Gå til innhold

musebilen


safaripaul

Anbefalte innlegg

Det med venstre og høyre gjenger er når du skal bytte på begge sider. Når du vrir røret så må gjengene gå til venstre på den ene siden og høyre på den andre. Det må du passe på når du skrur det av og. Noen skal vries med klokka. Og motsatt. Med det får du til. Det finner du ut av når du bytter. Men du burde bytte på begge sider med en gang. Ellers er litt av vitsen borte. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 137
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Også når je bestilte nye endeledd til gråtassen min. Så var gjengene mye legger, holdt je på skrive. Altså at gjengepartiene varte mye lenger inn enn orginalt. Så je måtte kappe av ca 1 cm på enden av de nye . Men det ser du. Jeg merket det fordi jeg ikke fikk skrudd dem lenger inn. Mangla liksom 1 cm. Så kappa jeg av 1 cm. Problemet løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg fått denne spenningsregulatoren i posten fra eBay dag. Håper det skal fungere bedre på temperatur måleren.

gallery_2960_618_1429833.jpeg

 

Er det noen som vet hvordan jeg kobler denne? Eller må jeg bare prøve meg frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gallery_2960_618_1407938.png

 

Dette bilde fra forhandleren kan kanskje hjelpe ? Poppnaglen på høyre side holder en del fast og er kanskje jord, det ser ut til at den er i kontakt med kabelsko feste ved siden ?

Endret av safaripaul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle regulatorene måtte ha jord for å virke.

De(n) elektroniske her sliter jeg litt med.

Bilde i post 1 viser en 3 polet spenningsregulator mens bildene i nr 3 viser 2 polet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett.Bildene i siste posten var større enn pc-skjermen min.

Og det tok litt tid før jeg fant ut av det. blush

En av kontaktene må tydeligvis være jord.

Men hvilken tør jeg ikke si.

Om prøve og feile-metoden tar livet av elektronikken vet jeg ikke.

Ville tro at en mail/telefon/nettsøk kanskje kan hjelpe deg videre.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med multimeter eller prøvelampe om det er forbindelse mellom popnaglen og den terminalen som er nærmest; hvis ja så er dette jordingspunktet.

 

Da står du igjen med to tilkoblinger; den ene er +12V inn og den andre er +10V ut; hva er hva? Når vi vet det er resten easypeasy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som helst merking på tilkoblinegen eller i umiddelbar nærhet? Skal være I , B og E på en orginal del.

 

B er +12V; I er +10V, E er jord (bra elektrikkeren ikke hører meg nå, da hadde jeg fått hele regla om at det ikke er jord med -12V...)

 

Finner du ikke merking og er villig til å risikere tapet av 13 pund; jeg er 98% sikker på at den kontakten som er koblet til den øverste (slik den ligger på det siste bildet du postet, med den gule prikken på) utgangen på den svarte dingsen er for +12V

 

Alt dette forutsetter selvfølgelig at giver og instrument er i orden!


og nå må jeg prøve å jobbe litt for sjefen også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knipset et nærbilde. Der popnaglen står er et feste og går til venstre kobling. Jeg går for 12 v inn i midten og måler hva jeg får ut på høyre side. om ingen har et bedre forslag.

gallery_2960_618_38216.jpeg

Endret av safaripaul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg målt meg litt frem. Det fungerer begge veier. Det reduserte til 10 Volt. Jeg gikk for 12 v inn på siden og 10 v ut i midten. Slik det er på bilde. En hjemmelaget Y kobling ble det også. Snart er vel brannfella komplett.

 

gallery_2960_618_673809.jpeg

 

Jeg rakk aldri å ta en prøve tur, det har jeg glemt. Men tank måleren fungerte, så jeg har trua B)


Ble en ekstra oppgradering også :D

 

gallery_2960_618_2448185.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Nå har jeg byttet alle fire endeledd i forstillingen. Det gikk overraskende lett. To høyre og to venstre gjenget. Fikk kontrollert jobben i dag, tommestokk er kanskje ikke rette verktøy for å stille forstilling selv ?

 

gallery_2960_618_678037.jpeg

Endret av safaripaul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Nå er nye bremsesko, fjærer, pumper og tromler på plass. Det er luftet og justert bremssko. Ikke at dette er veldig tidkrevende eller vanskelig. Det er kos for familiefar og pusle litt i garasjen og det haster ikke å bli ferdig. ?

 

gallery_2960_618_1000967.jpg

Endret av safaripaul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...