Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Omtrent som når du putter en Music Angel inni en plastboks...

 

Men det var gøy da!

Endret av kulien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Som jeg har drevet å skrytt av i andre tråder, så er jeg for tiden i Land Rover himmelen. Det føles ihvertfall sånn. I går tok en av mine lokale kollegaer til en Land Rover "junkyard". Her kjøper de vrak, demonterer og selger deler. Også fikser de opp gamle Land Rovere, har verksted, osv. Kort sagt, himmel på jord for en LR tulling som meg.

 

2017-01-30 13.31.10.jpg

 

2017-01-30 13.31.19.jpg

 

2017-01-30 13.31.57.jpg

 

2017-01-30 13.34.05.jpg

 

2017-01-30 13.35.43.jpg

 

2017-01-30 13.37.30.jpg

 

2017-01-30 13.38.06.jpg

 

2017-01-30 13.38.17.jpg

 

2017-01-30 13.39.25.jpg

 

2017-01-30 13.42.36.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja dette var gøy. Når jeg tok bildet av den blå pickupen ble jeg så ivrig at jeg rygga rett i strømgjerdet. :o Den satt skal jeg si dere!

 

Har vurdert container ja. Eller kjøpe en fet ferdigår safari rigg og kjøre hjem. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja dette var gøy. Når jeg tok bildet av den blå pickupen ble jeg så ivrig at jeg rygga rett i strømgjerdet. :o Den satt skal jeg si dere!

 

Har vurdert container ja. Eller kjøpe en fet ferdigår safari rigg og kjøre hjem. :-)

 

stemmer for det siste, sikkert flere en meg her som retter opp handa og blir med, hele eller deler av turen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier vi det! Men ikke denne gangen dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjemme igjen og bare å kaste seg over D3'en. Kona har kjørt med speedometer på en app mens jeg var borte, så da var det på tide å begynne.

 

Dette har jeg skrevet om i egen tråd, så jeg tar ikke så mye her. Kabelbrudd i venstre ABS hjulsensor ga feilmeldingsbonanza og manglende ABS +++ og speedometer. Fikk loddet sammen ledningene og alt ok.

 

Siden "min garasje" er opptatt med andre prosjekter om dagen så ble det friluftsjobbing i kveld med etterfølgende parkering under tak i konas garasje. Den er bygget etter målene til en boble tror jeg...

 

2017-02-11 20.36.22.jpg

 

Ellers så er det litt på gjørelista i Kuliens garasje fremover. Alfaen trenger enda et hjullager veldig snart, og varsellampe og ødelagt glødeplugg har lyst alt for lenge. Men varsellamper er jo ikke noe vi er veldig redd for i vår verden, er det vel?

Vedskjulet er nok en gang på etterskudd til PKK, og LilleHvit burde fått et løft for å komme seg på veien igjen. Skal ikke gå tom for fritidssysler på en stund ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen og bare å kaste seg over D3'en. Kona har kjørt med speedometer på en app mens jeg var borte, så da var det på tide å begynne.

 

Dette har jeg skrevet om i egen tråd, så jeg tar ikke så mye her. Kabelbrudd i venstre ABS hjulsensor ga feilmeldingsbonanza og manglende ABS +++ og speedometer. Fikk loddet sammen ledningene og alt ok.

 

Siden "min garasje" er opptatt med andre prosjekter om dagen så ble det friluftsjobbing i kveld med etterfølgende parkering under tak i konas garasje. Den er bygget etter målene til en boble tror jeg...

 

2017-02-11 20.36.22.jpg

 

Ellers så er det litt på gjørelista i Kuliens garasje fremover. Alfaen trenger enda et hjullager veldig snart, og varsellampe og ødelagt glødeplugg har lyst alt for lenge. Men varsellamper er jo ikke noe vi er veldig redd for i vår verden, er det vel?

Vedskjulet er nok en gang på etterskudd til PKK, og LilleHvit burde fått et løft for å komme seg på veien igjen. Skal ikke gå tom for fritidssysler på en stund ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at jeg jo gjorde en ting til med Discoen i går. I lengre tid har vi slitt med at CD'ene sitter fast i CD veksleren. Litt irriterende, men siden vi stort sett bare streamer musikk nå om dagen så har det jo ikke vært helt umulig.

 

Etter tips fra vårt fantastiske forum satt jeg på radioen (bilen stod og gikk, uten at jeg vet om det betyr noe), og nappet så sikringen til radioen (innenfor nederste hanskerom på passasjersiden). Satt tilbake sikringen og hørte med en gang lyder fra CD spileren. Valgte CD, fant frem Eject all funksjonen og ut kom CD'ene en etter en.

