Gå til innhold

Spotted...


Bjørn H

Anbefalte innlegg

Lurer på om dette faktisk er tre generasjoner Freelander i klynge:

DSC00073.JPG

 

Freelander har kun to generasjoner å skryte av....... foreløpig :)

Du har to ungdommer til venstre, og foreldregenerasjonen til høyre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde neiggu ikke trodd jeg skulle få se bilde av mitt tidligere hjem (Schivesg 6A, hjørnet Langaardsgate) på VBF!! :D

 

DSC00067.JPG

(Det nærmeste gule huset, bortenfor P38)

 

Ei heller utsikten fra kjøkkenvinduet!

DSC00068.JPG

For dette er da vitterlig fra Schivesgate, mot Briskebyveien nedenfor Langaard-villaen (med kjeglebanen), er det ikke?

 

(Huff, nå har jeg kompromittert meg forferdelig, som tidligere byboer! :ninja: Men det var kun midlertidig! blush )

 

Mvh Terje K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kan jeg bekrefte!

Bodde fra 1998-2001 i Schivesgt 10A som er rett bakk fotografens venstre skulder i bilde 2 i siste posten til Terje K

Og Terje...for flere år siden ble den gamle kjeglebanen satt i stand igjen.

Endret av bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freelander 2 (FL2 i USA):

f2b.jpg

Freelander finnes i to generasjoner, men som for Disco1 (og disco2 m.fl.) kom det en facelift halvveis i den første generasjonen.

 

Freelander 2 heter vel LR2 i USofA, gjør den ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det også en LR-fanatiker på Skoppum, Vestfold. Kjører forbi der hver dag. Ser ut som han skrur LR hver eneste dag. Alltid liv i garasjen, og en haug med LR-produkter utenfor. Er han her inne?

 

Og du fortsetter å bare kjøre forbi?

Du kan jo stikke innom, kanskje jeg klare å fikse en kopp kaffe....innimellom skruingen....

Nei jeg skrur ikke bestandig, men det kan være intens i perioder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du fortsetter å bare kjøre forbi?

Du kan jo stikke innom, kanskje jeg klare å fikse en kopp kaffe....innimellom skruingen....

Nei jeg skrur ikke bestandig, men det kan være intens i perioder...

 

Tror du er nabo med diverse kolleger av meg også, regner med det ikke er så veldig mange utpregede LR-fanatikere på Skoppum? Har du en lastebil i hagen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... fanden ta de drittungene ...

 

... eller Gud bevare deres stakkars ubesjelede foreldre, som ikke har noen verdier å overføre til dem ...

 

Fanden ta bruk-og-kast-mentaliteten, som legitimerer respektløs behandling av klenodiene.

 

Mvh Terje K.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyfan de unga skulle hatt juling og foreldra skulle betalt herfra og inn i evigheten :angry:

Melder meg gjerne som "støtte kontakt" for en av de bilene :o

Barn er barn, og det er verken barna eller foreldrene sin skyld. Skal vedde på at mange her inne er har vært med på å klatre rundt i gamle forlatte kjøretøyer gjennom oppveksten - hva er vel mer morsomt?

 

Sånt MÅ man regne med når man gjør en så dårlig jobb med å ta vare på arven. De burde aldri stått ute i utgangspunktet. I det minste under tak med gjerde rundt. Det skulle ikke vært lov å kjøpe slike klenodier uten å dokumentere hvordan man har tenkt å oppbevare de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg har hvert med og klatre inn i gamle biler skal jeg innrømme, men knusing av ruter og annet herverk har jeg aldri gjort, uansett hvilken bil det er.

Og de som har gjort dette sku ha hvert "banka" med en kjepp! :angry:

Endret av Vegard Bratland Erikstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er barn, og det er verken barna eller foreldrene sin skyld. Skal vedde på at mange her inne er har vært med på å klatre rundt i gamle forlatte kjøretøyer gjennom oppveksten - hva er vel mer morsomt?

 

Sånt MÅ man regne med når man gjør en så dårlig jobb med å ta vare på arven. De burde aldri stått ute i utgangspunktet. I det minste under tak med gjerde rundt. Det skulle ikke vært lov å kjøpe slike klenodier uten å dokumentere hvordan man har tenkt å oppbevare de.

 

Ja er mer der det ligger vel.. disse bilen var i god stad før sommeren men etter sommer har de blitt slik. ansvarsfult??? Er en norsk 80" der også med skilt som var bare tut og kjør vis noen hadde valgt å selge. men den er også i sammen stad som bildene viser. Står en RR der som jeg siktlet på 6x6, men provde å få fatt i eiere men ville ikke selge. eller ta noe telf.

 

Synd synd. Disse skulle vært tatt vare på ikke blitt offer på rust og herverk som ender med skraphaugen neste. :angry: :angry: :angry:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de nevnte bildene ovenfor fra Stavanger/Sandnes området så har også jeg vært borte der noen ganger og sett på dem, trist å se ødeleggelsene....

Heldigvis er noen av klenodiene nå flyttet siden mitt første besøk der, kanskje for å gi plass til den gruppen som tok fergen hjem til Stavanger med meg onsdag i forrige uke....

Ja, jeg vet godt hvem som eier disse og har tilbudt meg hjelp og til og med sagt at jeg vil gjerne stille som "adoptiv pappa" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...