Gå til innhold

Sjekke om årsavgiften er betalt


Nils

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvordan kan jeg sjekke at årsavgiften på Rangen er betalt?? Det sto tydelig i salgsannonsen at dette er inkludert, men når jeg sender reg nr til 2282, står det: skyldig årsavgift 2 660,-

 

BN60079

 

Ingen andre heftelser på bilen, det er sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nils!

 

Ring 02030 imorgen tidlig..(mindre kø) og sjekk med BT. Hvis eier hevder å ha betalt, bør han ha en kvittering, fra nettbanken. Så det burde ikke være vanskelig for ham å dokumentere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke imorgen. Selger er en alright person, og en som er til å stole på (ihvertfall har han holdt det han har sagt hittil.) Så jeg velger å tro at sms tjenesten ikke er helt oppdatert, og at han kanskje har betalt noe sent. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dukker dessverre opp flere ting ang. dette bilkjøpet...... Trodde jeg handlet av en person som var seriøs..... Hva kan man gjøre når han ikke har levert vognkort del 2??? Får ikke regga bilen på mitt navn før han har gjort dette. Han påstår nå at han har betalt årsavgiften, dette var igår (sier at det var i god tid.... og syntes ikke noe om "masingen" min, ringte 1 gang i uken for å sjekke at han hadde betalt, noe han skulle ha gjort ved første forfall)

 

Blir litt frustert av sånt..... Dersom han ikke har levert inn vognkort del 2, hva kan jeg gjøre da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da eier du ikke bilen iflg bilbeltetilsynet!

 

ikke sant.... ble attpåtil skjelt ut av forrige eier når jeg ringte igår for å sjekke om han hadde betalt.

 

Vel, en løsning er vel å kjøre for fort forbi fartskamera, bli tatt bilde av ;) han som får regningen :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbudet Frode. Kommer til å gi han 1 uke på seg, så drar jeg til han. Han har en butikk i Sætre, driver med import og salg av biler/ båter.

 

Ringer biltilsynet da, og dersom vognkort del 2 ikke er registrert sendt inn, samt årsavgiften, så tar jeg meg en tur. Dette skal jeg ha i boks før jeg drar på ferie. Er kjedelig når selger ikke gjør sin del av avtalen...... :angry::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er årsavgiften betalt, men, han har ikke levert inn vognkort del 2, har akkurat ringt til biltilsynet og fått bekreftet at denne ikke er levert.

 

Dette medfører at jeg nå har fått brev om at bilen er begjært avskiltet..... Hvilke muligheter har jeg nå??

 

Har scannet brevet og sendt på mail til selger, der jeg informerer han om at de kostnadene jeg event. får vil jeg sende han, samt at jeg vil anmelde han dersom ikke vognkort 2 er levert innen utgangen av uken. Har jeg noe hold der??

 

Blir sur gitt.........

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fremstår jo som temmelig underlig at Vegvesenet kan sende deg varsel om inndragning av kjennemerke, dersom forrige eier ikke har levert Del 2, og således altså ikke meldt fra om eierskifte....... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fremstår jo som temmelig underlig at Vegvesenet kan sende deg varsel om inndragning av kjennemerke, dersom forrige eier ikke har levert Del 2, og således altså ikke meldt fra om eierskifte....... :huh:

 

Han har levert den gamle salgsmeldningen. Etter diverse mailer fra min side, og en telefonsamtale som ikke var videre hyggelig, skulle han ordne opp idag..... Gjenstår å se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle det ikke vise seg å gå nå i orden, bør jo veien til anmeldelse for dokumentforfalskning være kort..

 

Lykke til Nils, det går som regel bra tilslutt for snille gutter! Og det har din kone sagt at du er.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kona sier hele tiden at jeg er snill. :DB)

 

Har fått beskjed om at han skulle levere dette idag, samt at jeg fikk utsatt begjæringen 1 uke av en meget hyggelig dame på trafikkstasjonen som skjønte at jeg var i en kjedelig situasjon.

 

Så, ringer imorgen og håper at alt har ordnet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er riktig av meg dette, men vil advare andre mot denne personen....

 

www.motorgalleriet.no

 

Han er en person som ikke holder det han sier. Har nå ventet i 2 mnd på at han skal levere papirene som må til for at vi skal få omregga bilen, uten at det har blitt gjort. Jeg har blitt utskjelt fordi jeg "maser" på han ang. dette, noe som ikke var videre hyggelig. Når jeg idag sier at nå er det bra, blir jeg kalt diverse ting.....

 

Som nevnt, hadde holdt meg unna denne karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...