Gå til innhold

1996 Defender


Anbefalte innlegg

Hei Kurt.

 

Det er ikke noe relee på lysene originalt, verken på nær- eller lang- lys, det er derfor lysbryteren her en tendens til å smelte/gå i stykker.

 

Den hvite ledningen som forsyner dieselpumpe solonioden, går til en samle kontakt. Hvor den er, husker jeg ikke, men mest sannsynlig inn bak instrumentene.

Men det er jo enkelt å få bilen til å gå.

Koble fra den hvite ledningen som går inn i bakkant på diesel pumpa, trekk en ny ledning derfra til et punkt hvor du har +12v når tenningen står på, så vil bilen din gå. Vær bare oppmerksom på at du henter 12v fra en plass som har 12v med tenning på og som også har tenning når du kjører starteren.

En enkel huskeregel på alt av Def og eldre LR/RR er at hvite ledninger er strømførende på tenning, og har med tenning å gjøre.

Lykke til....du trenger jo ikke å selge Defen bare for dette.

 

Ellers så vet du at den camping bilen finnes det jo alternativer for, hvis du sliter ;):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kurt.

 

Det er ikke noe relee på lysene originalt, verken på nær- eller lang- lys, det er derfor lysbryteren her en tendens til å smelte/gå i stykker.

 

Den hvite ledningen som forsyner dieselpumpe solonioden, går til en samle kontakt. Hvor den er, husker jeg ikke, men mest sannsynlig inn bak instrumentene.

Men det er jo enkelt å få bilen til å gå.

Koble fra den hvite ledningen som går inn i bakkant på diesel pumpa, trekk en ny ledning derfra til et punkt hvor du har +12v når tenningen står på, så vil bilen din gå. Vær bare oppmerksom på at du henter 12v fra en plass som har 12v med tenning på og som også har tenning når du kjører starteren.

En enkel huskeregel på alt av Def og eldre LR/RR er at hvite ledninger er strømførende på tenning, og har med tenning å gjøre.

Lykke til....du trenger jo ikke å selge Defen bare for dette.

 

Ellers så vet du at den camping bilen finnes det jo alternativer for, hvis du sliter ;):D:D

 

Salget har andre årsaker.. Det går rykter om en Disco3 i heimen... Men foreløpig vil ikke defendern ut av gårdsplassen.

 

Må vel prøve med ny ledning til dieselpumpa også.....

 

Det jeg synes er rart i den sammenhengen er at bilen starter og går med parklys påslått.

Idet jeg slår på hovedlys evt blinklys stopper motoren... Min tanke er at jeg har overledning i lyskretsen som slår inn i det jeg tenner lysene og det går pluss rett i gods et sted...

 

Både blink/langlysbryter og hovedlysbryter er bytta...

 

Endret av guskur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet er hvor finner man alle jordingspunkter som kan være årsaken til at Lucas stortrives i bilen min for tiden????

 

Finnes det noen god oversikt noe sted, eller sitter noen her inne med denne oversikten?????

Endret av guskur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jording til hovedlys sitter på innerskjermen. Skru av hovedlysa så finner du jordingen.

I din leting kan du bruke startkabel fra batteriets minuspol og jord til feks karosseri. Flytt jording til ting virker, da vet omtrentlig hvor jording er svak.

Start likevel med å følge minus fra batteri til ramme og motor. Løsne, gjør rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jaja.. et skritt fram og et tilbake..

 

 

Tok en sjans å skrudde sammen lysene i fronten i kveld og vips så var feilen tilbake igjen... Alt virka fint når venstresida var montert, men når høyresida ble skrudd på plass var problemet tilbake...

 

Man nærmer seg sakte men sikkert feilkilden :)

Endret av guskur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To fram og et tilbake..

 

Lyrproblematikken er eliminert takket vær Biltemas kabelsett for lyskaster...men bilen stopper nå ved bruk av hornknappen....

 

Er vel bare å fortsette jaken på strømtyven på andre jordingspunkter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To fram og et tilbake..

 

Lyrproblematikken er eliminert takket vær Biltemas kabelsett for lyskaster...men bilen stopper nå ved bruk av hornknappen....

 

Er vel bare å fortsette jaken på strømtyven på andre jordingspunkter

 

Sikker på at problematikken ligger i vinsjefangeren? Det hadde blitt helt fint med org fanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at problematikken ligger i vinsjefangeren? Det hadde blitt helt fint med org fanger?

 

Nja.... vet aldri hvor Lucas bor, men i den vinsjfangeren tror jeg ikke han trives no særlig. Spesielt siden vinsjen er plukka av.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nja.... vet aldri hvor Lucas bor, men i den vinsjfangeren tror jeg ikke han trives no særlig. Spesielt siden vinsjen er plukka av.. :P

 

Joda, den bor der..

Helt sikkert det :P

Som sagt, kan overta problemfangeren jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

gallery_29982_967_139870.jpg

 

Foto: Stian Aune

 

Det er i sånne stunder man innser at Defender er den riktige bilen...... Eiern går foran og støtter kanoen og bilen kommer tuslende bak i 1 lav på tomgang.... Veldig godt dressert bil

Endret av guskur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jording.jpg

Jakten på "prince of darkness" fortsetter... Hornknappen fungerer som stoppswitch fortsatt når original jording er tilkobla. Med jording direkte til gods fungerer det som det skal.. Må derfor finne jordingpunktet til hornet og rense opp der. Noen som vet hvor det sitter???

Endret av guskur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...