Gå til innhold

Plasti-Dip, erfaringer


Anbefalte innlegg

Holdbarheten er utrolig bra vil nå jeg si hvis man gjør ordentlig grunnarbeid og legger mange nok lag.

På mine vinterfelger har jeg seks lag med sort, og to lag med metalizer som skal gi et hint av sølv.

Dette har vært på to sesonger nå, og er like fint. Tok innside og utside av felgen.

Revnet også ett dekk hvor jeg da måtte trille litt for å komme inn på en busslomme, og da ble naturlig nok dipen skrellet av på kanten av felgen. Da var det bare å bruke engangshansker og lakktynner og stryke over med fingeren, så løser dippen seg opp og setter seg igjen når tynneren har fordampet. Fikset så dette med ett nytt strøk lakk på utsiden. Før fix spylte jeg felgene ved vask med høytrykk, men det flerret ikke av.

Det man skal være obs på er peteoleumsbaserte avfettinger og zalo, for dette løser den opp og gjør den klissete.

Vil man fjerne den igjen, så kan man rive den av som en plastfil, forutsatt at det er lagt mange nok lag, eller bruke dip off som man sprayer på og spyler av med høytrykk. :)

Et genialt produkt mener nå jeg.

Beskytter godt mot steinsprut også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du sørge for at hun ikke vasker bilen da :D zalo fjerner all form for beskyttelse i lakken, så jeg ville uansett ikke brukt det til bilvask. Men det er fint hvis man dipper felgene, for da trenger man ikke være så nøye med maskering, kun gå over med zalo etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kan være greit å maskere mellom dekk å felg, ved hvert lag man sprøyter på.

Hvis ikke kan det legge seg en hinne over til dekket, og da løsner dippen lettere fra felgen....luft lommer etc.

 

 

Dippet felgene på D3`n for ca året siden, holder enda, tross noen runder i skauen etc.

 

Brukte Plasti Dip " smoke" på felgene, ca 3-4 lag, så fikk eg farge som matchet bilens, da den er delvis transparent.

 

Har bare gode erfaringer.

 

 

Men det er et annet produkt eg vil teste ut, som gir en mere blank/ glatt finnish, som heter foliatec.

Noen som har prøvd dette?

 

http://www.billigbilpleje.dk/garagen/category/foliatec-faelgmaling-foliespray-6401/

 

DSC_0174.JPG

DSC_1539.JPG

dip4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lekt igjen i hagen Oggi ?

 

Bare et eksempelbilde på hva plasi dippen tåler....

 

Er nok bilde fra den gangen man lekte seg i hagen.... he he

 

:blink:blush:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg har lakket (eller dippet) to sett alufelger med plastidip og hadde veldig gode erfaringer.

Nå skal det snart sommerhull på defenderen og (selv om de vist skulle være slik originalt) vil jeg ikke ha hvite stålfelger. Tenker å svarte de.

 

Spørsmål er da plastidip eller lakk (siden vi snakker om stål og ikke alu her).

 

Meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vett ikke om dette er gammelt nytt, men fikk et tips av en proff innen bil detailing å ha boksene med plastdip som skulle brukes stående i ei bøtte/stamp med godt lunket vann en stund før bruk så ble dippen mye nærmere lakk look ved påføring pga tynnere konsistens.

Og han anbefalte da mellom 4-6 lag for at det skulle være knall ?? på felger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Panseret mitt ble dippet i svart.

Definitivt ikke lett å holde rent.

 

Birde ikke være noe problem det? Selv bruker jeg Surfex HD kjøpt hos bilnerden.no, blandet 1:10, og en wheel well brush. Denne har sånn mellom hard bust, og skader ikke dippen.

Trenger ikke bruke svamp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...