 

Aldri mer brent CD inn i den spilleren. :) Og i hele går kveld lyttet vi til CDer vi ikke har hatt i hus på over et år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD-plater, hva er det? Kan man spille det i en D3? :huh:

 

:D

 

Inntil nå har det bare vært noe man putter inn i en åpning i dæsjen og aldri ser eller hører noe mere til. Inne i huset derimot har vi noe antikvariske greier som heter noe sånn som Tivoli, og der kommer det musikk ut av høyttalerne bare man putter inn denne blanke, runde greia. Snodig, det kommer musikk ut, selv om mobilen ligger et helt annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare greier. Har et sånt Tivoli her også, men det har vi ikke matet på flere år. Vet ikke en gang om det lever lenger. Noen prøvde å mate den litt større boksen under TV'n her for noen måneder siden, men den hadde allerede sultet i hjel, stakkar. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre alternativer.

 

1. Aux inngang bak i cubby-boksen. Veldig lavt volum, men med maks volum på telefonen og volum over 20 på anlegget så blir det lyd.

2. Aux inngang i Tiny DAB adapter. Denne sender så via fm til radioen.

3. Blåtann til Tiny DAB adapter og vizere via fm.

 

Når vi er på tur, er det stort sett tenåringene i baksetet som styrer musikken og da er det inngangen bak og 2 m kabel som gjelder. Når jeg kjører alene streamer jeg via blåtann fra egen tlf (som da også er handsfree løsning)

 

Jeg har egentlig lyst til å koble Tiny inn på aux inngangen for å slippe skurring på fm. Da må jeg finne en "inline" forsterker for å booste opp signalet litt på veien tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Harman Kardon BT-modul koblet til Aux-inngangen bak. Modulen ligger i det lille rommet i midtkonsollen bak. Må kanskje dra på 3-4 ekstra på volumet kontra radio, men synes ikke det er ille. Mer enn bra nok lyd for meg.

 

Billig BT-modul koster 35-40 kroner fra Kina. Kjøpte akkurat tre stk. Kjekt å ha til div. stereoanlegg, TV'er etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Billig BT-modul koster 35-40 kroner fra Kina. Kjøpte akkurat tre stk. Kjekt å ha til div. stereoanlegg, TV'er etc.

 

Noen konkrete kjøpstips der Andreas? Har kasta vekk masse penger på dårlige ebay-kjøp og kjøper gjerne noe som virker selv om det er billig. (men er jo gøy å handle på måfå da).

 

I garasjen er det ellers ikke så stille som det ser ut her inne. Har fått fruens bil på bukken igjen og det er med ikke så rent lite frustrasjon jeg holder nok en gang på med å bytte et hjullager. Det er visst ikke mulig for den bilen å ha fire fungerende hjullager på likt. Nå er det nr 3 på drøyt to år, så jeg regner med at vi straks også skal ta nr 4. Etter det er det vel bare å begynne runden på ny...? Forøvrig ga øvre bærebru som jeg skiftet for to år siden også opp nå like godt. Ikke noe er som dobbelt arbeid (men dårlige deler er forsåvidt ikke bilens feil).

 

God hjelp fra gode forumvenner er god å ha, så i går kveld løsna det hersens hjullageret fra plassen sin, så nå er det bare resten igjen.

 

Hadde noen bilder på lur, men de havna bare på skrå eller opp ned i dag, så det får bli en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Afrika var du?

Finnes det noen reiserapport?

Jeg var i Stellenbosch, eller altså Cape Town området i Sør-Afrika. Har vært der nede to ganger i forbindelse med jobb. Min lokale kollega kjører D4 og 130, så det skorter ikke på gode LR moments.

 

Ingen reiserapport derfra i forumsammenheng ihvertfall. Her på jobb har jeg jo en reiserapport, men den er ikke så interessant å dele her tror jeg. ;-)

 

Her er maskinen vår:

2017-01-27 13.02.57.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Noen konkrete kjøpstips der Andreas? Har kasta vekk masse penger på dårlige ebay-kjøp og kjøper gjerne noe som virker selv om det er billig. (men er jo gøy å handle på måfå da).

 

I garasjen er det ellers ikke så stille som det ser ut her inne. Har fått fruens bil på bukken igjen og det er med ikke så rent lite frustrasjon jeg holder nok en gang på med å bytte et hjullager. Det er visst ikke mulig for den bilen å ha fire fungerende hjullager på likt. Nå er det nr 3 på drøyt to år, så jeg regner med at vi straks også skal ta nr 4. Etter det er det vel bare å begynne runden på ny...? Forøvrig ga øvre bærebru som jeg skiftet for to år siden også opp nå like godt. Ikke noe er som dobbelt arbeid (men dårlige deler er forsåvidt ikke bilens feil).

 

God hjelp fra gode forumvenner er god å ha, så i går kveld løsna det hersens hjullageret fra plassen sin, så nå er det bare resten igjen.

 

Hadde noen bilder på lur, men de havna bare på skrå eller opp ned i dag, så det får bli en annen dag.

Det kan jo være att fruen straffer bilen litt ekstra for å ha ei unnskyldning til å stikke av med Discoen din ;-)

Bare å få bestilt inn hjullager nr 4 så gir vi det også ei god omgang med hammeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...