Gå til innhold

BMW R100GS -88


radovan

Anbefalte innlegg

Har en som er nesten lik jeg og. 96 R80Basic med samme tank, alukasser osv ;)

 

Litt avhengig av om du tåler butikker med 'belastede' navn, så kan jeg faktisk anbefale http://www.motoren-israel.com/ når det gjelder deler til Airhead boksere. De har vært raske og pålitlige med levering så langt i allefall, og er vist annerkjent for det. Navnet koster dem nok endel i tapt salg, men det får bli opp til den ekelte å bestemme om de liker eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So lenge varene deira er kosher, so... HA HA HA HA!

 

 

Uff. :rolleyes:

 

 

Eg bestilte ein nybrukt høgresideforgassar hos Motorworks. Kom på nokre hundringsar, so eg tenkte det var bryet verd før eg går til ytterlegare ytterlegheiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein liggnandes r80 stååandes. Den blir ikkje så mykje brukt, men det hender eg snakkar med den, om den gangen vi kjøyrde australia rundt saman..

Noko slik kan ikkje selgjast, blir bare dårleg stmning og surskap av slekt.......

Set den innst i garasjen, og ta var på han, du kjem neppe til å angra på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein liggnandes r80 stååandes. Den blir ikkje så mykje brukt, men det hender eg snakkar med den, om den gangen vi kjøyrde australia rundt saman..

Du har jo oppfylt draumen, du! :)

 

Måtte du plukke sykkelen i atom for reingjering, eller kjøpte du han i Oz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Har lurt litt på om det er no det er blitt på tide å selje. Helsa er stadig like skit og sidan eg heldigvis er friskare av og til har eg pådratt meg ein liten gut til. :) Så eg veit ikkje heilt når eg skal få tid til å gje BMW´en det stellet han fortener. Behovet for ein endurosykkel av denne typen er det ganske smått med for tida og.

 

Derimot kunne eg nok overtalast til eit byte i ein lettare terrengsykkel. Eitt eller anna som er lett å køyre og som startar same kva vekedag det er og som kan brukast meir til "skikkeleg" off road.

 

Om det er nokon som har interesse av å gjere ein handel kan eg og opplyse om at eg sikkert skal ein sving nedover E6´en om nokre veker og då er det enkelt å ta med sykkelhengaren på same tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Erling, med flere unger. Hils fruen.

 

Du skulle kanskje hatt en XL250S du da, å kjøre med altså.

 

Men æ e skikkelig gla i den lille sykkel'n, så selv om æ koinn tænk mæ eldre GS så blir det å beholde Honda'n.

 

Hils ungan åsså.

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

PS!

Skaffa mæ forresten en 1951 NSU 250 sist sommer. Stått lagra i 53 år. Her er det snakk om patina. Står i kjelleren og får litt stell av og til.

DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Elvefinn. Ein gard treng ein stor famiie, veit du. :) Dei helsar tilbake!

 

 

Sidan eg ofte har passasjer bak meg på sykkelen lurer eg på om du har noko erfaring med det på Hondaen? Lurer på om han blir i minste laget, motormessig eller med tanke på sitjeplass? Eller er det noko du aldri har tenkt over? BMW´en er jo stor, på godt og vondt. Så er godt van derfrå. ;)

 

Korleis er han utanfor vegen? Vekta er jo beskjeden og sykkelen er jo snerten i seg sjølv, men er gaflar og demping i stand til verre ting enn grusvegar?

 

Gratulerer med NSU. Har du starta han, eller er han på prosjektstadiet enno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda'n tåler passasjer. Er dog ingen racer, 250 kubikk er slik at svingene kjøres så fort jeg bare tørr for man har ikke mye å akse med når veien retter seg ut igjen.

 

Akkurat det skaper forresten noen artige situasjoner. Med full gass er det slik at dyr som har tenkt å krysse veien, slik som elg for eksempel, så setter jeg stor pris på at dette først skjer etter at jeg har fått forhåndsvarsel. Ei ukes varsel er greit, da kan jeg forberede meg på å prøve å bremse.

 

Tromler foran og bak er ikke mye å skryte av. Har flere ganger passert avkjørsler der jeg skulle svinge av fordi jeg ikke har fått ned hastigheten nok.

 

Vår felles venninne, Turjenta, mente at jeg fikk et rampete blikk hver gang jeg satte meg på XL'en. Og skal innrømme at jeg føler meg litt rampete når jeg starter opp den, blir litt søttenogethalvt igjen.

 

Og den fungerer fint utenfor grusveier, men det kan jeg ikke fortelle om for der er det ikke lov å kjøre.

 

Kan opplyse om at deler av Pilgrimsleden er en fin tur. Anbefales. Kan vistnok fint gåes til fots også. En kompis mente det ikke akkurat var noen "snarvei". Det var jeg enig i, men det var artig. Hadde velsignelse fra noen grunneiere. Det var greit når jeg kjørte liten sykkel, men stor og tung sykkel aksepterte de ikke.

 

Har fått deler fra Tyskland til NSU'en, så pusler litt nå og da. Men du ser kanskje at det er litt andre prosjekter på gang. Nå er det 3 motorsykkeleiere som holder på med hver sin sykkel i verkstedet, jeg assisterer både med det ene og det andre. Den "amerikanske pasienten" venter på reparert starter, eieren er på oppdrag og blir borte en måned, så da må jeg få sammen den igjen. I har bestemt meg for å fikse lys på alle tilhengerne, og bremser på de som har det. Blir litt plunder av slikt, og alt tar tid. Har en tanke om å bli ferdig med den eldste RR'en denne våren, pusler litt med den også.

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...