Gå til innhold

Pkk - Mangel Pga. Oljelekkasjer


siglis

Anbefalte innlegg

Fikk min RR tilbake fre PKK i går med noen småmangler som er kurante å fixe. Men så klaget de på oljelekkasjer fra begge akslingene. Har ikke hatt tid til å se nærmere på det men ble forklart at det drypper litt fra der mellomakslingene er koblet til for- og bakakslingen. Derfor, er det noen pakning eller o-ring der som er kurant å skifte?

 

Før jeg dro dit skar jeg av den bakre gjennomrusta potta og sveiste på et 2 1/2" rør og bend. Det gikk gjennom uten kommentar og det er nå nydelig lyd fra åtter'n.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter pinion oil seal og er en enkel simmerring som byttes raskt. Kolla under Discovery, Reparasjoner, Aksler og Differensialer.

Du kan være uheldig å finne at flensen er slitt pga gnaging og gnafsing fra skuddermudder, men det utbedres også raskt med Speedi Sleeve.

Hope this helps!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det forhåpentligvis bare å skru av mellomakslingene og plukke den forsiktig ut så jeg ikke skraper opp selve huset?, eller må jeg opp med "klokka" og ut med akslingen/bolten som går til differensialen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om dette under Discovery, Reparasjoner, Aksler og Differensialer.

 

Du må ut med #12, 13, 14, 15 for å komme til #11. Kjøp et par Nyloc mutre (#15) hvis du ikke er sikker på at det er kastellert nøtt (castellated nut) - det er brukt litt forskjellig på ulike årstall.

 

Bort med propellakslingen. Bort med nøtta holder flensen. Vekk med skiver og møddshield (henger trolig fast i flensen), og du kan plukke vekk zimringen og stappe inn en ny.

Viktig å gi nøtta rett torque når du skrur sammen igjen, fordi det er den som gir riktig slark til diffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegreier; da ser det ut til å være en grei sak å fixe. For å skryte litt av dere så må jeg si at dere gjør en kjempejobb her på forumet og at det er utolig nyttig.

 

Kom forøvrig hjem fra Malawi i går og har fått skikkelig tenning på å kjøre i Afrika, men da må det nok bli en Defender tror jeg. Var en god del LR der, men japsene var nok dessverre helt klart i flertall.

 

Mvh

Sigbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dessverre ikke kamera med (var på jobb, ikke ferie). Det var en kar til med som hadde kamera, men det ble dårlig med LR bilder. Men opplevelser og minner ble det.... Har vært der nede en gang tidligere og har muligens noen bilder fra da. Skal se og evnt. maile over til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke et paradoks at du får en mangellapp for det som viser seg å være en overflod ikke en mangel?

Endret av Ezzie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...