Gå til innhold

D3 Askebeger


ovik

Anbefalte innlegg

Ikke alle problemer er store, men de kan jo være irriterende likevel.

 

Jeg har et askebeger sentralt montert foran under radio. ( Ikke det at jeg røyker i bilen, men det er nålikevel der). Nå vil det ikke holde seg lukket. Jeg trykker det inn, og det glir pent og pyntelig ut igjen.

Jeg kan jo lime det fast, men det er vel en låsemekanisme der inne et sted. Noen som har en beskrivelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe vi er flere som har det problemet ja. Jeg har en DAB+ adapter som sitter i 12v uttaket som holder det inne, så har ikke prioritert å bytte det selv enda.

 

Men er et irritasjonsmoment:-). Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sfinx, hva slags DAB+-adapter har du? Funker det bra?

 

Må ha et snart ...

Kjøpte Tiny Audio C2. Se omtale her: http://www.amobil.no/artikler/tiny-audio-c2-dab-adapter/115415

 

Mulig ikke en slik du tenker på?

 

Har fungert overraskende bra med god signalkvalitet! Har lagt antennen øverst i frontruten. Har kjøpt denne i påvente om jeg skal kjøpe ny spiller i bilen, men har liksom ikke prioritert det når denne fungerer så greit.

 

Koster 7-800kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nokon som har oppskrift på korleis ein får det ut? Har kjøpt nytt frå FF.

 

Fant denne "løse" beskrivelsen på interwebben:

 

First you should take of the gearshift (pull it upwards),

next you have to unclip the

floor console upper panel (8 clips if I remember correctly),

after this take the little rubber mat and the plastic tray off in front of the ashtray.

Now take off the central console surround (4 clips)

and from the top remove the

hazard switch panel, radio, A/C

and now you can remove the ashtray unit (you need torx screwdriver).

 

I am writing this from memory, I did this two years ago...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Tok ca 15 minutter å gjøre jobben med å ta ut og sette inn askebeger. Stereoanlegg trenger man ikke røre. Bak på askebeger sitter det en stor flat fjær. Fjernet den ved å klipse den av og monterte. Askebeger fungerer nå bare at det må trekkes ut ? ingen støy eller vibrasjon. Enkelt og billig løsning for ikkerøyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...