Gå til innhold

Obelix


SimenMS

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Endelig !!!!!
gallery_12701_914_207133.jpg

Da var drivlinja til D1 tatt ut og jeg skal overhalle motoren og bytte kløtsj før den monteres i The Beast :wub:
Dette er som rene julaften og har endelig fått den stoooore pakka :lol: nå var det bare å bygge legoen ferdig og leke med den til slutt B)
2 be continued B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker P38 girkasse og bytter den fremre akslingen i girkassa som går inn i motoren til 300tdi og monterer på 300tdi kløtsjhus ^_^ Dette blir en spennende og lærerik høst/vinter :lol:

Neste mål er kanskje litt mer realistisk ^_^ Romjulstreffet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Rød pil og tekst er den nye som skal byttes ut med den gamle. Denne ligger løst ved siden av nå ^_^


Blå pil og tekst er gammel som sitter fast i girkassa.
Det er vist litt mer jobb å få bytta den en først antatt selvsagt, da jeg må plukke en del drev av for å få den ut :wacko:



RRCen joa det er vel den bilen i best stand som vi har på tunet og er i daglig drift tror jeg :lol:
Gleder meg ekstremt til å få denne P38en i daglig drift igjen :wub:
Savner å kjøre den så sykt mye :wacko::unsure:^_^
Gleder meg også til å få RRC innendørs for å fortsette på restaureringa da ;)

gallery_12701_914_155623.jpg

Endret av SimenMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 TDI er 335mm og M51 er 305mm lang
så 30mm lengde forskjell
De målene jeg gjorde da girkassa og motor var koblet sammen viste motsatt og er da tydligvis feil :lol:
Så ja jeg er veldig spent på hvordan dette passer i P38 :lol:
gallery_12701_914_16652.jpg

gallery_12701_914_12447.jpg

Endret av SimenMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, nå kan jeg jobbe med denne 100% igjen da jeg har jobba i overkant av 70 timer med andre prosjekter i november etter skoletid/arberdstid ^_^
VGT blir kjøpt inn for å få kompensere med at jeg har 1.2 i transfer og 3.5 i akslinger utvekslinger + 33''s som 300tdi skal slite med ^_^
Ashcroft sperrer foran og bak er for å kompensere med at jeg ikke har T/C eller senderdiff ^_^
ARB kompressor som skal drive sperrene.
5 nye dempere fra terrafirma, 4 stk 2''hev med 4stage og 1 litt krafrigere styredemper.
2 nye hovedlamper da de jeg har på er knuste etter elvedalen i juni :lol:
D2 skjermbreddere fra terrafirma slik at jeg kan kappe litt der og få noen cm bedre klaring til dekka ^_^
Ting til motor og girkasse er også kjøpt inn, så nå er det bare å skru for harde livet for å rekke å bli ferdig til Julaften 2016 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd en del siden sist, bilen har stått ute siden midten av juli og først i går etter at det ble mørkt kjørte jeg den inn, så langt har jeg demontert litt skjermer og bytta 3 dempere, tatt av litt lykter, tappa girolja fra girkassa og tatt ut radiator og fy søren hvor trangt det var å få bytta venstre fremdemperen ja :wacko:

Motoren er plukket ned en del nå også ^_^

gallery_12701_914_11164.jpg

gallery_12701_914_8098.jpg

gallery_12701_914_43830.jpg

gallery_12701_914_73083.jpg

gallery_12701_914_72812.jpg

gallery_12701_914_187280.jpg

gallery_12701_914_139510.jpg

Den bør kappes her ca da det er en design feil for de som har større dekk at den stikker ut der :blink::lol:

gallery_12701_914_134727.jpg

gallery_12701_914_158966.jpg

Endret av SimenMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, ja :lol:

Demperne bak er oljedempere fra britpart som blir bytta ut i gass :)

gallery_12701_914_145878.jpg

gallery_12701_914_266815.jpg

gallery_12701_914_187223.jpg

gallery_12701_914_212442.jpg

gallery_12701_914_112783.jpg

Demonterer mye og bytter litt deler her og der ^_^
Jeg har vanvittig mange planer i hodet mitt og det endte med at jeg ribba motorrommet ganske mye for å bli kvitt unødvendig dritt som bare tar plass og ikke har verdt i bruk på noen år :lol: hinter til AC for eksempel :P
Det er så sykt moro å skru på sin egen bil igjen ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alle 5 demperne bytta ut og jeg leste dette nå -_-:unsure:
De var søren meg sykkelpumper alle de gamle demperne jo :lol:
Jeg finner en løsning på høydesensorene før jeg hever noe ja ;)
Jeg har jo manuell løsning til alle belgene individuelt da så jeg slipper en og en ned ^_^
Arnott Gen 2 fra 2011 stod vist på bilen ifra før :lol:

Jeg håper jeg har noe energi igjen etter Engelsk tentamen imorgen, 2 dekk omlegg og forhåpentligvis 3 timer i en anleggsmaskin :blink::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ned i støvet på gulvet eller tusja du på veggen ? :P^_^

 

Tusjet på veggen.

Jobba så fort at støvet ikke la seg på gulvet,vettu.

 

Akk,det var den gang,det.

Nå ligger det støv på hjernen også,meldes det fra min fru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...