Gå til innhold

4WD innhold


gautes

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Først av alt; takk for ros og konstruktive tilbakemeldinger :)

 

Repeterer meg selv:

 

Har full forståelse for at ikke alle føler at de kan skrive av ymse grunner, men ikke la skrivevansker hindre deg i å ta kontakt da redaksjonen vil bidra med skrivingen ut fra en samtale eller to :) Jeg har skrevet innlegg før jeg i annens navn da vedkommende ikke behersket skrivingen, men hadde mye på hjertet :)

NB! Skrivesperre er ikke unnskyldning for å få hjelp, den sliter jeg også med av og til ;)

 

 

 

 

Hva med å kjøre en side eller to med reprint fra langt tilbake, da 4wd hadde gult kopipapir cover...som dikterte logoen ?

Har godt og vel 99% av utgivelsene digitalt så det skal være noe å plukke i der ja ;)

 

 

Stine og Eirik,

 

Det er Nasjonal Motor-dag (6 mai) ett par dager etter deadline, denne bør folk få mulighet til å inkludere stoff fra.

 

/Rob

Må se litt an hva som kommer inn innen fristen, og ikke minst om det er noen som faktisk i forkant påtar seg å skrive noe ;)

 

Hei

 

Først vil jeg si at styret i NLRK gjør en fantastisk jobb. Jeg er veldig glad i folk som tar på seg verv, for dessverre er det mange rundt omkring som vegrer seg for å ta på seg oppgaver.

 

Og Eirik har rett i at vi er over 1000 journalister som kan bidra i 4WD.

 

Jeg burde selvfølgelig skrive litt i 4WD, ettersom jeg er skrivefør og kan bidra innen alle ønskede områder som er beskrevet ovenfor. Jeg skrur, jeg tar bilder, jeg holder på med store og mindre prosjekter, jeg reiser langt og kort og høyt og ikke så dypt (i havet), jeg er teknisk kompetent, jeg kan innimellom være morsom, jeg lakkerer, jeg skrur i stykker aksler og pokaler og motorer og girkasser og biler og setter alt sammen igjen og får alt til å fungere, jeg er elektroutdannet og også innen bilelektrisk og jeg skjønner meg etterhvert på alt som jeg prøver å finne ut av og setter av nok tid til å lese meg opp på. I likhet med mange andre her inne er jeg et unikum teknisk sett. Jeg kan lese, dermed kan jeg finne ut hvordan alt fungerer. Og "det trenger da ikke være så vanskelig". I tillegg har jeg verv i flere kjøretøyklubber og i fagorganisasjon, og jeg utfører frivillig arbeid for idrettslag og Frivilligsentral og humanitære organisasjoner.

 

Jeg har dessverre en utfordring og det er tid. Tid ved pc'en. Jeg bruker pc veldig mye på jobb hver dag, når jeg har fri prøver jeg å jobbe praktisk. Bruker derfor lite tid på pc-verktøyet og når jeg er innom er det for å svare på spørsmål eller søke etter noe jeg lurer på.

 

Så jeg beklager så mye, jeg prioriterer ikke skrivinga. Men "i morra", eller "når jeg blir pensjonist", når "alle prosjektene er ferdig" osv. da, altså DA, skal jeg skrive ;).

 

Ønske aill ei go hælg

hilsen

Henry Arnfinn :)

"Det er ikke den ting jeg kan."

"Det går ikke spesielt fort, men det blir ikke noe bra heller."

"Akkurat det der har jeg også gjort en gang, og det gikk heller ikke."

 

Rent generelt så kan en si at 10 min mindre på FaceBook pr. kveld og 10 min mindre på LRF pr. dag så har en i løpet av en måned skrevet den artikkelen en har tenkt så lenge på :)

 

Det er ikkeverre enn at skriveføre medlemmer kan intervjue ekspertene.

Amen!! Jevnfør flere av punktene over :)

Bilder kan alle ta i bra nok kvalitet til trykking med et mobilkamera :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom Facebook en til to ganger i uka, og det samme med forumet. Tilsammen kanskje en time, er det ikke noe veldig interessant så går det mye mindre tid.

 

Denne tråden er fin, lenge siden jeg slo på datadingsen to ganger samme fridag for å følge med på en topic.

 

Fin kveld ønskes alle

hilsen

Henry Arnfinn ? Som har hjulpet sønnen med den amerkanske pasenten i dag, mange timer på lite framgang. Jeep er så dårlig produkt at jeg sier han like gjerne kunne kjøpt et noe tilårskommet nytt LR-produkt. For å utdype dette så innbiller jeg meg at disse noe nyere indiske Rover-produktene er tilnærmet feilfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gleden av å kjøre indisk bil.

1 uke med Mahindra og ditto med en liten personbil av glemt merke.

Back to basic er noe som passer som beskrivelse.

