Gå til innhold

Hilseplikt - sjokket har ikke gitt seg


Anbefalte innlegg

Noe misvisende navn på denne sportskjeden. Jeg har i hvert fall hatt store problemer med å finne klær og sko i XXL der :lol:

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har syndet! Uforbeholden unnskylding til blå RangeRover Classic ved Obs! på Lade, Trondheim i ettermiddag! Jeg var for opptatt med å komme meg over mot ObsBygg, så jeg rakk ikke å hilse tilbake! Selv om jeg kjørte Freelander så ville jeg altså hilse. Fruen ble irritert og ropte: "Såg du ikkje at hainn i Rænsjråvern hælsa!!?" Så, med dette hilser jeg tilbake igjen! blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer hilste fra Audien i dag igjen, stakkars Defender sjåfør. "Jenta i Audien hilste... " hvorfor vet han vel ikke :P

Tror nesten vi må kvitte oss med den tulle saken og kjøpe bil til henne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring om hilsing er at Rangerovere og freelandere ikke anner om hva vi gjør ,jeg hilste her om dagen på en mann som kjørte rangerover i det jeg skulle parkere utenfor et handlesenter ,han kjønte ingenting av hva jeg hold på med og kom bort til meg og spurte om jeg kjente han ,jeg ble litt paff ,og svarte at det er bilen jeg hilset på og sa at dette er noe vi alle som kjører landrovere gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangen fra DISCO II til DISCO III har satt meg utnefor det gode selskap virker det som.

Til tross for min iherdige hilsing på alle LR'ere har frekvensen på hilsinger tilbake går drastisk ned..... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kommet hjem fra UK.

 

Det var ikke så mange som hilst oss det borte, men det var mer LR produkter.

 

Gutten satt på "sjåfør" siden og hadde ansvar med å hilsen.

 

Dette gikk greit men han blir meget sur når dem ikke hilser tilbakke.

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring om hilsing er at Rangerovere og freelandere ikke anner om hva vi gjør ,jeg hilste her om dagen på en mann som kjørte rangerover i det jeg skulle parkere utenfor et handlesenter ,han kjønte ingenting av hva jeg hold på med og kom bort til meg og spurte om jeg kjente han ,jeg ble litt paff ,og svarte at det er bilen jeg hilset på og sa at dette er noe vi alle som kjører landrovere gjør.

 

Spent på hva han da svarte jeg, da jeg selv forventer det samme spørsmålet snart.

 

Til Brunvoll, LOVER å hilse til ALLE jeg. Også til Disco III. Tar alle undrende blikk med et smil!!

Endret av Novise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

 

I så måte kunne jo instruksjonsvideoen demonstrere korrekt og proper metode for hilsing på andre, stillestående og i fart :)

 

Det burde vel gå an å få gjennomslag for følgende på alle LR modeller:

Når tenningen slås på og før motoren kan startes senker solskjermen seg. Der er det en liten LCD skjerm:

 

[bilde av en i kjeledress under en gammel seriebil]

(Hyggelig damestemme)

 

We know that Land Rover owners are busy people. Still we would like to ask for a minute of your attention to ensure a pleasant trip for you and other Land Rover owners you might encounter.

 

... etc...

 

[Demonstrasjon av hilsen]

Stretching out the fingers, and with the palm of your hand facing forward, the hand is rised like this, and lowered back onto the steering wheel.

