Gå til innhold

Kaspers RRC


Kasper HM

Anbefalte innlegg

Grønn og blå er vel basert på det samme.

Jeg bruker blå på min 76mod, fordi det var blå på den.

4.6'n fra 95 er også blå, fordi gamle eier og Jaguar-mekaniker mente at en alu-motor skulle ha blå. Har ikke tenkt mer over det og bare latt det være slik. :)

Mener jeg har lest et dokument fra Land Rover om overgang fra blå til rød på nittitallet en gang?

Td5'n min var også blå, men der flushet jeg og skiftet tilbake til rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant dette på nettet ( men man skal jo ikke tro på alt der heller da...) :

 

Den røde er bedre for motorer med aluminiumstopper, dette fordi den ikke angriper aluminiumen. Denne er silikatfri. Den blå og den grønne er samme type, begge er av etylenglykol. Disse har hyppigere skiftintervall enn den røde, og er ikke så bra med tanke på aluminium. Den røde kan ikke blandes med grønn eller blå, da blir det en graut av hele greia.

 

Siden det skal på en V8 og alt er tomt nå så høres det ut som vi bør satse på rød ( ok, kanskje litt flushing for å være sikker på at det ikke ligger igjen noe et sted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at følges intervallet for skift av væska, så spiller fargen liten trille.
Men rød er jo long-life, og holder lengre om man ikke har lekkasje, eller må skru på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

da har man fått ut tanken og pusset den ned og og lakket den opp med to strøk med power coat. Da jeg tok ut det som skulle vert mate pumpa fikk jeg en liten overraskelse, det jeg fant var ett sammenklemt kobber rør som var boret hull i for å få bensinen igjennom. så når tanken var ferdig malt satt jeg inn en ny en med mate pumpe. armaturet hadde jeg ikke nytt men målte ut det som satt der og det ser ut til å fungere som det skal, men når jeg skulle sette det på plass skjønte jeg fort at det ikke kom til å fungere fordi det var noen tepper som skulle bøyes inn og over men det fungerte ikke så for å være sikker på at den satt så tok jeg tec 7 og la under og dyttet armaturet ned holdt trykk på det og og fylte igjen på oversiden slik at den ikke vil dette ut med det første og satte igjen trykk på det over natta.

nå nærmer det seg endelig ett start forsøk! jeg håper å kunne ha bilen oppe å gå til vår treffet 1 mai så jeg får prøvd bilen litt der.

 

 

IMG_5721.JPG

IMG_5726.JPG

IMG_5727.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er tanken omsider festet etter at jeg oppdaget at det nærmest er grav rust i traversen bak som tanken er festet i, så da fant jeg frem stål børsen og et malingspann, pusset vek der som det rent så godt det lot seg gjøre og lakket opp slik at det ikke ville ruste mer inntil jeg får tak i et sveiseapparat, og lager en ny travers til tanken.

I tillegg fant jeg ut at den tanken jeg skulle sett inn hadde annen inn festing så jeg måtte bore et nytt hul og kappe ut to så firkanter i traversen bak for å få inn nye bolter, og i inn festingen foran måtte jeg forlenge feste men en liten stål bil som jeg boret opp og kappet til for å få den til å passe.

i dag blir det å feste litt eksos på bilen og så nærmer den seg start klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Da Folken! Da har jeg bil som starter å går! Enderlig! Dette skjedde for ett par uker siden, og en uke etter at den startet fikk jeg endelig montertsammen det siste som sto igjen av clutch slanger og rør så nå har jeg til og med bil som går fremover å bakover! Hadde prøveskilter på den i går så jeg fikk testet de nye pokaler og bremser. Sitter nå å venter på ny håndbrekks waier så jeg også får på plass det, håndbrekkstrollelen min var litt vrien å få av i og med at jeg har lt77 kasse som jeg lurer på om ikke bygger litt mer en 4 trinns mannuel kasse. Hadde valget om å senke kassa rengjøre å sette opp igjen eller gjøre det mulig å ta av og på trommelen uten å senke kassa. Bestemte meg for å gjøre det litt lettere for meg selv i ettertid så fant med det frem vinkel slipper å kappet vekk litt under bilen for å fri gjøre ett par sentimeter får å få trommelen lenger ut, etter dette måtte jeg inni bilen og kappe opp den bjelken som går rett bak gir kasse tunellen for å deretter kappe sån at jeg fikk av håndbrekk stommelen. Men det jeg sto igje med da ver ett åpent hull fra rett bak girkasse tunellen og ned til trommel og mellomaksel, så da kjøpte jeg no plate og laget meg en liten boks som jeg sveiset inn før jeg lokket det hele ved å bøye ned igjen den stål bjelken og sveiset den fast.

 

Her er noen bilder fra det hele etter mange timer med arbeid! Så sees vi snart rundt omkring på norske veier!

IMG_6209.JPG

IMG_6211.JPG

IMG_6225.mp4

IMG_6232.MP4

IMG_6233.JPG

IMG_6236.JPG

IMG_6240.MP4

IMG_6241.JPG

IMG_6246.MP4

IMG_6248.JPG

IMG_6249.JPG

IMG_6250.JPG

IMG_6251.JPG

IMG_6252.JPG

IMG_6253.JPG

IMG_6254.JPG

IMG_6255.JPG

IMG_6256.mp4

IMG_6257.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere kasper:rolleyes: dette er bra jobba alt blir bra nårn ble kvitt disel motorer som begge var:angry: kaputt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kristian Kvart skrev:

Denne bilen kjenner vel du til tror jeg :)

Denne hadde jeg en kort periode, men solgte den i et svakt øyeblikk. Veldig godt å se noen tar vare på den og gir den en ordentlig maskinist:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...