Gå til innhold

Må alle bli like?


Anbefalte innlegg

Land Rovern var jo tøffest her da B)

 

Enig. Men Skodaen er ikke dum den. En modda Yeti på 31-tommere og litt stæsj hadde ikke vært så galt.

 

Jeep'en ser med ut som om den er tegna på en serviett i bakfylla en søndagsmorgen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utseende styres vel i stor grad etterhvert av endel basisfunksjoner som skal ligge i ethvert kjøretøy.
Kollisjonssikkerhet, for både andre biler og ikke minst fotgjengere, gir ganske sterke føringer for hvordan bilene må utformes for å bli sikre. Samtidig er forbruk av drivstoff ganske viktig, noe som igjen gir andre føringer

til bilenes utførelse. Greit at mote og fashion er viktige elementer, men det tas nok også endel andre hensyn når bilene skal tegnes. Produksjonskostnad, samt kompleksitet ved montasjen er sånne hensyn.

 

En ting er sikkert, tida da to herrer med hatt kan "mekke sammen sin egen bil " basert på noen avlagte gamle deler og litt hand-smiing, er forbi.Nær sagt heldigvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest at de skal lage en liten livsstilsSUV mindre enn Freelander som skal bruke DC100 design-elementer... Plass til det når Freelander blir borte til fordel for en litt større liten Disco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes DC100 er tøff, jeg! Men ikke som erstatning for Defender. Skodaen er også kul til å være Skoda. Jeep´en kan brukes som brekningsmiddel, den er skikkelig stygg! Liker normalt de fleste Jeep´er, og har hatt en selv, men den der er forferdelig ulekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putt en elmotor i DC100 så blir det elbil på meg også! (som bil no. 2 eller 3 eller 4...) da hadde jeg kommet opp Bunnebakkene om vinteren og rast forbi alle andre stygge elbiler av type Reva og Buddy mm. :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel om det kommer noen ny Defender. En enklere og mer robust Discovery burde kunne dekke Defender-segmentet. En hevet Disco dobbelkabin pickup hadde sett bra ut. De trenger en modell som kan hamle opp med Amarok, Hi-lux og de andre i klassen. Så kan de fortsette å produsere Defender på si i Kenya eller Vietnam for nostalgikerne...

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes DC100 er tøff, jeg! Men ikke som erstatning for Defender. Skodaen er også kul til å være Skoda. Jeep´en kan brukes som brekningsmiddel, den er skikkelig stygg! Liker normalt de fleste Jeep´er, og har hatt en selv, men den der er forferdelig ulekker.

Helt Enig....................................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Nå som åvedørene lukkes for godt for Defenderen, er det lansert en ny Defender "produksjonslinje"? Eller forsvinner simpelthen dette segmentet fra Land Rover familien nå?

 

Har sett mange konsept modeller, men det virker ikke som det er noen ny på gang... stemmer det?

Endret av Joar2004
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...