Gå til innhold

DAB+, Kjøpe hva og hvor?


Anbefalte innlegg

Min datter trenger en ordentlig radio i Defenderen. Hun har lyst på en spiller med skjerm, og jeg sitter å ser på eBay.

 

Det ser ut til at de bare støtter DAB+ og at man må kjøpe adapter i tillegg. Skulle gjerne hatt en ordentlig DAB+.

 

Ser også at de har 3g, hva brukes det til?

Burde man, om det er nødvendig, gå for 4g?

 

GPS har de fleste, og det er bra, for hun har arvet sin fars orienteringsevne..

Kan dette lastes ned for oppgradering?

 

Andre tips om dere vet noe jeg ikke vet, og det er sannsynlig. :)

 

Her trenger jeg mye tips, både om hva som er nyttig, og hvor man kjøper osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du linker til noen av de du undrer på er det enklere å kommentere.

 

Sannsynligvis er det ganske så ordentlig DAB+ selv om det er en adapter. Betjening via hovedenheten.

3G brukes til navigasjon, strømming osv.

Orienteringsvne kan ikke lastes ned men kan trenes opp. Om det kjøres f.eks. Google Maps blir kartene lastet ned etter behov og er vel alltid oppdatert.

 

Denne Joying stereoen flere har kjøpt virker å være brukbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3g er dataoverføring på gsm nettet ja, 4g er en raskere versjon og er vel mest vanlig idag. Spilleren har enten innebygd 3g/4g, da putter du et sim kort til tlf i den og den bruker data over telefonnettet. Alternativt er 3g/4g i ekstern boks, da putter du sim kortet i den og den bruker data over mobilnettet som den somregel gjør om til et trådløst nett (wifi) til spilleren.. Jeg bruker smart telefonen til dette, den går på mobilnettet og gir et wifi signal som spilleren får. Skal du bruke det mye til musikk og film etter veien så sørg for å ha godt med data i mobilabonnementet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør hverfall det, hva som er fordeler/ulemper med det kontra eget 4g modem vet jeg ikke, men fungerer glimrende for meg hvertfall! Gå inn på innstillinger og nettverk, der har jeg en funksjon som heter Tethering and Mobile Hotspot (har tlf på engelsk, beklager at jeg ikke vet hva det heter på norsk) aktiver den så setter tlf opp et trådløst nett som du kobler spilleren til som ethvert annet trådløst wifi nett.


Jeg har android telefon, hvordan dette virker på eplefon aner jeg heller ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...