 

[bilder av glade LR sjåfører som hilser på hverandre]

 

Så kunne man jo bare ha noen sensorer som registrerer hilsefrekvens og koplet ut instruksjonsvisningen ved en hilsekoeffisient over 0,95 f.eks.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ahhh, nå kan jeg endelig ta en sommerøl i god sinnsstemning: Kjørte min Serie 1 en runde i dag etter å ha skiftet ut all olje på bilen. Da med ett, for andre dag på rad, møter jeg en engelsk-engelsk Landrover, denne gang en svart Defender, rigget for det meste! Jeg ser de smiler og vinker og blinker allerede et par hundre meter før vi møtes, og de fotograferte meg i det vi passerte! Jeg vinket det jeg turte bak rattet i en 52 år ung Landrover... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel gå an å få gjennomslag for følgende på alle LR modeller:

Når tenningen slås på og før motoren kan startes senker solskjermen seg. Der er det en liten LCD skjerm:

 

[bilde av en i kjeledress under en gammel seriebil]

(Hyggelig damestemme)

 

We know that Land Rover owners are busy people. Still we would like to ask for a minute of your attention to ensure a pleasant trip for you and other Land Rover owners you might encounter.

 

... etc...

 

[Demonstrasjon av hilsen]

Stretching out the fingers, and with the palm of your hand facing forward, the hand is rised like this, and lowered back onto the steering wheel.

 

[bilder av glade LR sjåfører som hilser på hverandre]

 

Så kunne man jo bare ha noen sensorer som registrerer hilsefrekvens og koplet ut instruksjonsvisningen ved en hilsekoeffisient over 0,95 f.eks.

 

 

Morsomt, avd. øst har laget akkurat den løsningen der, i form av et klistremerke (tok hensyn til LR uten multimediaservere i solskyggen) Type gult med sort tekst, og tegning av korrekt hilseteknikk. Design ThomasT, tekst undertegnede. Passe stort for solskjerm, kan også klistres rett på dashen hvis man er seriøst. De skal vel selges til alle interesserte for en symbolsk sum, mer info vil følge.

 

Har lagt ved et bilde av det. gallery_437_9_10495.jpg

 

 

Copyright and left avd. øst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra!

 

Dette bør dere klare å selge inn til VPN også, slik at alle som kjøper ny Land Rover får dette klistremerket OG ett års gratis klubbkontingent fra VPN. DET hadde vært noe! :)

 

Bra jobba Mr. Anders m.fl.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon tiltak av min navnebror og hans venner! Sånn MÅ jeg bare ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal vel selges til alle interesserte for en symbolsk sum, mer info vil følge.

Mer info vil bli lest med stor interesse.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan de som vil bestille dette klistremerket:

 

Det er Småbilklubben i avd. øst som er utgiver, Småbilklubben har som formål å tjene inn penger til å bygge Toy Land Rovere. Klistremerkene kan kjøpes cash for kr. 20,- på alle avd. øst sine treff av alle, men hvis noen vil ha dem tilsendt pr. post nå kan det gjøres på følgende måte:

 

Ta en konvolutt, type lang og lav holder, skriv ditt eget navn og adresse på denne, Legg kr. 50,- i denne konvolutten. Legg så konvolutten i en annen konvolutt, som sendes Småbilklubben c/o Thomas Austad, Vestbrynet 23, 1160 Oslo.

 

Scanningen er 1:1, bare beskåret litt. Mynter i konvolutter funker dårlig, derfor 50,-. Denne dekker også returporto, og øker overskuddet i Småbilklubben, som gir Toy Land Rovere på treff. En god sak.

 

Thomas er hjemme mye av sommeren, så det er bare å bestille. Skulle Småbilklubben gå tomme, vil de bestille flere. Så alle får.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi burde donert 5 stk til Experience-senteret i Skien?

 

Der kommer det jo nybil-kjøpere hele tiden, og litt LR-kultur har aldri skadet. Kan jo sette dette klistremerket over ett av de meningsløse om airbagger, reduksjonskasser og hvor/hvordan ting som er i speilet faktisk ser ut.

 

"Things you see in the mirrors are actually behind you - although they appear to be in front of you or at your left or right side. Read more about this and other strange phenomenons in any schoolbook or watch the Discovery Channel regularly."

 

Eller blir dette helt feil, de har vel enveiskjørte løyper....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Things you see in the mirrors are actually behind you - although they appear to be in front of you or at your left or right side. Read more about this and other strange phenomenons in any schoolbook or watch the Discovery Channel regularly."

