Gå til innhold

75 RRC Tuscan Blue


telindnor

Anbefalte innlegg

 

 

Blir så dårlig søvn ofte av for mye kunnskap

 

Nei nei, bli dårlig søvn av V7`er ;)

Skru av toppdekselene og sjekk vippetøyet mens motoren går.

Så ser du om alle løfterne og ventilene går som de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 234
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ute å rånet i kveld.

Ryggelyset er fikset og er nå på stell.

Byttet plugg et par ganger, samme med pluggledningen. Der er det ingen endring. Pluggen er grå og bærer ikke preg av å være ute av drift i perioder....

Ute på fartsetappene er alt bare fryd og gammen. Ved akselerasjon og med bra pådrag i 90-100 så er det ingen fusking i det hele tatt. Lavt turtall og lite gass så jumper det godt.

Ja-ja...får vel sjekke løfteutstyret da. Det må dessverre bli om altfor lenge til. Nå ere jul og bursdagsfeiringer som gjelder..

Søren og, jeg hadde time på BT i romjula. Den må jeg utsette. Ny vannpumpe og mekking må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ordner seg, Terje! Ta tiden til hjelp :)

Fant på forumet at kobberrør trenger tettere fester enn stålrør, mens kobber/nikkel-rør festes på samme måte som stålrør. Greit å vite, for det var ikke stor prisforskjell på de to på Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapper av jeg Arild, akkurat nå på setra i Tinn med en gjeng 14 åringer.Julemusikk på Marschalen, godt øl i glasset, stjerneklart ute, god lunk i grua og treet er pynta...men skulle så gruelig gjerne ønske at jeg kunne dure rundt i V8ern. V7er blir liksom ikke helt greit.

 

Er det noen med kunnskap om motor som tør prøve seg på noen teorier om hvorfor alt er OK med realt gasspådrag og ikke greit ved lite pådrag?

 

Og jammen kom ikke nissen med et par bra kassetter til Rangen...znille nizzen..

 

DSC_0044.JPG

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har sjekket kompressjonen og den er stort sett den samme på alle 8, rundt 9bar.

Har også testet med ett annet fordelerlokk. Det ga ingen endring.

I fordeleren så er det en Lucas "elektronisk stift". Kan denne slurve på en sylinder? Har en ny type som jeg tenkte å teste men denne var ikke helt enkel å forstå ift montasje. Så i dag kom jeg ikke dithen.

Er det mulig å sjekke med eks strobelampe om det "tenner" like godt på alle pluggledningene?

Kan litt lav CO medføre for lite bensin til en sylinder? CO er ca 1,6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Endelig fått byttet vannpumpa. Litt knotete. Et par bolter knakk, men nå er alt på plass og tett. Bortsett fra at jeg har en liten lekkasje fra radiatoren da. Enn så lenge lar jeg det være med det, uten lurium. Den får pryde garasjehylla en stund før jeg bestemmer meg.

Gjenstår og feste noen bremserør etc, så nærmer jeg meg BT klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå nærmer det seg BT

O-jess

våren og

Vel, det var vel ikke akkurat vår som var tema i dag....

saltfrie veier, Terje ;)

Akkurat det tar jeg litt med ro. Er ikke alle veier som er saltet ute i provinsen og så lenge det er pluss grader er det mulig å spyle. Vogna "vasser" i Fluid film så her skal det kjøres alt remmer og tøy holder...hvis jeg noen gang får skilter da

 

Skal bli morro at du får kjørt litt tuscan blue Range Rover Classic etterhvert B)B)B)

Gleder meg helt vilt!!

 

En av de største tilfredsstillelsene jeg kan tenke meg er å finne og montere nye biter. I dag har jeg fått på plass nye originale sparkebrett i fotbrønnene. De jeg hadde var nyere og grå.

 

P1060700.JPG

 

P1060695.JPG

 

Og så kom jammen svenske-nissen med ny og riktig choke innretning.

 

P1060696.JPG

 

Ny vannpumpe er veldig kjekt. Den gamle var OK. Pakningen var lekk. Mye arbeid og styr for lite egentlig. "den som viste"...

 

P1060702.JPG

 

Alle slanger/ rør er nå forsvarlig festet. Kobber oppheng med en bit gummirør rundt slangene og røra for ekstra beskyttelse mot slitasje.

 

P1060705.JPG

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det karer. Er smertelig klar over at det jeg driver med er som "barneskirenn" å regne med ift det blant annet dere driver med. Men jeg holder nå på litt her og der. Multitasker mellom diverse prosjekter, og for tiden er det fokus på å pusse opp en Honda CL100 også.

Vel, stålsett eder, så snart jeg kan ta bilder av blå-bilen/e så gjør jeg det, og da teppebomber jeg forumet med nettopp det!!

 

DSC_0173.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like moro med oppdateringene her. :) At dette er et barneskirenn tror jeg ikke noe på. En Range Rover er og forblir en Range Rover. ;)

Skjønner akkurat hva du mener med den vannpumpa. Knakk et par skruer selv husker jeg.

Fikk plutselig lyst på Union Jack på sideskjermen jeg og...... :blink::)

Ser du har rødforinger under bilen. Hvordan oppleves dem sammenlignet med din gamle, gule?

Endret av Erik Iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har noen feeling på hva som er og var. Ganske ok denne bilen. Har jo ikke fått kjørt den noe videre. Den "går seg til" etterhvert. De første turene ville den bare ut i grøfta på høyresiden. Nå går den bra rett frem og virker OK. Har jo pr.def stått siden 08. Det var da den krysset landegrensen fra Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...