Gå til innhold

30 Jahre LRoS🇨🇭


Anbefalte innlegg

Toppers.

 

De har Penny i Kiel, så da kan vi bunkre opp B)

 

Da er vi fem biler som har bestilt.

 

og 2-4 biler til som er rimelig klare. Det blir mange nok til å lage kaos på autobahnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Heisann.

Blåser liv i reiselysten nå mens drittværet herjer her hjemme..

 

Tenkte å ta turen jeg også.

Men siden det er såpass langt så blir det med familie/ barn.

Noen flyr kanskje ned, mens andre flyr opp igjen.. mens jeg får kose meg med land Rover igjennom Europa.

 

Satser på Camping i Italia før treffet. Men har også lyst å kjøre litt i alpene på spennende grusveier.

 

Av dere som skal nedover, er det ønske/plan å kjøre på spennende grusveier og overnatte på ditto spektakulære plasser?

Har dere noen ruter dere vil kjøre?

Noen som har vært der før?

Hvor utfordrende er "veiene"?

Er de åpen for allmen ferdsel eller må en betale bomavgift til lokale etc?

 

Ser jo at dere drar fra oslo/Kiel 1 juli.

Når omtrent "angriper" dere alpene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fjellrev.

 

Dette blir en tur i rolig LR tempo, kanskje med unntak av kjøringen igjennom Tyskland t/r.

 

Det er ingen (tror jeg) som har kjørt mye der før.

 

Noen av oss skal møtes snart for å finne frem til noen morsomme veier. Får hjelp et par "erfarne globetrottere" som skal bidra med gode tips.

 

Veiene blir ikke så vanskelige, en vanlig 4-wd med lavserie vil ikke ha noen problemer. Det kan bli overnatting på en topptur, så de fleste satser på å telte.

 

Tar som sagt båten til Kiel 1 juli, blir en overnatting i Tyskland på tur nedover så rundt 4. juli så starter forhåpentligvis moroa.

 

Vil også nevne at det er med flere barn på turen. (rundt 10 å og oppover)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal æ ned må æ innom Ashcroft, dermed litt omvei.

Ellers er det ned til Norsk landstreff, og egentlig straka vegen resten.

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fRRode og takk for litt info.

 

Nøyaktig avreise dato fra Bergen er ikke banket inn enda, men kommer forhåpentligvis snart på plass.

Vi reiser nok med båt fra Bergen til Hirtshals.

Kjører D3 med Fleetwood cobalt teltvogn og oztent. Så transportetappen nedover Tyskland vil foregå i moderat tempo.

Om det blir snakk om krevende veier så får cobalten stå igjen på en campingplass. Usikker på hvor mange dager vi vil befinne oss i Alpene og være sammen med dere. Mest sannsynlig blir det noen dager/liten uke i forkant av treffet.

Høres kjekt ut at dere ønsker å treffes for å planlegge kjøreruter etc. Kanskje det er åpning for at vi kan være med på det. Sender deg en Pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varslet presidenten i klubben der nede, Daniel Hotz, siden jeg kjenner han og fruen, om at vi planlegger tur, og fyrte avgårde noen spørsmål i samme slengen.

Her er noe av det jeg fikk tilbake. Bla vil det bli åpnet noen fjellveier som normalt er stengt for treff deltakere.

Om vi har et tall for hvor mange biler som skal nedover kan de reservere eget norsk campingområde.

 

 

For a first overview, Passes to drive with Land Rover:

https://www.alpen-paesse.ch/en/

 

Passes for Mountainbike:

http://www.mountainbikeland.ch/en/mountainbiking-in-switzerland.html

 

or more detailed around St. Stephan:

http://www.mountainbikeland.ch/en/mountain-biking-in.html?phrase=St.+Stephan&sname=&sid=

 

 

Some very scenic and normally for private traffic closed mountain tracks around St. Stephan will be opened to our guests at the Jubilee to drive and our local members will be happy to recommend you their favorite tracks.

 

Helpfull webpage from the Swiss federal office of topography:

https://www.swisstopo.admin.ch/en/home.html

 

 

Online registration for our Jubilee will be open from March. If you know how many of your fellow NLRK members are coming, we are happy to make a reservation for a NLRK club area on our camping ground so you can stay together if you wish so.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

Ikke så sikker på det (fant ikke noe på det i farta), men som en gest til arrangøren har vi også gjort det.

Da får jeg T-skjorte i rett størrelse og plass ved bordet til festmiddagen :P

 


Skal æ ned må æ innom Ashcroft, dermed litt omvei.
Ellers er det ned til Norsk landstreff, og egentlig straka vegen resten.

Med ny bil, D3, trenger du ikke kjøre til Ashcroft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så sikker på det (fant ikke noe på det i farta), men som en gest til arrangøren har vi også gjort det.

Da får jeg T-skjorte i rett størrelse og plass ved bordet til festmiddagen :P

 

Med ny bil, D3, trenger du ikke kjøre til Ashcroft?

er litt usikker på om jeg rekker sweits.. ferien begynner først den helga.. på fredagen.. så med litt velvilje fra arbeidskolegaer må til for å få til sweits..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja. Trengs ikkje. Berre når ein køyrar inn i byar som har denne ordninga. Motorveg som sår gjennom slike byar er unnateke "Feinstaubplakette" (som eg trur den heit).

Men 1: det koster berre €7 (trur eg å hugsa) å få ein slik oblat. Berre å køyra inn på ein Dekra-stasjon som tilbyr tenesta, legga frem vognkortet og 7 euro, og 10 minutt seiare er du på veg med oblat.

Sjekk her: http://www.dekra.de/de/feinstaubplakette-privatkunden

Men 2: spørs om bilen fåt grønn oblat. kan henda, med eldre bilar, at du får gul eller raud.

 

Om du køyra 110ern frå 2003 får du ikkje grønn, kanskje gul men mest sannsynleg raud.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...