Gå til innhold

EFI-slitasje aksling/spjeld?


Magnumresponse

Anbefalte innlegg

Litt klønete overskrift, men skal forsøke å ordlegge meg her;

Motor (3,5 EFI) er servet og jeg mener det meste er ok. Men, det er fremdeles en tendens til at motor vil "jage" i perioder.

Forsket litt rundt omkring og fant til slutt ut at det tiltar når man "rakler" litt på aksling til spjeld i plenumkammer.

Gjorde for moro skyld et lite forsøk med å tette med fett rundt akslings inngang til kammer og dette gjorde tydeligvis underverker, den ble helt fantastisk å kjøre...en stund...til fettet rant bort så klart.

Er dette et område hvor man kan forvente slitasje, evt hvor finner man slike deler?

Mener det er aksling til spjeld eller inngangshull til aksling/kammer som er åsted for falskluft,

 

Tar litt snarveien her nå, skal se om jeg får tatt en nærmere titt på kammer fortløpende, kanskje man finner en løsning, men tar gjerne i mot andres erfaringer/råd, da dette ikke er et "skiftnøkkelområde" og man lett kan sabotere...

 

 

Edit; Eller kan det være noe så banalt som et slitt spjeld???

 

Endret av Magnumresponse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...