Gå til innhold

D3 eller D4


Karemort

Anbefalte innlegg

Castrol Edge Proffesional 5W-30 med rett (eks. A5 )benevnelse etter om det er partikkel filter eller ikke på 2.7tdv6, til D4 husker jeg jo ikke da det dessverre er lagt fra mitt budsjett ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei RolfM.

 

Skulle kjøpe olje men den oljen du referer til (edge professional 5w-30) Finnes ikke i A5/B5.

 

Den eneste edge 5w-30 oljen er CASTROL EDGE 5W-30 LL.

Den har spesifikasjoner på ACEA C3

 

Professional er kun et begrep castrol bruker på olje som selges til forhandlere.

Ref grossist jeg er i kontakt med.

Så den oljen du snakker om er slik jeg forstår det edge med Titanium FST?

 

Eneste edge titanium fst oljen med A5-B5 er Castrol edge 0W-30 A5/B5.

 

Blir ikke den for tynn?

 

Er det den oljen du bruker RolfM? Eller kjører du CASTROL EDGE 5W-30 LL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med olje tips.

 

Men har en 2007 disco 3 med 300.000km på hånde for 140.000, å lurer på om jeg skal slå til.

 

En eier og gjevnlig service etc. Ikke en ulyd fra motor eller understell og dempere går opp og ned raskt.

 

Tenke tenke tenke, handle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt to D3 og nå min første D4 kan jeg trygt konstantere at det er en markant forskjell. Kraften i 3literen og girkasseutvekslingen er en formidabel forbedring. Men enda bedre, på snill landevei bruker bilen like lite drivstoff som min nylige Mini Cooper Countryman SD. Det samme i bykjøring. Det er rett og slett en imponerende forskjell fra 2.7 literen som blir tørst i urban kjøring og som ofte veksler gir litt umotivert.

 

Etter å ha blitt vant med et mer "moderne" dashbord enn i D3'n opplever jeg også D4'n definitivt som nyere, mer ekslusiv og påkostet innvending. Min D4 er også første Disco med glasstak. Det er virkelig et skikkelig løft :)

 

Begge bilene er som du er kjent med fantastiske kjøre- og langturbiler. Har du råd til D4 er mitt råd å strekke seg etter det.

 

Lykke til. Du tar ikke feil uansett :)


Etter å ha hatt to D3 og nå min første D4 kan jeg trygt konstantere at det er en markant forskjell. Kraften i 3literen og girkasseutvekslingen er en formidabel forbedring. Men enda bedre, på snill landevei bruker bilen like lite drivstoff som min nylige Mini Cooper Countryman SD. Det samme i bykjøring. Det er rett og slett en imponerende forskjell fra 2.7 literen som blir tørst i urban kjøring og som ofte veksler gir litt umotivert.

 

Etter å ha blitt vant med et mer "moderne" dashbord enn i D3'n opplever jeg også D4'n definitivt som nyere, mer ekslusiv og påkostet innvending. Min D4 er også første Disco med glasstak. Det er virkelig et skikkelig løft :)

 

Begge bilene er som du er kjent med fantastiske kjøre- og langturbiler. Har du råd til D4 er mitt råd å strekke seg etter det.

 

Lykke til. Du tar ikke feil uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
14 timer siden, Istvan Bogdan skrev:

Hei . Jeg fikk motor skader på xc70 D5244 T16 d3 motor . Kan jeg bytte med D5244T16 d4 motoren? Tusen takk for svaret ditt. Mvh.Istvan Bogdan 

 

Hvis dette gjelder en Volvo XC70 så er nok dette feil forum :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en fin D3 med ikke for høy km med god historikk. D4 har mange endringer fra D3 men ingen oppgraderinger i mine øyne. Verken zf8hp70, sdv6'n eller de andre "oppgraderingene" er ikke noe jeg vil ha betalt det dobbelte for av hva en D3 koster. Det er da bare min mening:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...