Gå til innhold

Norge på langs


SimenMS

Anbefalte innlegg

Fredrikstad - Kristiansand - Bergen - Molde - Trondheim - Tromsø - Nordkapp - Fredrikstad

Jeg har veldig lyst til å ta en lang tur med P38 i sommer ^_^
Er det noen andre som har lyst til å være med på hele eller deler av turen ? :huh:^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg drar alene så kjører jeg og sover i bilen eller i telt, blir det en ordentlig tur med flere folk, da må man ta hensyn til det og overnattinger må planlegges litt mer nøye. Turen skal ha som formål; å kunne se hvor fint Norge er og nyte det litt på turen :)
Jeg tenker at turen kan ta ca 2 uker, er åpen for innspill ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips for å gjøre en spektakulær reise ennå mer spektakulær:

 

Når du Kommer til Fauske langs E-6 tar du av til Bodø, herfra tar du Vestfjordferga over til Moskenes.

Så får du hele E-10 (Lofoten på langs, en utrolig spennende bit av Norge)....før du finner E-6 igjen i Bjerkvik (N for Narvik) og fortsetter nordover....

klaffer det med tid kan du være med meg på RIB safari fra Bodø til verdens sterkeste tidevannsstrøm; Saltstraumen (2 t tur) før du fortsetter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen skal ha som formål; å kunne se hvor fint Norge er og nyte det litt på turen :)

 

 

 

Veldig viktig!!! :)

 

Det verste eg veit er å reise på tur saman med andre som berre stressar og skal raskast mogeleg frå A til B.

Så sit dei sjølvsagt og kjedar seg i tillegg når dei er komne fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være et bra samlingsopplegg for både Forum og Klubb det her!

 

Med riktig oppdateringer også et promo-stunt uten sidestykke mtp norgesreklame!

For å ikke snakke om en signingsferd for alle de med P38 interesse som gjemmer seg bak busker og kratt i kongeriket!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da starter jeg på denne turen på forumtreffet, og drar til Kristiansand og fortsetter nordover, det kommer til å ta 3 uker til nordkapp, også kjører transportetappe hjemover, da jeg tenker å delta på treffet i Sveits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør skaffe deg kamera og filme turen. Selge materialet til NRK. Norge minutt for minutt. Slikt er jo så populært nå for tiden. Saktetv.

 

Skulle ønske jeg hadde tid til å være med. Planlegger slik tur selv sammen med guttungen. Må bare få camperen ferdig.

 

Loh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager skal du innom molle for? En gate med rundkjøring i hver ende-thats it...

 

Fra Ålesund kjører du til Valldal, ned Trollstigen til Åndalsnes, videre til Atlanterhavsveien via Tussentunnelen. Fra Averøy (som du igrunnen bør ta en runde på, har du fiskestang vil du trives der!) kjører du til Kristiansund. Derifra har du 3-4 ruter å velge i til Trondhjem (Norges egentlige hovedstad).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager skal du innom molle for? En gate med rundkjøring i hver ende-thats it...

 

Fra Ålesund kjører du til Valldal, ned Trollstigen til Åndalsnes, videre til Atlanterhavsveien via Tussentunnelen. Fra Averøy (som du igrunnen bør ta en runde på, har du fiskestang vil du trives der!) kjører du til Kristiansund. Derifra har du 3-4 ruter å velge i til Trondhjem (Norges egentlige hovedstad).

Bortsett frå at du ikkje køyrer til Ålesund, det blir berre ein omveg. Viss det ikkje er eit spesielt poeng å få med seg Ålebyen, då?

Jeg må spare til en del mer skal jeg klare å ta Norge turen i år ;)

Norge på langs 2018 ;)

Da har vi nok tid til å planlegge litt og sette av nok penger :P

Feigar du ut? :blink:

Eg var begynt å planlegge... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at RRC bør selges for å finansiere det ;)
Jeg har ikke verdt sør for Hannover eller nord for Hamar :lol: så dette kan bli et spennende år,
Turen min starter 01.07.2017 eller noe i den dur og da drar jeg ca 1800 km sørover :lol:

Norge på langs starter 23.07.2017 på Landstreffet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt kan ein klare seg med drivstoffpengar og ikkje så veldig mykje meir?

 

Om ein planlegg litt skulle det ikkje vere så vanskeleg å ordne campingovernattingar meir eller mindre gratis.

 

T.d. kan eg sikkert stille med førti mål nyslått eng med eit offentleg toalett rett attmed om ruta passerer meg (og på rett tidspunkt). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...