Gå til innhold
LRforum

-15 RR TDV8 Autobiography, Big Daddy


Øra

Anbefalte innlegg

Endelig er Range Roveren på plass. Etter diverse LR og Jaguar er bildrømmen min oppnåd.

Jeg håper at der ikkje blir for mye teknisk jeg må spørre VBF om men vil dele opplevelser i forbindelse med bruk av doningen. Etter 1 mnds bruk er jeg fremdeles i bilhimmelen. Motoren er fantastisk, drag og moment av en annen verden. Gleder meg til å få av piggdekk. Kjempe komfort, nesten for mange gadgets

og innstillinger. Har ikke soltak men panorama glasstak. Håper det blir bra, har opplevd lekkasje på Disco

4. image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer så mye, fantastisk flott vogn.

En dag.... En vakker dag ..... Så skal dem stå i garsjen her og.

Gratulerer så mye, fantastisk flott vogn.

En dag.... En vakker dag ..... Så skal dem stå i garsjen her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvor lenge var Adam i Paradis?

 

Alt av oransje varsellys lyser og blinker samt diverse feilmeldinger (abs, dsc osv). Tung på rattet, senket osv.

 

Mekanisk ok, så kom meg i "sikkerhet" men flaut!!!!!!

 

Land Rover sender Viking og vi får en lånebil.

 

Ellers har bilen fungert fint frem til nå bortsett fra at den heldigitale instrumentclusteren (med speedo, rev ol) skrur seg av og på under kjøring. Virker som en datamaskin som rebooter.

 

Alltid spennende med Land Rover-produkter ;-)

 

 

viking.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefon fra Bilpaviljongen/Hellestø som er verksted og forhandler her i sørvest.

 

Alle ABS sensorene på bakhjulene skulle skiftes. Det er visstnok de som lager krøll i elektronikken. Deler bestilt og sannsynligvis klar på fredag, dvs.

"nedetid" på 1 uke. Godt jeg ikke hadde planlagt noen bilferie.

Håper å få en bedre forklaring og evnt. skriftlig når den er klar.

 

 

Ellers er Disco Sporten vi får låne ett greit bekjentskap. Kvikk og morsom (største motor) og funksjonell. Synes den ser bra ut.

Mer støy fra vei og motor og ikke helt den spesielle Land Rover-følelsen. Kanskje litt steril?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her er utdrag fra servicerapport:

 

"Kommer med viking, Motorstopp, Lyser masse lys Når bil ankom oss startet bilen normalt, mange feilkoder, feilkode C0516-76 Slettet feilkode, etter 20min test kjøring feilkode C0039-38 Sjekket ledningsnett h. bak hjulsensor og sensor, derfor bestilt lager og sensor"

 

Liten tue kan velte stor Range Rover!

 

Ellers god service og oppfølging med rask respons og bra lånebil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da var 25000 km kjørt og første service tatt, blir fort mange km i en så behagelig doning.

Det ble oppdaget en oljelekkasje og bilen måtte inn igjen for å skifte noen pakninger samt at der var en kampanje på nøklene så de skulle leveres inn. Er visstnok en større operasjon å skifte pakninger så nå har jeg kjørt Subaru Forester lånebil i 3 ! dager. Litt kjipt.

Burde vel bare sagt at det å markere (dryppe olje) er noen alle LR skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fjøringsfeil har kommet opp som feilmelding før påske og da virker heller ikke cruisecontrol ol.

Fikk det sjekket i forbindelse med dekkskift og det er luftkompressoren som er kaputt.

Så nå må bilen inn igjen i neste uke for reperasjon. Glad for garantitid, tror ikke jeg kjøper noe LR-produkt som nærmer seg 5 år/100.000km.

Det positive er at jeg får lånt mange ulike biler når den er inne ( Disco Sport, Evoque, Jaguar) .

Kanskje den må byttes i en F-Pace snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...