Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Satt sammen startknappen på serie I som jeg plukket fra hverandre i går.

Kanskje det nå vil gå strøm igjennom den, når jeg får satt den på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stått opp kl 0500 for å ha litt alenetid i garasjen i våken tilstand før pliktene. Fikk byttet bremsesko,skiver og klosser bak på FLII-en. Egentlig ganske herlig. Ingen mas og grining, bare radioen i bakgrunnen med "nattmusikk" fortsatt på programmet :D

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilst på en dame i møtende sort FL1 med kufanger. DET er sjelden det. Faktisk alle delene

- dame som hilser

- FL1 som hilser

- FL1 med kufanger

 

Tror ikke jeg gidder å satse på lotto i dag. Må ha brukt opp oddsene mine for lang tid framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken diagnose boks trengs for å programmere bort EGR?

 

Du må til noen som har utstyr for dette. Nanocom går det ikke med. Jeg har ikke gjort det selv ennå, men leste om det på Defender2 forumet. Mulig jeg har sett det hos Bell eller en av de andre som driver med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må sendes over ei fil fra BAS. I tillegg må man bruke IIDTOOL. vet ikke hvor velprøvd denne løsningen er, men personlig velger jeg å beholde egr. Ventilen varer jo som regel 100 tusen km alt etter type kjøring og derav soting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har aagsja vært vert og mekkemakker for meg i mitt forsøk på å bytte et inkontinent Ace-rør på min kjære D2.

Etter grundig lesing av diverse tegninger og forum var vi enige om at vi hadde de riktige nye delene, og startet jobben.

Noen timer senere ble vi enige om at alle rørene kunne løsnes fra ventilblokken, bare ikke det vi skulle skifte. Det satt dønn, det så ut som om det var rustet fast, ganske utrolig for et oljefylt kobberrør festet til en aluminiumsblokk med et plastklips..

 

Vi skiftet top hose for kjølevannet i stedet, så er i alle fall den ny..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige søndag startet med å gå løs på bytte av bremseskiver, -klosser og slanger rund baut, samt EPB sko. Tok litt hver kveld utover i uka.

Hadde hatt varmegang i venstre bakhjul (EPB), samt "vobbel" ved nedbremsing fra 80 ish, så valgte full overhaling.

Fornøyd og lykkelig ble bremser luftet med IiDTool. Lykken varte til dagen etter, da det var ansamling av bremsevæske under bilen. Viste seg da at bremserøret til bakre høyre hjul var sprekt ca midt over bakaksel. Handlet inn kobberrør +++ på biltema før stengetid lørdag og gikk løs på bytte av bremserør bak på søndag. Det var for så vidt en grei jobb. Utfordringen var å få til dobbelkoning på stålrøret som jeg kappet ca midt under bilen, men det ser ut som det er tett.

PKK på torsdag vil gi dommen.

Det var tankevekkende å se hvordan rørene der bak knakk på steder som var rustet, så snart man bøyde litt på de :(

 

0 hull på PKK på torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudd av det som var igjen av A-baren, knekt i tre av fire fester, fjernet samtidig et sett ekstra lykter. Montert nytt setebelte på førersiden. Så nå gjenstår det ny frontrute og en vask før PKK. ???

Skrudd av det som var igjen av A-baren, knekt i tre av fire fester, fjernet samtidig et sett ekstra lykter. Montert nytt setebelte på førersiden. Så nå gjenstår det ny frontrute og en vask før PKK. ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å manne meg opp til å bytte til sommerhjul på Discoen.

Dyrt med piggdekk på Oslobesøk.

 

Monterte sommerdekk på 2 biler i går. Går så fint atte.

 

D2`en fikk beholde vinterdekka noen dager til. Ikke HEEEELT uvanlig at det kommer et tonn snø når alle tror faren er over.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag: Fikk lagt på fire nye dekk på fire nye felger på discoen. 300% mer jobb enn antatt. 255/55r20 ser bra ut :-)

 

Søndag: benyttet finværet og fikk montert på Spare Wheel Carrieren jeg kjøpte for lenge siden på Defenderen. Nå jamrer ikke døra seg lenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig feil på sensoren til luftfjæringen på venstre fremme for et par dager siden. En kjapp utenpå bukken. Feilen var raskt lokalisert ved et brudd på ledning. Må kjøpe litt skjøtehylser før bilen er friskmeldt.

Mens den hang der demonterte jeg støtfangeren bak for å se på ryggesensorene. Fant enda et ledningsbrudd og en ødelagt sensor. Tok den roterende stålbørsten på rusten på bjelken, for så et par strøk med Ferrobet

IMG_3463.JPG

IMG_3464.JPG

IMG_3467.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har D2-en vært hos Strømmen Bilverksted og fått nytt ACE-rør siden det gamle ikke lot seg løsne når Åge og jeg prøvde selv for halvannen uke siden. Topp service som alltid, tusen takk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i går, men skiftet støtdempere og fjærer fremme på 109"en, mye plukk, den dama gir ingenting fra seg gratis. Kjemper i mot all endring som om det skulle stå om livet.

Men for en forskjell! Som å flyte på en sky :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...