Gå til innhold

Land Rover Defender 110 5 dørs Station Wagen 300 Tdi selges


AreM

Anbefalte innlegg

Km.st.ca 225 000.

 

Heldekkende galvanisert takgrind m/stige

Exmore lydisoleringsmatte inni.

Original A-bar i gummi

2 ekstralys

Lysforsterkersett på hovedlys

Webasto (nyoverhalt)

Bakseter med høy rygg

Radio/CD

Hengerfeste

Military dust and snow cover

Defender vent.

 

 

Bilen har hele tiden fått nye deler. Her er noe som er byttet i løpet av de siste to- tre årene:

 

Kalipere/skiver/klosser (ikke kinavare)

Galvanisert crossmember bak (spesialbestilt, og montert av godkjent sveisefirma)

Heavy Duty styrestag

Eksosanlegg

Div foringer under

120A Sønnak batteri (jepp, det er plass, men bare såvidt)

Hovedsylinder clutch

Slavesylinder clutch

Øvre og nedre ledd til rattstammen

Ball joint styring

Bryter for parkering av vindusvisker

Ny tank med innmat, pakninger og rør.

Ny registerreim og strammehjul

Nyoverhalt dieselpumpe.

 

Byttet olje og frostvæske i januar samtidig som registerreim og dieselpumpe ble overhalt. Resten av bilen fikk ny olje forrige uke, samt at drivakselkryssene ble smurt opp. Castrol hele veien.

 

Bilen går som en klokke. Starter lett, trekker bra og er fin på veien. Frontrute, vannpumpe, dempere og fjærer er også byttet i mitt eie. Sistnevnte er av typen TJM og er 1" høyere enn originalt. Meget solide saker. Det følger også med et stabstag for montering bak.

 

Bilen står på 8" ZU-felger med fullseipa 285/75/16 BFG Mud Terrain K/M 2. Bilen har nesten aldri vært kjørt offroad. Tunge hengere vet den ikke hva er. Veldig lite slark og klonk og klank i drivverk.

 

Utseendemessig er ikke bilen strøken verken utvendig eller innvendig. Litt avflasset lakk (typisk for biler fra seint 90-tall) og dørene er dårlig. (Heller ikke ukjent problem...) Jeg regner med at bakdørene må byttes og at fremdørene muligens kan reddes. Man kan vel oppsummere med å si at bilen er i bra teknisk stand og godt vedlikeholdt, men trenger jobb på dører/lakk og finish inni. Ramma er bra med litt overflaterust enkelte steder. Men rear crossmember er altså galvanisert, så den behøver du ikke å tenke på mer. For det er noe de aller fleste Defendere må gjøre før eller siden, bytte rear crossmember.

 

Jeg selger fordi bilen blir alt for lite brukt. Jeg har to biler til, og en MC, så da blir Defenderen stående. Bilder kommer (jeg sitter på en lånt PC) men den er grønn med hvitt tak. Står i Bergen, og er idag registrert som minibuss med 10 seter. Det betyr at den har vært inne til EU-kontroll hvert år. Den selges med ny EU-godkjenning. Den skal inn i løpet at august, og da blir bremserør bak også byttet.

 

Forrige eier kjøpte bilen hos Motorpool i desember 1997. Han er entusiast og var meget nøye på vedlikehold. Jeg har hatt den i snart 8 år.

 

Sånn for ordens skyld, jeg MÅ ikke selge. Skambud og sånn er bortkasta tid.

 

Pris 115 000.

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Da er det bare å si takk til alle som ikke kjøpte Defenderen min, for nå har jeg bestemt meg for å beholde den. Helt siden jeg la bilen ut for salg har det vært endel mishagsytringer i heimen, både fra min samboer og min sønn, for de vil nemlig ikke at Defenderen skal selges.

 

Min plan var å kjøre P38'en, som jo er en mer moderne bil, og dermed slippe å selge en bil ingen vil gi noe for. P38'en altså. Og siden jeg har kostet endel kroner på den bilen, så gir jeg P38'en til min datter. Hun har vokst opp i Range Rovere og kort Serie III, ingen fare sånn sett. Så slipper jeg å gå rundt å surmule fordi jeg fikk for lite igjen for den i forhold til hva den har kostet meg. Og ikke minst, en bil mindre på gårdsplassen. Skal jeg på langtur over fjellet vinterstid og har lyst til å kjøre P38, så bytter vi bare bil.

 

Og Defenderen skal få nye dører, litt ny lakk og nye seter foran. Pluss litt til. Bilen er 20 år i år, og da er det vel på tide med en liten makeover uansett. Den skal få pryde gårdsplassen sammen med (den andre) Range Roveren som er en tredørs V8-bensin fra 1987. Jeg tror dette skal gå helt fint :)

Endret av AreM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den avgjørelsen! Vi er jammen mange nok med Defenderabstinenser her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå det der med abstinenser. Det er en spesiell bil som alle liker. Ungene stopper jo opp langs veien og sender laaange blikk. Og den er helt grei å kjøre. Fine på veien er de, Defenderne. Kjører veldig bra enten jeg har på originale, 33 eller 35-tommere. Traff en ungdom i går med Land Rover genser på en bensinstasjon som gav meg kred for bilen. Og så går det akkurat passe fort i Defendere. Den er ikke så lett å miste lappen med som en Lancia Turbo B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å si takk til alle som ikke kjøpte Defenderen min, for nå har jeg bestemt meg for å beholde den. Helt siden jeg la bilen ut for salg har det vært endel mishagsytringer i heimen, både fra min samboer og min sønn, for de vil nemlig ikke at Defenderen skal selges.

 

 

 

En meget klok avgjørelse!!!! Hadde samme runde på min 1996 modell for en stund tilbake.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å si takk til alle som ikke kjøpte Defenderen min, for nå har jeg bestemt meg for å beholde den. Helt siden jeg la bilen ut for salg har det vært endel mishagsytringer i heimen, både fra min samboer og min sønn, for de vil nemlig ikke at Defenderen skal selges.

 

Min plan var å kjøre P38'en, som jo er en mer moderne bil, og dermed slippe å selge en bil ingen vil gi noe for. P38'en altså. Og siden jeg har kostet endel kroner på den bilen, så gir jeg P38'en til min datter. Hun har vokst opp i Range Rovere og kort Serie III, ingen fare sånn sett. Så slipper jeg å gå rundt å surmule fordi jeg fikk for lite igjen for den i forhold til hva den har kostet meg. Og ikke minst, en bil mindre på gårdsplassen. Skal jeg på langtur over fjellet vinterstid og har lyst til å kjøre P38, så bytter vi bare bil.

 

Og Defenderen skal få nye dører, litt ny lakk og nye seter foran. Pluss litt til. Bilen er 20 år i år, og da er det vel på tide med en liten makeover uansett. Den skal få pryde gårdsplassen sammen med (den andre) Range Roveren som er en tredørs V8-bensin fra 1987. Jeg tror dette skal gå helt fint :)

The feeling of `Sell and do not Sell` hits many of us. I have tried selling mine twice but the kids have had nighmares and with tears in their eyes begged both mum and dad not to `get rid`of the Shark.

 

The money is not the issue actually but the uniqueness of the truck. A sale can trigger both depression and psychiatric illness.. Arem, we do know your woes. Good you did not sell it.

 

Dan

Defender.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...