Gå til innhold

1998 Land Rover Defender 110 300 Tdi


Baard

Anbefalte innlegg

Tiden er kommet for å selge Defenderen. Det er en 1998 300 Tdi som jeg i praksis har hatt siden den var ny. Jeg kjøpte den knapt 2 måneder gammel i 1998.
De siste 15 årene har den vært alt for lite brukt, noe kilometerstanden på 134.000km vitner om. Jeg bruker den ikke til og fra jobb, og skal jeg på tur med Land Rover klubben bruker jeg heller min 1957 Land Rover Serie I.
Dessverre har det blitt en del rust på bilen. Bakdør og bakre sidedører er dårlige. Bakramme er dårlig og må repareres eller byttes før neste EU-kontroll. Det er også en liten lekkasje fra styreservo. Og så bøyde jeg radioantenna på siste tur fra hytta. Men det er jo bare FM-radio, og den er jo likevel avlegs...
Det har stadig blitt reparert litt på bilen. I år har den fått nytt hjullager og spindel fremme på venstre hjul, samt ny dieseltank. Jeg har full historikk over hva som er gjort med bilen. Motor er original, bilen er ikke hevet eller på annen måte ombygget.
Sommerhjulene er på tide å bytte, disse står på originale aluminiumsfelger. Vinterdekk er OK med pigg på gode stålfelger.
Dette er den siste analoge Land Roveren. Den har ingen ABS, traction control, sentrallås eller annen elektronikk som lager trøbbel og koster tid og penger å reparere.
Bilen trenger en eier som kan gi den tid, pleie og bruk. Den trenger noen reparasjoner før neste EU-kontroll i august 2018.
Prisen, i utgangspunktet 90.000,- kan prutes både opp og ned innen rimelighetens grenser.

 

Telefon 982femten234.

Annonse legges ut på Finn om en ukes tid - tror jeg.

 

2017-04-07 17.56.31.jpg

 

2016-08-20 10.25.17.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere bilder:

Front:

IMG_2634_Front.JPG

 

Høyre foran:

IMG_2637_Høyre_forhjul.JPG

 

A-stople:

IMG_2638_A-stolpe_høyre.JPG

 

Høyre bak:

IMG_2640_Høyre_bakhjul.JPG

 

Høyre bak:

IMG_2641_Høyre_bakhjul.JPG

 

Venstre foran:

IMG_2642_Venstre_forhjul.JPG

 

Venstre bak:

IMG_2643_Venstre_bakhjul.JPG

 

Venstre bak:

IMG_2644_Venstre_bakhjul.JPG

 

Venstre bak:

IMG_2645_Venstre_bak.JPG

 

Høyre bak:

IMG_2646_Høyre_bak.JPG

 

Venstre bakdør:

IMG_2650_Venstre.JPG

 

Baksete:

IMG_2651_Baksete.JPG

 

Forsete:

IMG_2652_Forsete.JPG

 

Førersete:

IMG_2653_Førersete.JPG

 

Dashbord:

IMG_2654_Dashbord.JPG

 

Baki:

IMG_2655_Baki.JPG

 

Ved høyre bakdør:

IMG_2659_Venstre_bakdør.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer. Masse TLC...

 

Fordelen er at den ikke skal på EU-godkjenning for august neste år, dvs. evt. ny eier har to somre og en vinter på å fikse. Et sveiseapparat og en varm garasje så er mye gjort.

Min plan var å ta den til England for å bytte ramme på den. Sammen med noen nye dører osv så hadde blitt bra bil igjen for en god slump penger.

 

Men jeg tror jeg klarer med med Serie I som hobbybil om noen andre vil overta denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de siste 300tdi-ene dette da. Min gamle TD5 var 47278 og registrert i 1998. :)

 

Ja. Registrert 1. september '98.

TD5 var kommet på markedet, men jeg foretrakk det sikre i en velprøvd 300Tdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...