Gå til innhold

TD5l fusker/nugger


cb750

Anbefalte innlegg

Hei

Kjørte en tur i dag når bilen kommer opp i 70/80 KMT i 4giret begynner den å fuske/nugge men ingen fusk i 5 giret på samme fart, noen som har hatt samme problem?, hva kan være problemet?

Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk luftfilter, hadde samme tendenser i 4 gir rundt 80/85 km/t. Rimelig høyt turtall og behov for mye luft. Mitt luftfilter var "kollapset" og slapp ikke igjennom nok luft som igjen ga disse tendensene. Med nytt filter var rykk og napp borte og dieselforbruket merkbart mindre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp så langt satte i nytt luftfilter før jeg dro ut idag. Kan det være noe med selve lufilterboksen har lest, at noen er har kuttet vekk rør inni luftfilter boks skal gi mer luft da?, noen som har gjort dette? Har nettopp blokkert erg og montert oilcatch tank.

Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må bli som å sage hull i brystkassen når nesen er tett.

 

Finn feilen først.

 

At det ikke fusker i femte på samme fart sier at det er høyt turtall som problemet.

En diagnose er aldri dumt. Den kan røpe mye.

 

Søk på olje i injector harness. Start med å sjekke olje i ledningsnettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Lafte sitt forslag om en diagnose hvis du eller noen i nærheten har slikt utstyr. Jeg hadde samme problem med Mr Green, og det lå inne en feilmelding jeg ikke helt skjønte. For min del dukket det ikke bare plutselig opp, men var der da jeg kjøpte bilen.

Jeg sjekket det meste av det som er foreslått over, men det viste seg at feilmeldings-sporet var det rette. Injektorene lå ikke inne med koder i det hele tatt så det gikk litt i surr ved høye hastigheter. Dette ble løst ved et besøk hos Sandmo i Drammen for programmering av injektorkoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde samme fusking på min TD5. Da fikk jeg hjelp av to fine karer i klubben som smurte opp og løsnet en spak på turboen. Husker ikke hva den heter, men de vet gutta her på forumet. Det løste problemet og bilen har aldri gått så bra som nå:-) Verdt å teste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei

takke for alle tilbakemelding, skiftet vakumslanger til klokka på turbo actuator og vakum slange fra luftfilter boks, skifta luft og diselfilter også. Løsnet spjeldet på tuboen virket som det satt litt fast, vrikket litt på det, gikk lettere etter en liten stund. Kjørte 90èn i dag går som bare det på høyt turtal i 3 og 4 gir ingen nugg eller fusk.

aage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...