Gå til innhold

Reima røyk


stig_m65

Anbefalte innlegg

Kjørte hjem fra fjellet i dag. 2 timers tur. 500 meter hjemmefra, på toppen av Lierbakkene, kom lysorgelet på. Rød-lampa på vannet begynte å lyse.

 

Kjørte/trilla hjem og nå var Disco'n varm gitt.

 

Skal jeg begynne å demontere eller bestille berging bort til Techno Classisc?

 

Er det en overkommelig jobb?

 

Hører fra dere godtfolk!image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om viftereima, klarer du det fint selv.

 

Ta av deksel over radiator.

Tre på ny reim. Sjekk at den følger riktig mønste over hjulene.

Er det lenge siden det ble byttet strammer ville jeg byttet den å.

Eneste som er litt knotete er å stramme opp strammehjulet så du får på reima. Jeg pleier å bruke en 40cm latmannsarm med pipe på. Da går det som en lek.

 

Lykke til.

 

Loh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta av vifta også, så blir det mye lettere å få den på. Da er det en halvtime/times jobb inkl bytte av strammer.

Noen som vet dimensjonen på mutteren til vifta og hvem som selger flate nok nøkler så den går på mellom radiator og de 3 små boltene på viftehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et sett spesialnøkler som passer perfekt. Mange får den av uten men det er mye enklere med. Koster ikke mange kronene, men du trenger de kanskje NÅ? Hvor holder du til? Kanskje noen har å låne bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hang en på veggen hos Erik W. Sørensen når jeg var innom der for et par uker siden. Det er vel ikke mange steinkast fra Lierskogen. Jeg hadde dog fått av min med en skiftenøkkel og litt lirking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint med 36mm fast nøkkel. Gi en et rapp i riktig retning og så løsner den nok.

 

loh

Takk for gode tips og triks. Fjernet den ene av 3 bolter, da kom jeg til med min noe klumpete 36mm fastnøkkel.

Siden reima er helt borte må jeg finne en trekile og spenne mellom hjulene så det rappet med hammeren har noen effekt.

Krøp til korset i går og fikk kona til å kjøre meg til jobb i menneskebilen sin.

 

Ny økt i ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte nybegynner varianten ;) Skrudde av vifta, monterte ny reim, satte vifta på igjen. Alt vel og første "jobb" utført på god-bilen.

Vanlig 36mm fastnøkkel fra Biltema og en hammer til å rappe til fastnøkkelen med. Tok av en av tre bolter for å komme til med fastnøkkelen, men det går fint uten også.

 

Ikke blodige knoker, bare møkkete :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...