Gå til innhold

Vindusvisker-bryter


KnallRover

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er helt fersk på dette forumet, men tenkte å høre om det var noen som kunne gi meg noen hint. På min Land Rover Freelander er ikke vindusvisker-bryteren helt som den skal være, og jeg tenker på å bytte denne i en ny (Har Haynes manual så det er ikke noe problem med selve byttet).

 

Det jeg håpet å få litt assistanse til er hvor det er 'ok' å kjøpe deler. Er det noen plasser som selger original-utstyr eller tilnærmet likt originalutstyr for denne bryteren og eventuelle andre ting som kan gå i stykker? Søk på Google har ikke akkurat gitt flust med svar, så hvis noen har noen hint så setter jeg pris på det. Spiller ikke noen stor rolle om det er i utlandet, det viktigste er å få riktigst mulig del, da helst til priser slik at man ikke risikerer konkurs for det man kjøper. Det er alltids en risiko for at ett eller annet må byttes. :)

 

Håper at noen gir meg noen tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttrykket : Kvaliteten henger sammen med prisen.bør legges på minnet.

Masse sjapper i England,men personlig bruker jeg Erik Winther-Sørensen på Lierskogen.

32850540. www.wint-imp.no funker visst også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe fra England, er det to betegnelser du skal se/spørre etter:

Genuine = original del med LR-logo på esken

OEM = samme produsent som original del, men annen eske

Men vær obs på at noen butikker strekker disse betegnelsene vel langt.

 

Har prøvd forskjellige nettbutikker, men det er to jeg stadig vender tilbake til. Kundeservice før kjøp er én ting, men kundeservice etter kjøp er vel så viktig. Der kan jeg trygt anbefale famousfour.co.uk og brit-car.co.uk .

Sjekk også delespesialisten.no .

 

Tips 1: Finn delenummer på det du skal ha, og bruk det når du søker i nettbutikkene. Delekatalog finner du på lrparts.ru , eller du kan legge ut mer info om bilen her, så hjelper noen deg å finne riktig del.

 

Tips 2: Oppgi VIN/chassisnummer til deleselgerne, så finner de riktig del for deg. Pass på å be om OEM eller genuine, ellers får du som regel det billigste de har på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Det er greit å høre hva andre har erfart. Foretrekker lokale forhandlere når/hvis de ikke er 'urimelige', normalt greiere hvis noe skulle gå galt. Men er prisen 3-dobbel så blir jeg mer betenkt.

Da skal jeg sjekke opp disse så fort jeg kan. Delenummeret er forresten "STC4016" og heter så fint "Wash-Wipe Stalk" på de plassene jeg nylig fant dette. Tips til andre som kanskje har samme behovet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kar på Askøy som visstnok selger brukte freelander deler

Endret av oggioffshore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...