Gå til innhold

Treff i Hønefoss traktene...


Anbefalte innlegg

Tror det er best å bare kjøre kaffe (café) treff i første omgang.

Ang. Helgelandsmoen og Ringerike Offroad Klubb. Jeg har sakset litt fra deres Facebook side. Skal man kjøre på deres område er det medlemskap og bilsportreglement som gjelder og det er kjøring kun en gang i måneden. Sannsynligvis bedre å være medlem av NLRK og henge seg med Numedalsavdelingens arrangementer.

 

OBS! LES HER!!!

Det er IKKE lov og reise til våre kjøreområder og kjøre på egenhånd!! All kjøring på våre områder SKAL foregå i regi av oss og være etter vår terminliste.
Du har altså på ingen måte lov til å kjøre på våre områder uten at det er et arrangert kjøretreff.
Vi har spesielle avtaler med grunneierne, forsikringsavtaler og tillatelse fra myndigheter på bare de arrangerte kjøretreffene som fremgår av terminliste. Det finnes ingen "kjør så mye du vil" avtale på noen av våre områder.
Ulovlig kjøring på våre områder vil bli politianmeldt av oss.
Så for dere som driver og kjører i stadighet på disse områdene, slutt med det og møt heller opp på vår arrangerte kjøring!

Dersom du ønsker å være med og kjøre må du få medlemskap i NMK-Hønefoss, og du må kjøpe en personlig lisens hos Norges Bilsportforbund. Har du ikke skilter på bilen du ønsker og bruke, må du også ha en egen lisens på denne, såkalt vognlisens.
Medlemsskap hos NMK-Hønefoss skaffer du her -->http://www.nmk.no/index.php?option=com_content&view=article&id=128&Itemid=139(Lokal klubb= NMK-Hønefoss, Gren= Offroad)
Lisenser hos NBF skaffer du her -->http://www.bilsport.no/skjemaer/
Informasjon om lisenser, priser og reglement finner du her --> http://bilsport.no/grener/offroad/

 

Jeg har kjørt på Helgelandsmoen en gang med tillatelse fra Forsvaret og husker det som er forferdelig klinete område...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Uten klubbtilknytning med de rette ansvarsforsikringene så beveger en seg ut i et litt usikkert farvann med tanke på materiell og det som er langt verre, personskade.

Hvert år får vi spørsmål om det kan inkorporeres kjøring som dette som en del av Range Rover Special, og muligheter har vi med flere grunneiere, men stopper på at vi ikke har det juridiske på plass, så vi tør rett og slett ikke.

Det går som oftest bra, men en må kalkulere inn den andre gangen og. En solid, og skriftlig, risikovurdering må i alle fall gjøres i forkant.

Rob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffitreff? Er ikke det bra nok? Vil man kjøre i søla må man melde seg inn i offroaders da.... det var jo sånn NLRK ble delt for noen år siden....

Jeg har vært på Furulund, og på Marche i Vestby, og i Elvedalen og kjørefeltet til Avd Numedal......... 2-3 timers kjøring fra Hønefoss.....

 

Muligheter for greenlaning er god i distriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Også var det det med plass å være. Offrodinga ble vel lagt død. Så da er det Rustad Kafe eller Gjestegården på Hvervenkaset. Men pleier å være mye folk der. Og vi burde vel stå i ei klynge. Og ikke at det roter seg inn noen Toyotar og Bmw'er...

 

Og jeg tror Rustad kafe er for langt i bilen min...

 

Men, Shell i Hønegata. Der var det jo Amerikaner treff 1 mai. Da er jo bensinstasjonen like ved med: Toaletter, mat og olje( :P ). Lokalt. Mitdt i byen så det kanskje kommer andre og ser på bilene våre og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også var det det med plass å være. Offrodinga ble vel lagt død. Så da er det Rustad Kafe eller Gjestegården på Hvervenkaset. Men pleier å være mye folk der. Og vi burde vel stå i ei klynge. Og ikke at det roter seg inn noen Toyotar og Bmw'er...

 

Og jeg tror Rustad kafe er for langt i bilen min...

 

Men, Shell i Hønegata. Der var det jo Amerikaner treff 1 mai. Da er jo bensinstasjonen like ved med: Toaletter, mat og olje( :P ). Lokalt. Mitdt i byen så det kanskje kommer andre og ser på bilene våre og?

 

Minstekriterie for en treffplass, er vel at det går an sette seg ned, å kjøpe en kaffe eller 3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

 

Skal vi gjerde rundt et område på plassen for å kun ha våre biler der, koster det vel noe? Og koster det noe, da må jo alle betale en sum.

 

en Lørdag er vel best? Søndag er det vel masse tilbake trafikk?

 

Så da er det enten 24 eller 25 denne månden som er ledig for de fleste? Neste helg: Dyrskue'n, 17-18 er det på Rena.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...