Gå til innhold

Goodride - billige kinadekk


Stig

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått levert et sett dekk fra dekkonline.com. De heter Goodride CR857 og kostet kun kr. 653,70 pr. stk. levert på døra. Dimensjon 245/75R16. M+S-merket. Tenkt brukt som sommerdekk på Range Rover.

 

Slik ser de ut:

mms_op_single_id_394570_name_bilde_2823_

 

Noen med kjennskap til disse dekkene?

Endret av Stig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I siste Auto Motor Sport er den stor test av billge kina dekk, testen var nedslående for kineserne. De strøyk jevnt over på det meste bortsett fra pris. Et av dekkene valgte tilogmed å si takk for seg i hastighetstest lang under hastigheten de var merket for.

 

Dette var riktignok dekk for menneskebiler, men reultatet var såpass skremmende at jeg venter enda noen år før jeg kjøper kinadekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Då eg skulle ha eit par nye dekk på bobilen for nokre år sidan kjøpte eg Goodride frå Dekkonline. Foreldra mine køyrde sporenstreks til Nordkapp og eg brukte bilen nesten kvar helg etterpå.

Dei stod på bilen då han vart seld året etter og eg kan ikkje hugse at eg reflekterte over dekka i det heile. Så då var dei vel greie nok, då? ;)

 

Prisen var det ingenting å seie på, og det var C-dekk brukt på ein bil som gjekk med overlast 99% av tida, så om dei ikkje hadde vore av god nok kvalitet ville det sikkert vist seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått levert et sett dekk fra dekkonline.com. De heter Goodride CR857 og kostet kun kr. 653,70 pr. stk. levert på døra. Dimensjon 245/75R16. M+S-merket. Tenkt brukt som sommerdekk på Range Rover.

 

Slik ser de ut:

mms_op_single_id_394570_name_bilde_2823_

 

Noen med kjennskap til disse dekkene?

 

Hvis man på død og liv skal spare penger på de fire små flatene som er ment å skulle ivareta all kontakt mellom veibane og bil - ja så gjerne for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan en stole på merkingen på lappene på dekkene?

NAF mener jo det er bløff og gruser alle andre dekk enn akkurat de dekkene i den dimensjonen de har testet..

Leser en rewievs folk har giddet tste på div nettsider rundt om ser det ut som brukerene er godt fornøyde med Goodride i litt større dimensjoner

 

Pris kan være mye rart, en betaler mye for det rette merkenavnet.

ps-ble koreanere -Hankook etter anbefaling fra noen som ikke orker forum:-) , akkurat de jeg har bestillt er riktignok produsert i Ungarn. Sånn er verden, Koreadekk produsert i Ungarn og japsebiler produsert i Uk og Volvo er kinesisk og LR Indisk. Globalisering er rare greier.

Endret av GuttormG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Billige dekk er som alt annet, når man tenker kun pris.

Det går greit til det ikke går greit. Og for en som bare kjører

på Norske veier, i standard Norske hastigheter går det sikkert

greit 99,9% av tiden.

Men jeg er også opptatt av den 0,1% av tiden, slik som skjedde meg

på lørdag på vei hjem. Hold 50 i en 50 sone. Kommer mot bensin stasjon

og har en bil foran meg lenger fram, han svinger in og det venter en for å

kjøre ut.

Når han foran meg har svingt in, så uten forvarsel kjører dusten rett ut.

30cm eller en halv sekund denere hadde han fått 2200kg rett in i siden.

Det er de 0,1% av tiden man trenger dekkets egenskaper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dust", det var i alle fall å ikke ta hardt i ordbruken?

Gikk det bra med deg og bilen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart at det blir snakket varmt om gode AT dekk av ulike kjente varianter, mens gatedekk fra asia blir omtalt som ubrukelig og farlig samme hva. Av de kjnete AT dekka, er det vel bare BF AT dekket som har brukbar våtvei egenskap med B klasseifisering i hennhold til EU ratingen. De andre som også blir varmt omtalt, har gjerne en E klassifisering.

 

Eg kjøper gjerne billige gatedekk, så lenge de har gode EU ratinger og bra omtale i fra utenlandske dekktester, og til dømes så har Landsail og Nexen gode våtveiegenskaper med B klassifisering, Hankook har C klassifisering, på lik linje med mange av de dyre og mer "NAF-godkjente" dekkmerkene.

 

Nå lurer eg på å kjøpe AT dekk neste gang, og har lyst på Wrangler DuraTrac, men blir litt skeptisk til de dårlige egenskapene på våt vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt DuraTrac i mange år nå, og har aldri tenkt over at de har dårlige egenskaper på våt vei. Tvert imot, så er jeg så fornøyd at jeg kun kjører det, og vurderer også å pigge opp et sett og teste på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt DuraTrac i mange år nå, og har aldri tenkt over at de har dårlige egenskaper på våt vei. Tvert imot, så er jeg så fornøyd at jeg kun kjører det, og vurderer også å pigge opp et sett og teste på vinteren.

Det ser ut til at de ikke har hull til pigg lenger, og at de er tettere seipet i stedet.

Jeg går nemlig å venter på at de kommer på lager i England. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at de ikke har hull til pigg lenger, og at de er tettere seipet i stedet.

Jeg går nemlig å venter på at de kommer på lager i England. :)

 

Er det billigere å kjøpe fra England? Eller er det på grunn av at du skal på øytur?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga pris. Jeg har dekkmaskiner selv så det koster meg lite å legge om selv. Men det blir ikke alltid billigere, man må vurdere hvert enkelt dekk. Interdekk.no har fine priser på dekk, og har handlet mye der.

 

Her er dekket jeg venter på skal komme på lager igjen. Frakt er rimelig så lenge det ikke er for store dekk.

https://www.4x4tyres.co.uk/245-75-16-goodyear-wrangler-duratrac-120q_565512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mye fint i den butikken, og DuraTrac ser unektlig bra ut. Min D4 har til alt overmot 2 sett med 20´´ felger, og da er det bare plass til syltestrikker rundt, og da var utvalget noe mindre. Tenker å øke med så mye luft mellom meg og veien som mulig, og da tenker eg 255/55r20 dimensjonen eg kommer til å prøve. Kan jo kjøpe nye og mindre felger, men tenker eg må spare det til eg må ha nye vinterdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ser det ut til at de ikke er hullet lenger. Det var dumt, da får jeg revurdere. Vil helst ha pigger, for sikkerhets skyld.

 

Jeg har noen 18" jeg skal selge, Tysen, med 2 stk. Hakka 7 SUV pigg og 2 stk. Hakka 8 SUV pigg på. Strøkne dekk med cirka 8 mm igjen på alle, 8'erne var nye i fjor vinter. Felgene har fått gjennomgå litt i skauen, men har fungert supert for meg fram til jeg tok dem av for et par uker siden. Jeg skal uansett over på 17" på vinteren også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...