Gå til innhold

Kaspers RRC


Kasper HM

Anbefalte innlegg

Jeg tok ut motor, girkasse og transfer med handbrekk samlet på RRC 3,9 efi automat, å splitte den fikk jeg ikke til fordi det var alt for trangt rundt torpedovegg oppe;)
Det som tok lengst tid var å få av mellom akslingene og radiatoren ;)
Det endte med at jeg kappa av mellomasklingen for å få den av, det er ikke alltid at det er ideelle forhold ^_^

jeg kappa av eksoanlegge for å slippe å knekke manifold bolter ;)

slik så det ut samla

gallery_12701_834_757457.jpg



gallery_12701_834_781657.jpg

Lykke til ;) det er veldig greit å være 2 stk når man tar ut motoren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å bytte til forgasser, men med efi slipper du trøbbel med ising i forgasser og at flotør kammeret går tom for bensin i litt bratte bakker, bensina som ikke går inn i motoren går også i retur på efi. det er ganske pålitelig om det er koblet riktig og alle komponentene er i god stand og ikke skadet.

Jeg har efi og er super happy for at jeg har det, har hatt forgasser og vet at det kan være litt ustabilt og det er ikke alltid like lett å justere den perfekt også må den renses iblandt og krever litt mer vedlikehold en om du har direkte dyser rett i blokka ;)
Det er en grunn til at vi ikke har forgassere i dagens nye biler ;)


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med RRC. Det vil jeg si er skikkelig førstebil. Tøft.

 

Forgassere krever jo som regel noe mer jobb så hvis du har all elektronikk og den er i orden så er efi et bedre valg.

 

V8 krever bedre kjøling så hvis den radiatoren er til diesel så kan det jo være lurt å bytte den så er du sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja tror jeg holder meg til EFI, Det er på bilen og er jo litt mer bensin vennlig.

Det er en V8 bensin og en radiator i dele bilen som jeg skal bruke, men der er det nesten ikke noe igjen av så må nok kjøpe ny.

Takker for alle gratulasjoner, kommer snart noen bilder!

 

Endret av Kasper HM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da var motoren ute av delebilen. tok den ut i en del, kanskje ikke det letteste, men det gikk omsider. Tror jeg kommer til å dele motor å kasse før jeg setter det inn igjen!

Nå skal snart delebilen snart ut av garasjen og gi plass til grom bilen.

 

 

IMG_4664.JPG

motor.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er grom bilen hentet og og godt plassert på gårdsplassen og venter på å få komme inn i garasjen.

Delebilen står på hengeren og klar til å kjøres bort, fortsatt noen deler jeg skal ta vare på så de skal skrus av i dag.

Endelig er garasjen tom, men det varer ikke lenge før grom bilen skal inn og få litt stell.

Gleder meg til jeg får den på veien, men har skjønt at alt tar tid og ingen ting gjør seg selv så bare å henge i!

IMG_4686.JPG

IMG_4687.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Liten rapport! :D

ja da har jeg endelig fått splittet motor å gir kasse, har tatt litt tid men nå er det endelig gjort! Nærmer seg sakte men sikkert bil med motor men mangler fortsatt en del! :mellow:

Manager clutch hus, svinghjul, disk og selve clutchen! nærmer seg sakte men sikkert!

IMG_4819.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Nå er det på tide med en oppdatering!

Siden sist så har jeg, fått pussa ned ramma foran og lakka den med tre strøk benga lakk, jeg har også fått pussa ned resten av motor rommet og lakket opp det. I tilleg har jeg fått tak i clutch hus og vasket og montert det, samt også bestilt clutch og trykkplate, radiator og mer.

Slenger med noen bilder! Selv tror jeg dette kommer til å gå rette veien!

IMG_5250.JPG

IMG_5251.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S bra dette er bra kasper gleder :wub: en totning ,,,ikke gå lei nå er bobtailen min ferdig så det blir skilter til sommern talas mvh reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjenner den.. Hilsen han som en gang brukte 2-3 uker på å få inn en motor... Noe jeg en annen gang gjorde på en halvtime uten banning...

 

Virker som om det er bilen som velger om den vi ha inn motoren i bilen.... Noen ganger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, støtter Erik sitt forslag? Et veldig godt hjelpemiddel for å vinkle motoren riktig.

Jeg monterte inn en gjengestang mellom kjettingene slik at ikke kjettingen klemte på div motordeler da jeg brukte den på 2,25l motoren...

Godt jobbet, Kasper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke clutch-plata som sitter litt skjevt?

 

Gearkassa har også godt av å bli løftet i framkant, som nevnt over.

 

Hvis du sjekker motor og gearkasse fra undersiden så er det lett å kontrollere at motor og clutch-hus flukter.

 

Sjekk også at kassa står i gear og at håndbrekket er på eller den ene drive flange er 'låst' så du kan vri litt på mainshaft slik at splines tennene passer mellom motor og gearkasse.

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...