 

:lol:

Endret av Børre Michelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsing til alt og alle gir vist resultater. I de siste 14 dager har jeg uoppfordret fått hilsener fra Disco og Defender eiere. Mangler fortsatt noe før Frelander og RR gutta/Damene er på gli.

 

Traff en Engelskmann på veien og han smilte og hilste som om vi var gamle kjenninger. DETTE gir mersmak. Fikk og en flott samparkering med en bror/søster av egen Disco. Men er følgende av denne "syken" vi LR-eiere lider av normalen eller? Tok meg i å kikke på og vurdere alt og alle på hele kjøpesenteret for å kunne avgjøre hvem som var rettmessig eier av LR-en. Fulgte nøye med de som kom ut når jeg pakket ned egne varer og konstanterte at jeg ikke hadde rett i mine spådommer.

 

(Føler meg som et barn her. Tror denne Landrover smitten kan sitte lenge i.) MEN TRIVES MED SYKEN SÅ LANGT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å diagnostisere dette som en meget sunn sykdom :lol: Uhelbredelig også, så det er bare å leve med det.

Ikke en barnesykdom...

 

Med min Disco møtte jeg en ettermiddag en Def 110 i Grefsenvn. og vi hilste som "foreskrevet".

 

Fant ut etterpå at jeg har hilst på han fra "foten av Grefsenåsen" her på Forumet.

 

Senere en gang tømte jeg mitt hyttesøppel i kontainer ved Vøringsfossen. Fra lånt Freelander hilste jeg til to sorte 110'ere, antagelig på vei til Bergen fra LR-treffet i Numedal. Fikk skikkelig tilbakehilsen også. Muligens han Hugin, tenkte jeg...så har jeg hilst på han også... :huh::huh:

 

mvh

Johnny

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å diagnostisere dette som en meget sunn sykdom :lol: Uhelbredelig også, så det er bare å leve med det.

Ikke en barnesykdom...

 

Med min Disco møtte jeg en ettermiddag en Def 110 i Grefsenvn. og vi hilste som "foreskrevet".

 

Fant ut etterpå at jeg har hilst på han fra "foten av Grefsenåsen" her på Forumet.

 

Senere en gang tømte jeg mitt hyttesøppel i kontainer ved Vøringsfossen. Fra lånt Freelander hilste jeg til to sorte 110'ere, antagelig på vei til Bergen fra LR-treffet i Numedal. Fikk skikkelig tilbakehilsen også. Muligens han Hugin, tenkte jeg...så har jeg hilst på han også... :huh::huh:

 

mvh

Johnny

Landroveritis er absolutt en hyggelig sykdom, og helt grei å "leve med". Den finnes forøvrig i barnesykdomsvariant også. Det ser/hører jeg både fra ungene i barnehagen hos fruen og fra barnebarnet. :P

 

Vi er flere som kjører Defender 110 oppe på Grefsenplatået, men det er relativt lett å skille bilene fra hverandre - hvis man vet hva man skal se etter. JoHanne er lett gjenkjennlig på rektangulære ekstralys montert på støtfangeren under hovedlysene. Ellers finnes det en godt rigget bil med grove MT-dekk og en rød ganske standard utgave der oppe. Svarten (eks. Mr. Anders sin) bodde også der oppe en stund, men jeg tror den har flyttet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senere en gang tømte jeg mitt hyttesøppel i kontainer ved Vøringsfossen. Fra lånt Freelander hilste jeg til to sorte 110'ere, antagelig på vei til Bergen fra LR-treffet i Numedal. Fikk skikkelig tilbakehilsen også. Muligens han Hugin, tenkte jeg...så har jeg hilst på han også... :huh::huh:

 

mvh

Johnny

 

Vel det forklarer jo sjokket over at en Freelander hilste på oss :rolleyes: En forumist!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...