Gå til innhold

Lekage i bakaksel lr defender td5


Anbefalte innlegg

Hei

Har en 06mod defender td5 som det lekker i simmeringen på inngående Aksel i bakakselen... altså der mellomakselen blir skrudd fast på bakakselen.

Har søkt litt rundt men ikke funnet ut noe særlig så lurte på om noen her kunne dele fremgangsmåten for og bytte denne?

Hadde isåfall vert veldig takknemmelig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru av mellomaksel. Skru ut mutter i medbringer (lurt å bruke slagtrekker) og dra av medbringeren. Dra ut simmerring ved hjelp av hendig simmeringverktøy fra biltema, eller et par kroker eller skruer (forsiktig, det er lager rett bak).

Dunk på plass ny simmerring og smør opp glideflatene på simmeringen og medbringeren med litt fett. Sett inn medbringer osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skru av akslingen. Så nå du skru av medbringeren, den delen som akslingen er festet i. Det er en mutter i nitten. Du må holde igjen men enten et spesielt verktøy som du kan kjøpe eller lage eller en stor vannpumpe tang. Jeg gjorde det siste. Da kommer du til å kan skifte simringen. Mutteren skal strammes med rundt 130nm? Det siste må du sjekke. Du får ikke sjekket forspennet på lagrene uten å demontere hele diffen men om det var riktig fra før blir det nok ok.

Vidar skrev et godt svar mens jeg skrev mitt innlegg ser jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...