Gå til innhold

1987 110 2.5 diesel turbo


Anbefalte innlegg

Planen virka. Holdt igjen mutteren på bremserøret og skrudde med slangen.

 

Begge bremseslanger byttet. Lufting gjenstår.

 

Bilen har to tusenmetringer (2x37,5). Lyktene på bilen er 2x 17,5. Det blir vel en sum på 110. Betyr det at ekstralysene ryker på EU?

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får plukke de av før visning, da. Tusenmetringene på X-trailen har bare 17.5, så noen har flesket til da de investerte i ekstralysene på LRen.

 

Kommer til å male støtfangeren foran med svart hammerite. Det er mange huller i den, så svart er et enkelt valg.

 

X-member er på vei, så får begynne å demontere hengerfeste og diverse i bakstussen. Tanken må vel også ned. Passer bra at bilen har 3/4 full tank med diesel da :-p. På min bil sitter tankmåler og slanger på dieseltankens venstre side, med god tilgjengelighet. Jeg vet at bilen har fått byttet tank tidligere. Kan godt hende at jeg bare sørger for at demontering blir enkelt for de som skal sveise, og lar de gjøre selve demonteringen av tank m.v. på verksted. Bilen må flyttes i forbindelse ved bytte av x-member, uansett.

 

Dvs. hvis ingen sveisekyndige valdriser møter opp på tunet med sveisemaske og sveiseapparat klart. Bare å melde seg - jeg er klar for å betale for ei slik tjeneste. Sveisejobben er vel ikke så stor (får vi håpe), men det er mye som skal gjøres av demontering og montering før og etter.

 

SI

 

 

 

Endret av sveinikr@hotmail.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mystiske bryteren ser ut til å være et potmeter/tempsensor for kjølevifte. Du kan justere når vifta skal starte. Hadde sånn på en ettermontert kjølevifte til min gamle RR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glødinga på bilen er manuell, dvs. at man holder inne en bryter så lenge som man vil gløde. Hvordan er dette originalt på en 87-modell? Skal det være noe temperatur-styrt rele? Trodde dieseler fortsetter å gløde litt etter oppstart så lenge bilen er kald, osv. Den manuelle knappen er av og på.

 

Kommer til å kjøpe hovedlykter i Norge. Noen som har anbefalinger? Jeg kommer til å montere lykter med Halogen-pærer.

 

Regards,

Svein Ivar

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytta inn nye injectorer/dyser i dag.

 

Bilen ryker enda lysegrått på tomgang når den er kald. (Mindre blått i fargen med nye dyser) Ved pådrag forsvinner røyken. Dieselpumpa bør nok justeres samtidig med regreimbytte. Er dette verkstedmat?

 

Fikk satt inn lås i bakdør. Låskassen passet perfekt i døra, men tappen den låser mot måtte moddes litt. Døra holder seg lukket og kan åpnes, så da kan den 2er-feilen strykes.

 

2er-feil på beltene i baksetene. Her er det 3 sett magebelter. Bilen er fra 87. Er det krav om trepunkt i baksetene på denne? Det er ingen spor etter feste nr 3 på sideveggene. Bytter ut det midtre på grunn av skade.

 

Sideblink på skjerm er på plass. Fiklete å feste. Er for mye innerskjermer på bilen. Når jeg holder på kjenner jeg at flatene er innsatt med rusthemmende (sauefett?) og kjenner på oppstemtheten.

 

mvh Svein Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikt over mangler ved siste Eu-kontroll i februar i år:

 

Rammenummer - mangler, ikke påvist

Parkeringsbrems - for stor vandring på betjeningsarm

OK ---- Bremseslanger - Begge fremme (skadet, slitt, vridd)

Hovedlykter innstilling - Ikke kontrollert grunnet defekt lykt/lyskilde (ref. neste pkt?)

OK ---- Hovedlykter - gitter foran

OK ---- Blinklys - defekt venstre fremre

OK ---- Tåkelys - virker ikke

OK ----- Ryggelys - virker ikke

Rust i ramme - bakre x-member

Eksos - ikke tilstrekkelig festet bakerst (se forrige pkt)

OK ----- Høyre bakdør - kan ikke åpnes

OK ----- Bakdør - mangler låskasse og kan gå opp under kjøring

OK? ---- Bakdør - dører, hengsler, låser eller stolper mangler, er løse eller er svært forringet (se forrige pkt)

Reservehjulsholder på panser - ikke i samsvar med kravene

OK ---- Bilbelte - midtre bak skadet

OK? Bilbelte - ikke i samsvar med kravene - Bakre (Tror kravet var belter, ikke nødvendig. trepkt.)

OK ----- Bilbelte - beltestrammer virker ikke høyre foran

OK ----- Lydsignal - virker ikke

OK? ---- motorolje (denne tror jeg utgår - bilen drypper ikke. Motorvask før visning.

 

5-6 punkter igjen.

 

Må bestilles: hovedlykter, bremsesko håndbrekk.

 

Har ikke greid å finne rammenummer. Bilen har definitivt ikke bytta ramme i det siste, men vet ikke hvordan dette bør angripes. X-memberen er i hus og sveising står for tur i påvente av ny batch deler.

 

SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrap med et skrujern. Er plassert der Rolf sier. Ikke alltid lett å oppdage nummeret om det er slått svakt inn i ramma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...