 

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4WD på nett :) :)

Om lykken og teknikken står oss bi så skal alle utgivelsene av 4WD fra nr 1-1976 og frem til i dag bli tilgjengelig for medlemmene på nettsiden til NLRK fra og med onsdag 12. april :)

Har du ikke sjekket om du får logget inn? Gjør det så får du masse morsomt å lese i påsken :)

Skjermbilde 2017-04-08 kl. 21.49.22.png

Skjermbilde 2017-04-08 kl. 21.56.56.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ligger rabattavtaler bare tilgjengelig for innloggede medlemmer? Var innom og lurte på å melde meg inn men synes 630kr er i overkant når en ikke engang får vite hvilke avtaler en får tilgang til..

10% på Arnes bil og banjo as er liksom ikke mye verdt om en bor 75 mil unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som synes rabattavtalene ligger for langt unna,osv.osv. kan jo prøve noen tiltak selv hos de lokale.

Man kan jo selv stille opp på den lokale pusher og si at jeg får den og den prisen hos noen annetsteds.

Matcher du den,eller?

Kanskje akkaurat du klarer å hale i land en avtale som også andre kan få glede av?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabattavtaler burde være gjort av styret, og hos landsdekkende firma synes jeg.

Dekk er noe alle bruker og som alle medlemmer før eller siden kjøper.

Om avtaler kunne inngås, feks interdekk.no, så ville det gagnet hele medlemsmassen. Lokale avtaler gir medlemmer i grisgrendte strøk lite desverre.

 

Det å forhandle avtaler for en klubb av enkeltmedlemmer bør unngås, et godt eksempel i Numedal. Her mener jeg man må være ryddig for å unngå ubehageligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prater på det meste, null problem.

 

Det jeg prøver å si er at det hadde vært litt ok å vite hva avtalene faktisk er før en melder seg inn.

 

Rabattavtaler kan være mye merkelig, se NAF feks. At en så stor organisasjon klarer å komme fram til så dårlige avtaler er rett og slett flaut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jobbes med å få rabattavtalene på gli igjen, det sklei ut grunnet mange omstendigheter i de siste årene.

På Hovedstyremøtet etter påske står dette (nok en gang) på agendaen, nå er målet å få på plass en person som tar dette videre.

 

Eirik Lunde

Leder NLRK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg prøver å si er at det hadde vært litt ok å vite hva avtalene faktisk er før en melder seg inn.

 

Om styret i NLRK bestemmer seg for å legge de avtalene som finnes åpent, tar det meg 2 sekunder å endre nettsiden.

Regner med at Eirik ser denne siden han er inne på tråden allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safaripaul har (dvs fikk delegert) oppgaven med å vaske den sentrale lista over rabattavtaler.

 

Tilbakemeldingene var kort sagt at det var vanskelig å få respons.

Han må gjerne utdype selv :-)

 

Resten av innlegget er rent subjektivt og uttalt som privatperson:

 

Jeg tror ikke NLRK er store nok til å få til noen virkelig gode avtaler på nasjonal basis, selv om jeg gjerne skulle ønske

at det var sånn.

De fleste av oss har over tid opparbeidet oss ett eller flere gode kundeforhold hos leverandører. Gjerne basert på gjensidig tillit, som går på at "..jeg stoler på at du leverer noe jeg blir fornøyd med, og jeg kommer tilbake neste gang jeg trenger noe."

Vet ikke om sånt umiddelbart lar seg overføre til en landsdekkende praksis?

 

Et eksempel; En leverandør av produkter til vår hobby ytret mild fortvilelse over at kunder gjerne ringer og forhører seg om lagerstatus og pris. Butikken bruker tid på telefonen og sjekker kataloger m.m. Så responderer kunden med å klage på høy pris, "Billigere fra England" osv. Det blir ikke handel. Service, norske lønninger og angrefrister/forbrukerkjøpslov betyr null og niks for enkelte, og de bruker gjerne litt krefter på å skjelle ut butikkpersonell, også.

Da blir ikke lysten til å gi rabatter spesielt stor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ett par andre klubber har fått til rabattløsninger på slitedeler. Det og dekk hadde vært noe å se på.

 

Jeg tror detaljhandelen for ymse LR deler er for utsatt pga merkets generelle iver etter England-handel, og utvalget der borte.

Endret av robertsoevik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

No strøymer det slik på til 4WD 2-2017 at eg knapt kan ånda,

eg skulle nok heller hatt meg ein Honda…

Neida, slapp av folkens, bare kjekt at det renner inn masse stoff til bladet det siste døgnet før deadline 1f642.png

:)
Blir mange sider denne gangen, og det har dere alle fortjent 1f642.png:)

Må jo holde dere med lesestoff gjennom sommeren til neste nummer kommer i september 1f609.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...