Gå til innhold

Moderne stereo i Discovery 2


Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Kan skjermen på denne joying spilleren monteres slik at den får selve head uniten helt nede på skjermen?


Kan skjermen på denne joying spilleren monteres slik at den får selve head uniten helt nede på skjermen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joying var vel merket på spilleren:) head unit betyr hode enhet, bare å slå opp i ordboka lafte :P men ja, hva skal man kalle det da, hjernen? Boksen? Den grå tingen man kobler strøm til? :D

Endret av Tobba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig ikke det heller, mer en adapter (mellom bilen og nettbrettet).

Skjermen er lite annet enn et 7" nettbrett.

DAB-dingsen er kommet men jeg er reist (og bilhelvete er parkert på opplagsplassen i påvente av kasse med deler fra UK :angry:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, praktisk talt. Skjermen er festet i gråboksen med fire plast "labber". De skrur du selv fast bak på skjermen og det er en masse hull å velge mellom slik at du kan få gråboksen nederst (nesten), øverst (nesten) eller midt på. Du kan også la være å skru den fast på gråboksen og feste den i bilen med f.eks. dobbeltsidig tape, det er den løsningen jeg har valgt. Det er selvfølgelig en kabel mellom gråboksen og skjermen, og den er ikke veldig lang, men tillater i hvert fall en hver montering som fremdeles skjuler selve boksen.

 

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får kalle det for forsterkeren, tror laftisen har fobi mot engelske uttrykk i norsk språk :P hehe :D

Men høres bra ut, skal ha det i en p38 og har to alternativ, enten inn der originalradioen står med skjermen opp mot roterommet ved siden av klokka, da vil den dekke halve temp sensoren, men bør gå bra, og da kan den ikke stikke ned under forsterkeren for da skjuler den klimaanleggkontrollene. Evt modifisere og montere den der roterommet (original gps lokasjon) men det krever mer arbeid og man mister roterommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble handel på meg også. Kjapt levering av alle delene. Ble ryggekamera og frontkamera i tillegg til dab modul..Så får en se hvordan det funker i defenderen. Lurer på en alternativ plassering av frontkamera.

Er egentlig ikke så opptatt av å filme bilene foran meg. Kunne ha tenkt meg å montere det under Defenderen slik at jeg kan se terrenget. Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det fort kan bli høyt forbruk av kameraer ved montering under bilen :P Fått montert delvis nå, alt fungerer men ikke fått lagt opp antenner til dab og gps. Bygget dempetrinn til høyttalerutgangene så nivået skal fungere mot forsterkerne i dørene, koblet subwooferen på utgangen til ene bakdøra så den fungerer, men kan ikke justeres for seg, greit nivå slik den er. Ikke fått begynt på kameraet enda, det får man ta etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det mulig å justere gain ut fra Joyingen? Har fått satt default volum til 2. Hvis jeg ikke husker å skru ned på telefon er 2 passe og 5 HØYT (av 30?)

 

Edit - dette er altså ved musikk over Bluetooth fra telefon

Endret av Warwick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller med volumet i intervallet 10-15, tror du skal skru ned utgangsvolumet på telefonen din. På min samsung virker i hvert fall volumkontrollen på utgangsvolumet når jeg streamer fra den over bluetooth. Vet ikke om noen måte å endre gain annet enn evt. bruke lavnivå utgangene, dvs. RCA kontaktene bakpå istedet for ISO kontaktene (til forsterker, vel og merke).

 

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det men synes lydkvaliteten ble ganske skuffende med mye støy, og håper det er fordi HK-forsterken får alt for mye gain rett fra forsterkeren i Joyingen. Fant et ISO-RCA-adapter på Ebay, så prøver det og ser om det hjelper.

Dette:

http://www.ebay.com/itm/400403719155?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det men synes lydkvaliteten ble ganske skuffende med mye støy, og håper det er fordi HK-forsterken får alt for mye gain rett fra forsterkeren i Joyingen. Fant et ISO-RCA-adapter på Ebay, så prøver det og ser om det hjelper.

Dette:

http://www.ebay.com/itm/400403719155?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Få høre hvordan det går, da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej,

 

Max från Sverige här. Jag var i kontakt med Joying i höstas för att köpa exakt samma enhet men de avråde mig eftersom de inte kunde garantera att den passade! Nu vet jag att den gör det! Kommer att beställa en enhet inom kort.

 

Har du några bilder när den sitter fast med dubbelhäftande tejp?

 

Igår la även upp Joying bilder på en 8" enhet i en Disco 2, ni kan se den här https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=670613306475719&id=544337812436603

 

Tog mig även friheten att visa bilden på installationen i denna tråd,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men funker fint på min. Nå skl det sies at jeg ikke futter på dunkdunk-yeahyeahbabybaydunkdunk på full guffe da; går mer i NRK Møre og Romsdal:-)

Rattbetjeningen funker. Programerer selv hvordan du vil at den skal funke.

 

Fornøyd nok til at jeg kommer til å kjøpe en Joying til CR-Ven også (dobbel-DIN da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den har ikke for stor utgangseffekt på høytalerutgangen?

Kan rattbetjeningen brukes på D2?

 

 

Som du ser lenger opp synes jeg utgangsnivået fra Joyingen blir for høyt koblet med medfølgende ISO. Blir en del støy og du må kjøre ned volumet fra kilden (f.eks telefonen) mye. Men det er også linjeutgang på Joyingen, så jeg venter på en RCA - ISO kabel slik at jeg kan fore forsterkeren i bilen med linjesignal i stedet.

 

Rattbetjeningen fungerer fint, men du må koble den opp selv. Du kan selv programmere hva knappene skal brukes til. Siden Joying ikke har fysisk volumknapp synes jeg det var veldig allright å styre volum fra rattet.

Endret av Warwick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...