Gå til innhold

Krise! Et alvorlig problem har dukket opp på D2!


JEJ

Anbefalte innlegg

Ramaskrik fra baksetet! Koppeholderen i midtarmlenet har kilt seg og nekter å komme ut.

Tittet sånn hastig på det men fant ingen åpenbare veier får å komme meg inn og sett hva som er feil.

 

Noen som har noen tips?

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må nok kondemneres.

 

Når de bygger en D2 så begynner de med denne koppholderen, og deretter bygges bilen rundt den. Absolutt hele bilen må demonteres for å komme til den ned til hver minste skrue. Den er i tillegg et ekstremt viktig konstruksjonsmessig komponent i bilen, så når denne nå er defekt er bilen livsfarlig å kjøre med.

 

Spøk til side. (Med forbehold om at jeg ikke vet hvordan denne er konstruert) Hadde det vært mulig å sprute litt WD40 eller lignende inn i den? Kanskje er det noe plast som har blitt ru av slitasje og plutselig ikke vil bevege seg som den vil? Eventuelt plukke ut armlene/baksete for å komme til? Eller kanskje bare et godt dask i en eller annen retning for at noe der inne skal komme seg på plass...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var min også når jeg kjøpte den. En del år siden, men jeg husker at jeg måtte demontere fra armlenet.

Når mekanismen var ute i "friluft" var det enkelt å fikse.

Husker ikke akkurat hva jeg gjorde :P

 

mvh TorT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...