Gå til innhold

hva er forskjell på hse å se å standar disco 2


sondre82

Anbefalte innlegg

Motoren er lik på alle utgaver. Enten td5 eller V8.

 

Er utstyret som skiller.

Kjipeste utgave har spiralfjærer bak, manuell girkasse, stoffseter, ikke soltak og lite utstyr.

HSE har det meste, men fortsatt mulig med tilvalg. Alltså stor stereo, osv.

Så man kan jo velge en masse ekstra på de lavere utgavene, og ende opp med like mye utstyr som de større

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så veldig stor forskjell på dem egentlig. Kommer vel an på om det er noe utstyr man virkelig vil ha eller noe man absolutt ikke vil ha. Lite av utstyret som det er noe spesielt mye feil med spør du meg. Kanskje unngå takluker hvis du ikke ønsker å fuge opp rammene igjen. Den generelle tilstanden på en D2 er nok viktigere enn utstyret nå som den yngste D2 allerede er 13 år gammel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Svein Ivar. Min har ingen takluke (bra!), ACE (hmm... ikke helt nødvendig til daglig bruk), automat, cruisecontrol og skinnseter. Veeeeldig behagelig. I går måtte jeg glise stort da jeg så en Disco 2 facelift på parkeringsplassen med rust både her og der. "Pensjoniststigen" min bak er full av rust. Dette gjelder de andre Disco 2'ene jeg har sett også, så det er ikke så ille. Jeg vurderer å fjerne den. En god antirustbehandling av hele ramma anbefales. Best om dette ble gjort på et tidlig stadium. Vindusrammene viser seg å ruste ganske fort. Det er forholdsvis enkelt å ta av rammene og fikse dette selv. Har det på agendaen når det blir litt varmere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde den "hotteste" stereo'n fra fabrikk, med navigasjon og greier. 13 år senere er den latterlig, og for lengst byttet ut på min bil, så akkurat det er vel ikke noe stort salgsargument for HSE o.l..

 

Mye av det andre utstyret synes jeg er veldig kjekt, som ryggesensorer, el. seter, speil som kan felles inn og har skikkelig varme, varme i frontrute, helskinn osv.

 

Men selve genistreken er jo ACE og SLS (luftfjæring), gjør hele bilen etter min mening. Har hatt noen høybeinte biler med stive aksler og spiralfjærer, Disco 2 med ACE og SLS oppfører seg svært my bedre på veien enn mine tidligere erfaringer.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke merker noe forskjell på bilen etter å hivd ut ACE..

Men da har du montert stabstag uten hydrauliksylinder, og det er minst like bra for veibruk.

 

Det aktive stabiliseringssystemet er ikke så imponerende. Det er bare en sylinder som strammer staget når bilen krenger, fungerer som et helt vanlig stabstag.

Forskjellen ligger i terrenget, for da påvirker ikke stabstaget akselvandringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...