Gå til innhold

Sankey Narrow track som er registrert?


Oistein

Anbefalte innlegg

Var på trafikkstasjon i dag ang min Sankey NT, de var veldig usikker på min 54 modell NT som historia og papira var litt forskjellige så de ba meg finne ut av det..

Noen som har Sankey NT som er Registrert ?

Send meg en meldig takk :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte konkret om jeg kom med registreringsnummer på lignende hengere om det var lettere da. Det var Vestfold ships som solgte den og de hadde sendt med en kopi av ett vognkort.. Men den hjalp ikke særlig sa de.

Svaret de gav meg på om jeg kom med regnummer på andre hengere så svarte han at da kan de trekke tilbake godkjenningene til de om de har gjort en feil !!!

Og det gjør meg skeptisk igjen, vil jo ikke ødelegge for andre heller.

 

Andre ting de var usikker på var i de gamle dokumenta og tollpapira var det litt forskjellige vekt. Både på totalvekt og egenvekt o.l

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke det står særlig med vekt , men den heter 3/4 ton , noe som BT mente var totaltvekten.. Men jeg sa det var nyttelast. og det sier tollpapir også..

Jeg har nå 3 regnummer på andre sankey hengere, alle de er da 1965/67 modeller. Og noen står det Chanky henger, og en sankey.. Det hang OGSÅ kontrollør seg opp på. Kontrolløren jeg fikk er veldig kjent for å være firkanta og til tider vanskelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv nytt kontrollsted.

Noen er så firkanta og lite Smidige at gamle avvik blir et helvete.

Er det vanskelig å bytte sted er en Mail til Vegdirektoratet eller hva de nå enn heter i dag et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter å ser i historikken på hengeren min, og her er det noe som ikke stemmer... Kan noen hjelpe meg med dette... Der står i fra en politimester i hordaland, melding om registrering.

 

Frabrikkmerke Ben hur.ngf.co

 

Stemmer dette med Sankey da?

Det BT stussa på der var egenvekta og totalvekta ikke stemte med tidligere tollpapir fra Vestfold Ship(590kg i registreringskjema og 1000kg total - 400kg og 1150kg i tollpapira som er riktige).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ben- Hur er en amerikansk henger fra 2. verdenskrig.

Brukt bla. av det norske forsvar opp til 1992-1997, og hang da bak Gems og senere M6`r.

Sankey søkes lett opp på Google , og der kommer opp alle ,Mk.1,Mk.2 og Mk.3.

Men i dine papirer er det nok noen som har `snublet` i navn og type , og kanskje har ikke kjennskapen vært helt på topp.

Men BT godkjenner ikke bremsesystemet på Sankey`n ,så du vil bare få den registrert men totalvekt 750 kg , altså UTEN bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ble en misforståelse i innlegget ang. bremser, så blir hengeren registrert, MEN bare som henger UTEN brems !

Det ligger et EU-direktiv på dette, og det har vært problemer også i England . Pga. dette er en henger laget spesifikk for, og til , det engelske forsvarsdepartementet.

Og det foreligger derfor ingen `godkjennelse` av bremsesystemet i` EU-systemet` , da det var til intern statlig bruk.

 

Men blir ikke forbaust ang. registrering her i landet, da mye er avhengig av kontrollstasjon og ikke minst hvem man treffer og hvem som skal ta kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...