Gå til innhold

1996 Defender


Anbefalte innlegg

Den roterer luften og skiller ut halm/støv/etc.

 

Husk å rengjøre hver morgen. (Gammelt bondejungelord).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert:

 

gallery_4967_270_22441.jpg

 

:DB)

 

Gratulerer med førerhund, forresten. Han ser riktig våken ut :P

 

gallery_4967_294_83576.jpg

 

 

Endret av Biashund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det bestilt hjullager til bilen.. Har et bak som kvitrer om kapp med fuglene... :blink:

 

I mellomtiden driver jeg og funderer på flere høyttalere.. De som står der nede og sender lyden ned i knærne syns jeg blir litt spinkle.

Krever ikke suveren kvalitet, men bare sånn at jeg hører hva som spilles..

 

Noen som har tips? Har personlig mest lyst til å montere høyttalere oppe under taket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg gjort med "lyden".

Enkel og grei Blåpunkt, Audiobahn høyttalere, felte ned diskantene i dashboardet, satte inn den gamle Lanzar suben til Haakon, som ble koblet til en "Boss" forsterker. Ble litt annen lyd i bilen!

Noen bilder:

gallery_108_9_13607.jpg

 

gallery_108_9_12703.jpg

 

gallery_108_9_70474.jpg

 

gallery_108_9_31313.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurts bil kommer med mye rart. Som dette lille skiltet:

 

gallery_4967_276_47711.jpg

 

 

:D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som sagt.. været var ikke optimalt for mekking under åpen himmel i går.

 

Derfor måtte det gjøres noen tiltak for å legge forholdene til rette.. :huh:

 

gallery_44_287_1742252.jpg

 

gallery_44_287_2288038.jpg

 

Under her ble helt OK å fixe på bilen.. og nå hører jeg fuglene fremfor hjullagerkvitringen.. :rolleyes:

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du hadde tatt alle forholdsregler ift. været, Kurt. Til og med lettbåten var klar!

 

:lol:

 

Bra du ikke lenger hører fuglekvitter fra andre steder enn der det skal komme fra. Greit å vurdere andre siden etterhvert også, kanskje. Synes bilen din er fin, jeg.

 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf: Takk skal du ha !! Det er genialt.. Bare hiv dem baki 109ern på gårdsplassen hvis jeg ikke er hjemme.

 

Når det gjelder bytte av resterende hjullager så ligger det også på lista over ting å gjøre.. Måtte bare ta det mest nødvendige først.. :rolleyes:

 

Kjekt med lettbåt på taket vet du.. Blir forholda for ille for hjulkjøretøy, snur jeg bare ekvipasjen og padler videre.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nytt lite kapittel i historien...

 

Bilen er som kjent utstyrt med vinsj, og denne har gjort nytte for seg på flere måter...

Senest som dette.

gallery_44_287_330203.jpg

 

Denne jobben var imidlertid den siste for en stund. Vinsjen døde nemlig helt... :(

 

I dag fant jeg synderen.. en løs jordingsledning som har hatt kontakt etter innfallsmetoden. Den er nå forsvarlig festa til jord, og alt ser ut til å være OK!! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolf: Takk skal du ha !! Det er genialt.. Bare hiv dem baki 109ern på gårdsplassen hvis jeg ikke er hjemme.

 

Når det gjelder bytte av resterende hjullager så ligger det også på lista over ting å gjøre.. Måtte bare ta det mest nødvendige først.. :rolleyes:

 

Kjekt med lettbåt på taket vet du.. Blir forholda for ille for hjulkjøretøy, snur jeg bare ekvipasjen og padler videre.. :lol:

 

 

Oi... Har jeg dette liggende eller har jeg levert det?

 

Fant også en håndvinsj som jeg tror er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har også min defender vist eg som en ekte LR. Dvs den slipper inn vann et sted der det burde være tett :angry:

 

I det kraftige regnværet vi har hatt i det siste trekker det vann ned på taklukehengselet over pasasjesetet. Har ikke gjort noe fremstøt for å tette ennå.. må jo høre om noen her har vært borti samme problemet... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo flere tog. Og plutselig kan det være at jeg tar en tur over fjorden..

 

Fant muligens løsningen på lekasjen i form av barnåler som lå og hvilte i pakningen jeg...

 

Har testa med vannslange og rimelig frikst trykk nå, og det så lovende ut.. B)

Jeg krysser fingra..

 

Vanntette setetrekk er vel fornuftig uansett. Jeg skal iallefall anskaffe meg det etterhvert.

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør den no nytte for seg der da???

 

Den har kanskje lyst til å komme tilbake til trøndelag? :)

 

Han har kveilet seg godt sammen for å hold varmen :lol: Liker seg veldig godt i garasjen her, selv fått den, så vil nok ikke omplassere den ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen som har en "natohjelpestrømskontakt" liggende???

Ovennevnte løsning er herved skrinlagt, til fordel for annen løsning....

 

Et annet spørsmål som melder seg er moment ved tildraging av hjullager. Hvordan måler man dette når "hubspanneren" ikke har feste for momentnøkkel??? Bli vanskelig med målebånd iallefall.. :P

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sveiset fast en dertil egnet pipe fra biltema i min hub spanner, det fungerer ialle fall greit med momentnøkkel.

Hvis ikke du kan benytte en slik metode, så er det vel den berømte feelingen / fingerspitzgefühl som må benyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...