Gå til innhold

Vinterhjul på D4


oeh

Anbefalte innlegg

D3 (og D4?)

Jeg kjører med RRS felger på min D3, og kan ikke se at verken disse, eller D3 felgene er merket med noe annet enn størrelse og innpress (foruten made in osv....).

 

Kan bekrefter at 19" HSE og 18" SE D3 felger er merket med maks last 940 Kg.

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en leser litt på 4x4tyres så får en RRS Supercharged felger til D4 med load rating på 1050kg. Enten er det tøys og fjas, eller så lager dem felgen med forskjellige load ratings.

 

Men over til noe litt annet.. Sommerhjulene blir originale 20" som jeg mener kommer med 255/50/20. Det ser ut som felgen er 8,5" (virker smalt gitt!). Vil denne det være mulig å montere feks 275 på 8,5"? Internett foreslår maks 255.

 

Jeg ser ut til å lande på 275 på 20" vinter (RRS Supercharged).. Kunne tenkt meg 275 på sommer også, men vil da ende opp med en litt teit ekstrakostnad og dekk som jeg ikke har behov for... som må selges billig...

 

Eventuelt kan jeg kvitte meg med 20" originale med dekk, og kjøpe 22" sommer og 20" vinter... men dette blir fort alt for dyrt...

 

Har noen av dere gode ideer? Det eneste som egentligt er satt er at bilen blir levert på 20" originale med 255/50/20 Scorpion...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere nevnt i denne tråden, gikk jeg for Hakka 7 SUV 275/45 R20, og fikk en veldig god pris hos www.dekk24.no. De kunne levere til billigste pris, og jeg betalte kr.13.100,- inkl. mva. for 4 stk. dekk. Dyreste lå faktisk kr.4.000,- over denne prisen. Tenkte det var greit å dele til dere andre som ser etter samme dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

@Mads SL

 

På D4 får du 20" som ekstrautstyr i 255/50/20.................. Dette står også på landrover.no. 8,5" bredde. Iflg det generelle internett er 255 maks på 8,5" bredde - men en dekkmann påsto 265 går greit.

 

Men 275/45/20 blir fort "standard" når en kjøper ekstra hjulsett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 01.12 var den store dagen... Sandven's første leverte 2013 D4 var klar i Bergen... Jeg tok med meg en kompis og fløy for å hente...

 

Jeg sakser inn fra bestillingen..

 

 

2013 Land Rover Discovery 4 3.0 SDV6 HSE 255hk Vare

24AZ Utvendig farge: Nara Bronze metallic

Interiør: Ebony Premium Leather

86GC Surround kamera

27CC Aktiv differensialsperre

30NT Automatisk fjernlyskontroll

28BT Avtagbart tilhengerfeste

66AC Keyless entry

25JB DAB-radio

33BI 7 Seter pakke

74HV HSE Luxury Pack

88EX Grand Black Laquer

29NL 20" Alu, 10 spoke

79BH Premium velourmatter

047AB Privacy vinduer

 

Som dere ser fra listen ble det 20" orginalt på sommer (255/50/20) og så endte jeg opp med 20" "original replacement"/ reservedelsfelger Stormere i sølv på vinter (275/45/20)..

 

I dag fikk den sin første vask, ble så ren og pen atte... :-)

 

vask1.JPG

 

 

vask2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...