Gå til innhold

Hawkeye total


YMK

Anbefalte innlegg

Er vist en helt ny Hawkeye som har kommet på markedet nå. Lite informasjon å finne foreløpig, men Hawkeye sine tidligere modeller har jo et bra renome.

Står litt fast på en Td5 akkurat nå, og vurderer å kjøpe en for å se om det hjelper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart fordeler og bakdeler med den.

Den har begrenset programmerings mulighet, men den skal kunne lese alle LandRover modellene uten å måtte kjøpe flere kodenøkkler.

 

Sjekket opp icarsoft 930, men det ser ikke ut som den støtter Td5 i noen særlig grad. Fant i allefall ingen som ville bekrefte det.

 

Skulle jeg hatt utvidet funksjonalitet hadde jeg vel kjøpt Lynx eller Nanocom ut fra det jeg fant på nettet. Bakdelen med begge disse er at de bare støtter en bilmodell med mindre du koster på deg flere lisenser.

 

Har bestilt nå en sånn Hawkeye Total jeg, så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
40 minutter siden, YMK skrev:

Kjøpt meg en IIdtool til D3. 

Og Nanocomen er sendt til Kypros på spaopphold. Kommer kanskje tilbake.....

 

Hva skjedde med nanocommen? Plugget du den noen gang ut via 9pins kontakten på selve nanocom eller alltid med odb kontakten? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, minim skrev:

 

Hva skjedde med nanocommen? Plugget du den noen gang ut via 9pins kontakten på selve nanocom eller alltid med odb kontakten? 

 

 

Det er ikke godt å si, da den var på gratis utlån til en LR-venn da den døde.....
Så jeg blir nødt til å ta litt betalt for bruk av diagnose i fremtiden ser det ut til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, YMK skrev:

 

Det er ikke godt å si, da den var på gratis utlån til en LR-venn da den døde.....
Så jeg blir nødt til å ta litt betalt for bruk av diagnose i fremtiden ser det ut til :(

 

De skriver at man voider garantien ved å plugge ut 9pins pluggen og ikke ODB kontakten. Fort gjort å brenne seg på den :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, minim skrev:

 

De skriver at man voider garantien ved å plugge ut 9pins pluggen og ikke ODB kontakten. Fort gjort å brenne seg på den :/ 

 

Garantitiden er for lengst ute. Og Nanoen er stein dau alle veier. Inkludert USB og ekstern strømforsyning. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 

Har nylig kjøpt meg en Hawkeye total nå.

Lei av å fumle i mørket når ting skjer.

Ser ut som det er mye muligheter på den.

Til nå har jeg kun brukt den på Disco2 td5.

Man kan programmere Ecu.

Dyser

Høyde

Lufting av ABS og ACE

Nøkler, Lys, Lyd og en hel masse.

Live Info og data.

 

Igrunn det samme som Nanocom bare uten det flotte skjerm oppsettet.

 

Vil påstå at jeg fikk mye for pengene.

 

Skal få prøvd den på en Disco3 etterhvert. Skal nullstille service intervallet på den.

 

Den tar alle Land Rovere fram til 2014.

Disco

Range rover, sport og evouqe.

Freelander 1 og 2

Defender td5 og puma.

 

Bestilte den fra Bearmach. Kom etter 3 dager.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 12.2.2017 den 22.06, JokerS30 skrev:

jeg er litt tynt på isen, noen som har fått med seg om Hawkeye Total kan kalibrere f.eks høyde på P38 og D2 ?

Står litt kryptisk...

 

Vet ikke om du fortsatt lurer på dette, 7,5 måneder etter, men det kan jo hende noen andre lurer ihvertfall :)

Kalibrere høydesensorer på P38 går IKKE med HawkEye Total. Man kan lese og slette feilkoder, se live verdier, samt sette luftfjæringen i transport- eller high-lock.

HeVAC på P38 kan den heller ikke gjøre så mye med, kun lese og slette feilkoder.

 

D2 har jeg ikke, der får noen andre uttale seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

henter denne igjen, har et spm:

Trenger man kun EN kabel for å benytte Hawkeye Total på P38 ?
Den gamle Hawkeye modellen måtte jo ha en egen kabel, men til Total-modellen er det vel bare en kabel ? Jeg kjøpte med kabel for luftfjøring, omtalt som:

 Land Rover Air Suspension Cable for Hawkeye Diagnostic Tool - Range Rover P38A - Bearmach BA5073

 

men den passer jo ikke i konktakta på Total-modellen i det hele tatt..

 

Har vært i kontakt med både Rimmer og Bearmach, men det virker ikke helt som om de vet SELV engang hva man trenger. Dumt fortsette å handle 500kr kabler som ikke passer i grunn...


Hva brukte du Wildrover, originalkablen til " alle systemene " ?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til P38 trenger du blå adapter, BA5074, for å komme inn på luftfjæring, og grå adapter, BA5077, for å komme inn på airbag. Til de andre systemene bruker du bare kabelen som følger med.

 

Mener det skal gå an å lage adapterne selv, med deler fra ebay, til en brøkdel av prisen. Det er kun snakk om en obd2 hannkontakt og en hunnkontakt, med noen ledninger som er krysskoblet imellom. Har ikke kommet lenger enn til planleggingsstadiet med det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Litt fler tilbakemeldinger på denne:
såvidt jeg kan forstå, er interfacet og programvaren AKKURAT den samme på dette apparatet, som den gamle Hawkeye`n. 
Forskjellen består hovedsakelig i at man trenger en lang rekke dongler ( spesial-dingsebomser ) mellom kabel og ODB kontakt i forskjellige bilmodeller. Dette er altså I STEDET FOR lisenskoder til hver enkelt bilmodell.

Dog er disse " donglene " ekstremt simple greier, i praksis en han og en hun kontakt, loddet sammen med en stump datakabel.

 

Hadde jeg hatt behov for mer enn en, hadde jeg klart lage de for 50kr stk tror jeg, ikke 600 som leverandøren tar.  

Uansett - apparatet gjør såvidt jeg kan se, det nødvendigste av funksjoner. Man kan IKKE programmere ride-height ( nivå for kjøre-høyde ) med den, det er nok hovedforskjellen fra Nanocom tror jeg. Og interfacet da, som er vesentlig mer steinalder....
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...