Gå til innhold

1987 110 2.5 diesel turbo


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Jeg har tenkt feil. Bilen må ikke godkjennes før i august - siste tall i regnr er jo åtte!

 

Siden det meste av deler er på plass, eller på vei, kan jeg vel begynne å se om taket vil løfte seg på bilen. Noen som vil driste seg ut på å beskrive jobben? Eller er jeg god til å lete opp skruer selv, også!

 

(Mens det skjer mye av ingenting sikler jeg veldig på den grå 2007 puma-deffen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Stor oppdatering herfra: bestilt manglende cappings fra island4x4 nå. Da tror jeg samlinga av deler blir komplett.
Sprer kostnadene utover på forskjellige månedsbudsjett, slik at det ikke skal gjøre for vondt.

 

Har ikke giddet å demontere før alt er på plass. Gøy å bare kjøre litt rundt en gang i blant, også.

 

SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å skru tak. Foreløpig demontert 7 (?) bolter, 10mm hode mot frontruta, 6 bolter med 13mm hode mot bakkassa. Bakdøra og hengsler er fjernet.

 

B-stolpe ser ut til å være festet med fire bolter (10mm hode) på hver side. Låsemekanismen for baksetene ser ut til å være litt i veien.

 

Blir godt kjent i bilens øverste etasje. Det ser veldig bra ut. :)

 

Målet er å løfte av hele taket og kjøre litt toppløs mens taket rettes og lakkes. Har lyst svart tak, egentlig. Passer bra mot de sorte hjulbuene. Tar bilder av greiene etter hvert.

 

SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har muligens allerede funnet ;)

 

Men ikke noe serie-greier.

 

Du har jo seriebil dører :blink:

 

Da syntes jeg du kan følge opp med seriebil tak, frontrute, interiør, og på sikt 2,25 motor og seriebil girkasse B) Og seriebil front...

 

Har jeg nevnt at du mangler en seriebil? Ta og slå sammen en seriebil og one ten :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...