Gå til innhold

lastsikring


truls

Anbefalte innlegg

  • Svar 525
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Bilde 6 i flash-presentasjonen - det er vel ingen her...??? (Hvit RR festet på transporthenger med (tilsynelatende) en stropp godkjent for 400kg over hengerfestet...) :ninja:

 

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte en gang tur retur e6 hamar moelv med en tremeter rettholt liggende løs på takgrinda, uten att den datt av,jeg har slutta å spille lotto, for flaksen min brukte jeg opp den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den ruller da ikke bakover før stroppa ryker iallefall.... Men det kan jo skje fort med den løsningen dær..

Sikring forover, hva er det?

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ @tle:Helt korrekt :) Vedr. stropper så kan du "slippe" unna med mindre stropper,om du kan bevise at friksjonen til lasta er såpass stor at de holder(vi fikk tips om at hvis vi f.eks. skulle transportere materialer med en liten stropp, kunne vi legge en gummimatte fra bilen under plankene = større friksjonskoeffisient)

Endret av anthen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er litt preget av sensasjons jornalistikk jeg <_<

 

Det står ingenting om hvilke andre hensyn sjåføren tok med de lastene som er avbildet.

Jeg hadde riktignok ikke kjørt full fart på ringveien i med et drivhus på takgrinda, men å kjøre stille og sakte/rolig på en stille tid av døgnet kunne jeg fint gjort! Det er jo faktisk ikke overlast..

Men å satt drivhuset på en tilhenger hadde nok vært å foretrekke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...