mobil 1). Girkasse flushet ved km 140 000 og filter i kassa skiftet. Olje på fordelingskasse og akslinger skiftet samtidig. Den innvendige signalkretsen som alltid ryker i ABS-modulen er lagt utenpå - ingen mere tres amigos! Gjort mange andre oppdateringer også. Deriblant skiftet styrehylser i topplokket til metall, med ny toppaknng og dysetetninger.
Bell Stage 1 remap utført av Praesto 4x4. EGR er blendet.
Ellers har den følgende utstyr:
Webasto med manuell ut/innkobling
Defa motorvarmer (i motorblokk)
Lange takrails
Stålgrind i bagasjerom
Thule takstativ
Vindavvisere
Hella 175 ekstralys på original LR-bøyle
iPod-inngang
Ekstra bagasjehylle bak
18" sommerhjul med Continental 4x4 Contact, 16" vinterhjul med Continental IceContact.
Ekstra dieselpumpe og luftbelger medfølger, samt noen andre deler.
Pen ut- og innvendig. Litt er det å sette fingeren på - matte reflektorer tåkelys, sprekk i et støtfangerhjørne, litt steinsprut over frontrute, noen rustflekker på vindusramme (typisk D2), noen riper ved et baklys. Plata under stigtrinnet er rusten. Ramma er veldig bra over det hele, og såvidt jeg kan se har den aldri vært omlakkert noe sted.
Hadde egentlig tenkt å beholde "Bamse" et par-tre år til, men så dukket den rette Range Roveren opp, så jeg lufter den for salg. Ønsker 95 000.
Kontakt meg på PM eller tlf. 901 tre-ni 110.
Lars

_DSC0987.jpg

_DSC0990.jpg

_DSC0929.jpg

_DSC0962.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Heisann!

 

Det luftes videresalg av denne bilen nå. Den har gått snart 3 år på Lillehammer og har vært en problemfri bil. Dessverre røk originalradioen så det er satt i en ny DAB-dings med Bluetooth osv. Pluss og minus der altså :-) Ellers har tåkelysene blitt blendet av for å gå gjennom EU-kontroll. Vindusviskermotor og batteri er byttet, og dekselet til reservehjulet gikk i oppløsning og er kastet... Utover det ser bilen omtrent ut som den gjorde, men vanskelig å få vasket og tatt gode bilder akkurat nå i -15.

 

Jeg legger nok ut en egen tråd (Og en Finn-annonse) når ny bil er kjøpt, så sant ingen har flagget sterk interesse allerede før jeg kommer så langt!

 

Legger ved et bilde fra Rondane tatt for et drøyt år siden om jeg husker korrekt.

Disco2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, cfeste skrev:

Heisann!

 

Det luftes videresalg av denne bilen nå. Den har gått snart 3 år på Lillehammer og har vært en problemfri bil. Dessverre røk originalradioen så det er satt i en ny DAB-dings med Bluetooth osv. Pluss og minus der altså :-) Ellers har tåkelysene blitt blendet av for å gå gjennom EU-kontroll. Vindusviskermotor og batteri er byttet, og dekselet til reservehjulet gikk i oppløsning og er kastet... Utover det ser bilen omtrent ut som den gjorde, men vanskelig å få vasket og tatt gode bilder akkurat nå i -15.

 

Jeg legger nok ut en egen tråd (Og en Finn-annonse) når ny bil er kjøpt, så sant ingen har flagget sterk interesse allerede før jeg kommer så langt!

 

Legger ved et bilde fra Rondane tatt for et drøyt år siden om jeg husker korrekt.

Disco2.jpg

 

Hei. Hva er kmst på nå? Og hvordan er den for rust? Noen som kan si meg forbruk med de modifikasjonene som er gjort på denne?

 

Ring meg gjerne for en prat da jeg er interessert 92613197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ligger det an til spennende budkrig mellom Geir73 og Geir74? :o

 

Vi har tenkt oss rundt 65k, men er åpne for bud fra folk som forstår at dette er en i utgangspunktet solid bil med veldig mye fornuftig tatt hånd om allerede.

 

Så håper jeg Lars ikke er alt for arg for at tråden hans ble "kapret" på denne måten! Tenkte jeg skulle rekke å lage en egen tråd før det skjedde alt for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei, jeg har ikke fulgt med i timen, og heller ikke fått varsel på postene deres her... Beklager!

 

Bilen er fremdeles til salgs, faktisk nettopp lagt ut på Finn nå:

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171276247

 

Bilen har vært lite brukt i det siste, men oppleves fremdeles som veldig grei å kjøre. Ja, det er en stor og tung bil og den er ikke like "snappy" som moderne eller mindre biler, men den er egentlig ganske grei å håndtere og kvikk i forhold til en del andre tilsvarende biler.

 

@SmithCorona: Skulle gjerne hatt en V8'er igjen selv! Men mulig det da blir en litt mindre type bil, f.eks. en XK8 til kosekjøring om sommeren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...