Gå til innhold

VW touareg


øivind

Anbefalte innlegg

Det har også gått Diesel-Touareg i Dakar-rallyet i noen år nå....  Og de har banket Bowler...

108364[/snapback]

 

 

Dette tror jeg hovedsakelig skyldes at Touaregene har et fabrikkteam til å støtte dem med hjul og deler, i motsetning til Bowler'ne.

Jeg hørte hva han norske MC føreren(husker ikke navnet i farta) sa om forskjell på fabrikkteam og enkeltførere i Dakar rallyet.

Det kunne nesten ikke sammenlignes pga. forskjell i antall dekk som drasses med og ikke minst hvor mye hvile førerne får...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bowlerens problem i forhold til og hevde seg helt i toppen er jo det enkle faktum at den fortsatt bruker stive akseler, i denne type løp er ikke det noen fordel om men ønsker å vinne!

 

Men de utvikler ny bil og da blir det uavhengig fjæring i god Land Rover tradisjon laugh.gif

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bowlerens problem i forhold til og hevde seg helt i toppen er jo det enkle faktum at den fortsatt bruker stive akseler, i denne type løp er ikke det noen fordel om men ønsker å vinne!

 

Men de utvikler ny bil og da blir det uavhengig fjæring i god Land Rover tradisjon laugh.gif

108634[/snapback]

 

Og at bowleren kan kjøpes og kjøres rett ned til Paris og stille på start linje..

Prøv det i en toureg rett fra forhandleren...

Tviler på at det er noe mer en formen av bilen som kan sammenlignes mellom

en Dakar toureg og en du kjøper i butikken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye har jeg skjønt av denne debatten og det er at Touareg'en er en skikkelig god bil - bl.a. i terrenget. Han kameraten min som mente at dette var noe av en "værsting" har kanskje litt rett? unsure.gif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an å bli entusiastisk overfor en VW har jeg litt vanskelig for å forstå. Tuareg er sikkert en grei bli, men han kammeraten bør prøvekjøre tilsvarende Disco 3 eller Range Rover Sport også, så får han gjøre seg opp en mening selv. Det er dog bedre på at han angrer på at han ikke kjøpte LR enn at han angrer på at han kjøpte en - om du skjønner.

Over all er nok Land Roverne hakket hvassere i terrenget og det er udiskutabelt mye mer stil over dem en folkevogna. Men smak og behag kan som kjent ikke diskuteres. Noen har det og andre har det ikke. Det er ikke alle som passer inn i en LR heller og de skal ikke presses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an å bli entusiastisk overfor en VW har jeg litt vanskelig for å forstå. 

109079[/snapback]

Som ex-VW-eier blush.gif kan jeg stort sett si meg enig i det wink.gif Skjønt det skulle da gå an å oppvise litt entusiasme for en gammel boble eller Karmann

user posted image

 

... eller en gammel Transporter eller Microbus wink.gif

user posted image

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en luftfjæret, dieseldrevet Touareg fra Gardermoen til Oslo i går, 2004 modell. Den er lekker innvendig, overraskende mye motorstøy ved akselerasjon, en del vindsus i høy fart, nydelig fjæring, masse knapper og leamikk. Kostet ca 800.000.

 

Spurte eieren om offroad-egenskapene. Han bare så på meg, tror aldri han har rørt sperrene eller høydejusteringen på den. Disse kjøpes for å frakte familien behagelig og trygt rundt i byen og til hytta. Og til det er de kjempefine.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ex-VW-eier blush.gif  kan jeg stort sett si meg enig i det wink.gif  Skjønt det skulle da gå an å oppvise litt entusiasme for en gammel boble eller Karmann

... eller en gammel Transporter eller Microbus wink.gif

109092[/snapback]

 

Plutselig skjønte jeg at jeg hadde tabbet meg ut litt. Selvfølgelig har du rett i det Ketil. Tankene mine lå på nyere VW kontra nyere LR...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Og forøvrig; En norsk finansmann har handlet Bowler nå, og har stilt til start i bl.a. et rally i Egypt, stod det å lese i Dagens Næringsliv forleden.... Moro!!!

DN hadde selvfølgelig klart å skrive at bilen var en Patrol, men det er jo bare en bagatell...... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Morsom tråd.
Hva tror vi om Touareg - 12 år senere ?

 

Den er fortsatt pen, ( liker biler som har et tidløst preg ) og er en ganske OK motorisert. Prismessig er den mer nær en D2 enn en D3, mens bruksegenskapene, som vettugt baksete og motorisering, samt overheng, plass innvendig og sittestilling vel er nærmere en D3 ?

 

Uansett hva jeg gjør, blir jeg ikke godvenn med D2, og vurderer noe helt annet. Siden jeg ikke trenger offroadegenskaper, er både Touareg, XC90 og etpar andre ( Mercedes ML & Grand Cherokee ) med på shortlista. Ingen av de er kjent for sin outstandige kvalitet, men det er neimen ikke D3 heller. Det går noe motorer, kompressorer, girkasser, bærebruer og diverse annet der også.

 

Jeg kjenner for dårlig til hva som egentlig er issuene på Touareg. Luftfjøringa går igjen, belger med nipler som ryker, men kan fixes med litt GDS og ebay deler. Alt annet er vel std. VW komponenter, på godt og vondt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite å bidra med, men sånt kan jo være et alternativ ja...............

Og så er det artig å se igjen gamle tråder, ikke minst at mange av deltagerne fremdeles er aktive på forumet :-) Det er ikke sikkert de er på Touaregforum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også de er tøffe .

 

VACN forumet burde kunne belyse vanlige feil .

 

R5 motoren er nå skudd sikker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte faktisk en Touareg i dag. Litt på impuls men prisen var riktig å har 20 års erfaring i VW så kjenner de sånn nogen lunde tror jeg. Bra komfort å undervurdert i terenget. Har kjørt Touareg V8 hybrid i offroadløype i Sverige, guiden gikk ut å gynget bilen i railsen så den var oppe på 2 hjul... Litt mye elektronikk men lever kun en gang... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på nippet til å gå for en Touareg for 3-4 uker siden, 2011-2012 modeller som jeg vurderte. Modellen med V6 og 240-245 hk. Nydelig bil å kjøre. Plassen er bra i seter, men bagasjeplassen way below D3en. Endte tilslutt på DS, som jeg fant ut var omtrent like stor, nyere og nesten like god å kjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt mange biler på tunet nå, kan være at D2'n blir lagt ut for salg, evnt. familiebilen Passat 2015 mod. Den har passert 30000km nå så den skal byttes snart uansett. Touaregen kan være en fin mellomløsning til vi ser hvilken familiebil vi skal ha. Faren for at samboer venner seg på Touareg er vel overhengende, og jeg vet hun ønsker seg en høyere bil med firehjulstrekk ^_^ Valgte en utgave uten luftfjøring, gidder ikke mer enn nødvendig knoting på en bil som skal brukes i det daglige, og komforten er likevel meget bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...