Gå til innhold

Dr Tranny Instant Shudder Fixx


nyskje

Anbefalte innlegg

Hender at Offroadbutikken vert avlagt eit besøk. Han har lagt til eit nytt produkt som heiter Dr. Tranny Instant Shudder Fix. Litt usikker på kva dette skal vere godt for, men har forstått at det skal fjerne vibrasjonar frå converter på automatkasser.

 

Erfaringar? Ting som er for godt til å vere sant er ofte det, ellerunsure.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd noen forskjellige tilsetningstoffer oppimellom uten spesielt merkbar forskjell på motor/gir. Aldri prøvd Dr. Tranny Instant Shudder Fixx. Tok og googlet litt for moro skyld. Tydelig noen som har hatt positivt erfaring: eks: Her

 

Her står også noe Mulig, mulig det virker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har slitt med lette, men merkbare og irriterende rykkninger i tredjegear under kraftig akselerasjon (spesielt i oppoverbakke, ca 40-50 km/t). D3 MY05 automat med ca 146K. Har blanket EGR og renset dyser. Rykkingen var der fortsatt. Neste trinn på feilsøkingen vil være flushing/bytte av olje på kassa. Ville forsøke "slangeoljen"(Dr. Tranny) på rød tube først. Instruksjonene beskriver at dette kan benyttes for diagnosering av kassa: "dersom problemene forsvinner etter tilsetning av stoffet vil det på lang sikt fungere å bytte olje (+ annet stoff fra samme produsent) - dersom de ikke forsvinner må man feilsøke videre da det er symtomer på mer alvorlige feil..." (fritt oversatt ;) ).

Jeg la meg under bilen, og fylte på en tube (med motoren i gang!). Problemet forsvant nærmest umiddelbart :o . Har kjørt ca 500 km etterpå, testet under påkjenning, og greier ikke å fremprovosere feilen. Kassa går helt fint B)

Regner ikke med at effekten er evigvarende, så en flush av kassa er uansett nært forestående - men er fortsatt utrolig forundret over effekten av den lille tuben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Erfaring: kjøpte min D3 06 med 320000 klokka på telleren for 8mnd siden. Da var det "shudder" i oppoverbakke ved rundt 40-50kmt. Jeg fylte så på med trannys og problemet forsvant umiddelbart. Som alle andre, tenkte jeg at dette var en midlertidig løsning og at Flushing måtte til. Jeg har ikke hatt antydning til Shudder etter tilsetning. Idag Flushet jeg kassen ved hjelp av hjemmebygget Flusher som nevnt i andre tråder på forumet. Nå er vibrasjonen tilbake! Imorgen blir det en ny runde med Tranny i håp om at vidundermiddelet nok en gang kan gi meg nattesøvn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midlet forbedrer vel ( øker ) friksjonen mellom lamellplatene, og det har jo positiv effekt om disse er slitne...

 

Generelt har jeg litt lite trua på sånne snake-oil-løsninger. Fungerer fint en periode, men noen varig løsning er det jo sjelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Drar denne oppigjen, funker dette?

 

Tja, ikke uten grunn at bruktbilhandlerne elsker dette stoffet.

Som regel varer det iaf lenge nok til at de rekker få penger på konto og "garantien" er gått ut før problemet er tilbake.

Hadde det vært så enkelt at en tube friksjonskrem kunne kurere en automat med utslitte lameller, tror jeg framtiden hadde sett mørk ut for automatbransjen.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holdt i to år for min del. Helt ok for meg å bruke en tube elle to av dette hvert annet år og skyve et automatgirproblem foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok for meg å bruke en tube elle to av dette hvert annet år og skyve et automatgirproblem foran meg.

 

Ingenting utsette på det nei.

Hva er det som gjør at D3 sliter litt med automatene sammenlignet med andre LR ? Små lameller og stor / dreiemomentserk motor, eller litt snålt programmert elektronikk ?

Eller alle tre kanskje ?

 

D2 har jo generelt lite problemer med automatene sine, men de går jo hele tiden på ganske bra turtall. P38DSE har ENDA mindre problemer, men går vel stort sett på full gass hele tida....

Det er jo moment som brenner opp lamellene, ikke turtall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 8 måneder senere...

 

På 23.7.2019 den 14.26, Hansi8 skrev:

Hvordan få på dette stoffet, på en 08 xc70?  Ikke noe påfylling rør på denne 

 

Du må sikkert finne ut hvilke type girkasse du har og google litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...