Gå til innhold

109 tommer engelsk anstendighet står på tunet


larsste

Anbefalte innlegg

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Har nå fått kjørt en hel del. En hel tank faktisk?. Men jeg mistenker at jeg har forbigående problemer med drivstofftilførselen. I oppoverbakker og ved "kraftige" akselerasjoner begynner den plutselig å fuske noe voldsomt. Roer seg så ved flat vei eller når man slipper gassen. Har renset silen og tømt "drammeglasset" uten at det hjalp. Tok så av bensinslangen fra forgasseren og kinnet i noen sekunder. Kom ca en desiliter, så det er vel greit? Noen forslag til videre feilsøking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag, det skal jeg sjekke. Ellers tenker jeg å sjekke tilkoblingene i tanken og bensinslangen der bak i dag. Kan vel skje at falsk luft i på sugesiden av bensinpumpen gir sånne symptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit med det sjøl. Skjer det når motoren er varm? Søk på "Vapor lock".

 

Jeg mener skjoldet rundt forgasseren er tatt bort. Prøv å sette det på igjen. Tror det bidrar til å lede luft fra vifta rundt forgasseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo en hel vitenskap å sette seg inni?. Men det skjer også før den er ordentlig varm. Har tatt av bensinslangene i dag og blåst igjennom fra begge ender, så får vi se om det kunne vært noe problemer med dette. Faktisk så gikk den fint nå i kveld. Får kjøre litt mer i morgen før den evt kan friskmeldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet bensinslangen helt fra tanken og fram til pumpa for å utelukke evt vakumlekkasje, så får vi se hvordan det går..

 

Så har jeg fått tid til å se litt på hvorfor den drar seg mot venstre når man bremser.

IMG_04441.JPG

 

Er nesten sikker på at dette er girolje og ikke bremsevæske. Er det en overkommelig jobb å bytte simmeringen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en grei operasjon dette. Damene på Vestfold Ships hadde simmeringen på lager, så nå har jeg bremser på alle hjul. Justerte også alle bremsene. I tillegg fikk jeg sjekket bakakselen siden jeg har vært litt plaget med "vandring" når jeg gir gass og slipper gass. Det viste seg at boltene på ene siden var litt løse, fikk strammet disse og himmelvid forskjell ble det? Nå går den som en strek, er jo nesten som å kjøre en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Tenkte å komme med en liten oppdatering. Har nå kjørt 3000 mer eller mindre lykkelige kilometer i Land Roveren, eller "Gamle Erik" som den etterhvert har blitt hetende. Den har blitt veldig komfortabel å kjøre nå, frykten for å velte i rundkjøringene er helt borte, gass, brems og akselerasjon føles mer og mer greit. Ulyder og støy legger man ikke merke til og bensinforbruket har jeg sluttet å måle ^_^. Kjørte til og med forbi en bil her om dagen, (riktig nok en sånn mopedbil, men likevel B) )

 

Har ikke skrudd så mye heller. Lagde en provisorisk bakluke av en kryssfinerplate, og det funker greit. Men det store spørsmålet er fortsatt om jeg skal sette den tilbake i originalstand eller beholde den som double cab? Time will show..

LR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Helt sant det :) men appropos oljebehandling, det holder vel bare med ramme, bensintank og torpedovegg? Eller sauser dere inn akslinger og fjærer og alt? Må bli mye klin å skru på den under om alt er insatt med sauefett?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...