Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser veldig bra ut Kjartan. Gleder meg til å se den på veien igjen :)

Når det gjelder donoren, så var det vel ikke mye igjen verken av ramme, karosseri, eller motor/gir. Så de brukbare restene går til et godt formål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donorbilen var en serie 2. Så nå har jeg det også... Resten er serie 3, med diverse lapper og forsterkninger og reparasjoner rundt omkring. Denne vinner aldri pris for originalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er det også kommet på litt understellsmasse på den nye "skuldra" til Vedskjulet. Går som nevnt smått, men dog i riktig retning.

 

Nye vintertøfler til D3 kom på. En liten kjøretur til Grimstad sparte meg for utrolige 6.500,- for tilsvarende dekk. Slå den!

God pris, god service og tilnærmet ingen ventetid på å komme inn i hallen. Og jammen fiksa de hjulet til Vedskjulet med det samme - uten å ta betalt. Hurra for Fevik Dekk.

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg lot motoren gå og holdt spaken nedover til det stod Suspension Locked at Access Height... Var det rett denne ganga?

 

Gikk tilsynelatende bra denne ganga ihvertfall.

 

Ellers så får som sagt Vedskjulet litt stell innimellom. Sånn ser den ut nå: Klar til å løfte av bakkassa.

 

Kjartans iPhone 28102015 123.JPG

 

Fronten ser forøvrig sånn ut fortsatt. Kan begynne montering igjen der fremme nå.

 

Kjartans iPhone 28102015 097.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Si fra om du trenger løftehjelp til bakkasse i kveld.

 

Jatakk!

 

Har du mulighet til å stikke innom etter kl 20 en gang, så løfter vi den av med litt hjelp av Andreas og Kristian? Tenkte å bare vippe den rundt ala det vi gjorde med den grønne din, og legge den i oppkjørselen. Alt av skruer og ledninger er så langt jeg kan se tatt av. Du har gjort en god jobb forrige gang, så det var relativt enkelt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så gjort!

 

image.jpeg

 

Okeida, jeg kan vel være enig i at disse var modne for utskiftning.

 

image.jpeg

 

Gladmekking på en fredag.

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var PKK kontrolløren som pirka, den slyngelen. Men nå, snart et år senere skal han få se en ny og bedre tilstand ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok å pusset av gammel textyl og rust og behandlet bed biltemas understelsmasse.

Vet at den ikke bare skjule rusta. Jeg kunne egentelig, bare hatt dt som det var, men for å beskytte mot salt og drit ble det sånn:


5 kg boks koster vel 200,-

IMG_0209.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært og hentet noen "nye" fra en delebil og de ser ut til å være galvaniserte og av bedre kvalitet enn de originale. Setter det sammen igjen og legger på litt understellsguffe ja. Helt enig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skippertaks mekanikeren slår på tromma nå altså!

Kjempe bra Kjartan. Gleder meg til kaffe inspeksjon.

-og høre åtteren din fyre opp igjen.

 

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tips hvis du bruker biltema sin guffe, så er det å varme den, når den er kald er den jævelig å legge på, å bruker du malekost, bliir den ødelagdt. Men når den er på, så er den helt topp (får den på sprayboks og) blir ru da men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Bruker stort sett sprayboks eller sprøyte. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt henger den!

 

Kjartans iPhone 05112015 004.JPG

 

Avsluttet rustsveisejobben i dag og fikk den ned på hjula igjen. Dessverre så fant jeg ikke igjen kontrollseddelen på bilen (et år siden den ble vist nå), så jeg kjørte bilen ut til verkstedet for å få en gjenpart.

 

Da fant jeg ut at det jo var to mangler til som jeg ikke hadde sett på enda. Så nå er det inn igjen i garasjen og opp i lufta for en liten bremsegjennomgang og festing av den ene hovedlykten.

 

Som sagt i annen tråd, bare resten igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo bare herRRRRRRlig å kjøre den en tur i dag da! Selv om det jo er helt tilfelle at den ikke trives så godt i regnvær. :-) Har sjel den bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...