Gå til innhold

Webasto Telestart 91 mister kontakt


Ola E LR4

Anbefalte innlegg

Jeg har Disco 4, 2011. Har hatt problem med at bilen sier fra at det er for lite strøm på batteriet og at bilen må startes - dette til tross for at det er bra med strøm. Mulig feil på "batterivakt" (?). Mulig følgefeil (?) er at Webastovarmerens fjernstyring svikter. Det er en av/på kontroll - Telestart 91 som styrer parkeringsvarmeren. Denne programmeres mot bilen ved ta ut sikringen i noen sekunder, for deretter å sette den inn og trykk på "av-knappen". Slik blir fjernkontrollen programmert mot bilen.

 

Problemet er at fjernkontrollen mister kontakt med bilen etter en viss tid. Det er ikke noe system i hvor lang tid det går, men alt fra noen timer til tre-fire dager. Kontrollen fungerer greit fram til den plutselig ikke virker lenger og det lyser slik det gjør når den ikke oppnår kontakt med bilen (reciveren).

 

Verkstedet sliter med å skjønne hva som feiler systemet, og det koster heller ikke så rent lite å feilsøke hos et verksted som ikke aner hva de skal lete etter.

 

Noen som har vært borti noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Mulig jeg har samme problem, får også beskjed om "lite strøm start motor" selvom batteriet er nytt. Skiftet forøvrig batteri fjernstyring, men får ikke start på varmeren.  Er det slik at den ikke vil starte hvis det er varmere enn 6 grader  ?  Trodde jeg kunne kjøre varmeren uansett med fjernstyring ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...