Gå til innhold

Lekkasje i dieselpumpe P38 2.5 DSE


SveinHa

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Heisann. Eg har vel ikke noe fornuftig å komme med i denne sammenhengen. Forbruk ligger rundt 1,2-1,3 mener eg, lest fra display. Har ikke oversikt over reelt forbruk. Etter du hadde bilen, SveinHa, har jo eg satt på noe større hjul og byttet register. Fikk ikke justert dieselpumpen skikkelig etter bytte, så bilen starter ikke så fort som den gjorde når eg fikk den av deg. Får gi det et nytt forsøk til sommeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten fått to tetninger til "topplokket". Ser jeg automatisk hvor disse skal når jeg åpner? På VW pumpen i videoen og i tråden så ser det ut til at det kun er en pakning der.

 

IMG_3583.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg selv hvor de skal, passer bare en plass/vei.


...byttet register. Fikk ikke justert dieselpumpen skikkelig etter bytte, så bilen starter ikke så fort som den gjorde når eg fikk den av deg. Får gi det et nytt forsøk til sommeren. :)

 

Tipper "Timing modulation" er på tur :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare den øvre pakningen som ble byttet på min pumpe da det ser ut som lekkasjen kom derfra. Slapp å rote med still verket da også så det var bonus. Tok en motorvask etterpå så skal se etter en prøvetur om det har blitt bra.

 

Et tips jeg tilfeldigvis fikk i fra siden var at 3kant pipen kan lages av en 7mm 6kant pipe hvor man sliper bue på tre av flatene med en dremel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper "Timing modulation" er på tur :blink:

 

Ja, har lest litt av det du har skrevet før, eg får prøve i en ferie etterhvert. Bilen går fint og starter forholdsvis greit, dog ikke så godt som den gjorde, så har ikke satt meg veldig inn i det ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Skifta "nedre pakning på min nå", "Fuel quantity current" låg på 8,25 før jeg demonterte og jeg fikk, stort sett på grunn av flaks, til 3.5 på varm motor når jeg skrudde det sammen igjen. 

 

Håper den holder tett en stund nå, pakningen på den nedre var ganske hard. Basert på at det var merker på den tror jeg at den har vært skiftet en gang før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...