Gå til innhold

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?


jebba

Anbefalte innlegg

Løft på oljepåfyllingslokket og mumle noe om Christiania Spigerverk.

 

Det ble utført for ei god uke siden...... Uten hell....... :(

Men (enda) flere nye biter kom idag. Tro når helsa er god nok til å montere de.

Fortsatt stuck i noe tyske greier det egentlig ikke er noe feil på. Den er bare litt lav, på girkassesiden har den terningkast 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet filter på girkassa på P38n, påbegynt bytte av kjølerør. Selvfølgelig rev gjengene på kjøleren seg, men bare på den siden det var trangest å skru med nøkkel. På andre siden var jeg bare såvidt borti med nøkkelen, så tok jeg resten med fingertuppene. Bare å sette sammen og fylle olje i morgen da. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillt time for kontroll/justering av forstilling på Svarte Helvete, greit å ha det helt rett når en koster på nye dekk.

Avbestilt... Høyre hjullager framme fant plutselige ut at idag var en fin dag å gi f.. i å gjøre jobben.

Som straff får Svarte Helvete stå parkert til nærmere påske så kan fruen kjøre cr-v og pajero, driftsikker japansk skrot, til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje og filterskift på FL, Defender og seriebilen som er i daglig bruk siste 2 dagene. Mangler skifte av luftfilter og dieselfilter på Freelanderen. Klønete patent på luftfilteret på Td4versjonen. Dieselfilteret har jeg ikke funnet en gang...ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje og filterskift på FL, Defender og seriebilen som er i daglig bruk siste 2 dagene. Mangler skifte av luftfilter og dieselfilter på Freelanderen. Klønete patent på luftfilteret på Td4versjonen. Dieselfilteret har jeg ikke funnet en gang...ennå.

 

FL1 det er snakk om her? FL2 kan jeg nok hjelpe deg med, men mine kunnskaper om FL1 er ganske så begrenset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk omsider gitt bilen en omgang med høytrykk. Resultatet var omtrent et halvt tonn med sand på gårdsplassen som lå sammen med omtrent alle de limte avbalanseringsloddene...

 

Jaja. Da får fruen noe å gjøre mens jeg er i hovedstaden i det minste...

 

Forøvrig hadde høytrykksspyleren også utviklet en lekasje i løpet av vinteren, så jeg har vel fått noe å se på der også. Godt det, holdt jo på å gå tom for prosjekter her på hjemmefronten... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært litt rundt i byen og rusla mot bilen som sto parkert og la plutselig merke til at de to karene som gikk foran meg snakket om den; grom bil, de begynner å bli skjeldne osv. Så de stoppet og kikka når jeg åpna døra, startet osv og jeg kjørte derfra med gofeelingen.
Den var definitivt borte når jeg kom ut fra neste butikk for da var det ikke livstegn fra starteren. Ringte en kompis som kjører bergningsbil, dro på versktedet til en annen og så ikke så lyst på RR-livet akkurat.
5 min så fant vi ut at ledningen hadde ramlet av innslaget på starteren og jeg kjørte derfra med gofeelingen på plass.
Han søkke RR er bra biler altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta bremser bak, kalippere skiver og klosser, flensa og monterte på ny bolt/mutter som skrus fast i kalipperne bak.
Det var jaggu på tide da det hadde gått på jærnet siden oktober 2016, skivene var halvvert på ene siden blush
Utrolig rar følelse å ha gode bremser bak på en RRC :blink: noe jeg aldri har opplevd før :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er formen litt bedre, så man har skrudd litt i snøfokket.

 

I tillegg til radiator og intercooler, er det nå ny oljekjøler til automaten, nye rør fra kassa, ny girolje, nye bremseklosser bak og Webasto har fått nytt brennkammer og glødeplugg.

 

Webasto er fortsatt ikke helt frisk, den trapper ned ved 45grader ca. Det er alt for tidlig.

Kanskje dette kan justeres i diagnosen? Eller har jeg en sensor som er på bærtur?

DSC_0188.JPG

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg fornøyd med jobben på gearkassen på discon .

Merkbart mye bedre etterpå

 

Ny bunn panne .filter og olje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...